Svar

80/30 til 100/30 gratis - men har kun 90/30

Hej

Fik mail om at inden den 12-06 skulle vores 80/30 stige gratis til 100/30 - vi har altid lidt over i test end vi betaler for - vi har fået hurtigere net flere gange fra yousee uden beregning og det har vi været glade for og vi har altid i hastighedstest haft mere end det vi betaler for - eks. da vi havde 80/30 viste testen ca. 88/31 - men denne gang hvor vi skal være steget til 100/30 (ja det er ændret under log ind i MIT YOUSEE) ja der viser testen hver dag ca 91/31 - har det noget at gøre med at vi har et gl modem netgear cg3000 (ja jeg læste dog at modemmet burde kunne klar 100 Mbit dl) eller hvorfor kan vi ikke komme over de 100 mbit i test som vi er lovet - og nej vi skal ikke have tekniker, da vores udstyr altid har virket og jeres test har altid været bedre end det vi betaler for og det er de samme programmer der kører på pc og har testet efter opstart og lukket alt ned først - bare ikke nu !

icon

Bedste svar af Logan 22 juni 2015, 21:05

De officielle specs på dit chipset siger max 4 GB DDR3. Men derfor kan sandheden godt være, at man kan komme højere op ved at bruge ram-moduler af højere densitet end de nævnte. Dertil kommer, at der er et samspil mellem dit chipset og bundkort/bios. Her kan der også ligge en blokering. Så det kan næsten kun komme an på en prøve. Jeg er dog enig med moef i, at det næppe vil give dig højere fart. Edit: Plus du skal op i en 64bit Windows for at bruge mere end 4 GB. Edit 2: Hvilket du ifølge HP's hjemmeside allerede har :-)

Delock har kun lavet indpakningen til dit netkort. Chippen kommer fra realtek (driveren er også fra dem).

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg havde også 80/30. Den steg ikke på trods af, at på "Mit YouSee" kunne jeg se, at jeg havde 100/30. Ringede til support på 7070 4040 og fik uden ventetid en medarbejder i røret, der rettede fejlen omgående. Han fortalte, at det var gået galt i forbindelse med opdatering af hastighed til modem.

Prøv du bare at ringe. Det kan kun anbefales.

Viser https://aktiver.yousee.dk/ den nye hastighed?

Jeg havde heller ikke fået min hastighed, så jeg gik ind på hjemmesiden hvor man kan skrue på hastigheden og gjorde det. Det fik Routeren til at genstarte og jeg havde min nye hastighed

Logan nej det gør den faktisk ikke - men det står når man er logget ind i MIT YOUSEE

Omdømme 3

Badge +3

dosdesign14 skrev:
nej det gør den faktisk ikke - men det står når man er logget ind i MIT YOUSEE

Derfor: Ring til support  på 7070 4040. De har åbent indtil kl. 20.00.

Prøv tricket med at trykke på Skru på din hastighed-knappen. Sådan fik jeg også sendt opgraderingen ud til mit modem i sin tid.

Det prøver jeg så snart jeg har tid, mormor er lige kommet på besøg til en kold somemr pils på altanen - det er mere vigtig lige nu   god sommer dag ti lalle

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Tak for løsningen :) Tjekkede med Yousee egen hastighedstest, hvor jeg på papiret har en 80/30 forbindelse, men har reelt haft 92/33mbit.

Jeg skiftede hastighed til mellemindstillingen, og så havde jeg pludselig 91/55mbit. Og så tilbage til igen til maks download indstillingen, hvor jeg så havde 112/35mbit. Jeg bliver på 91/55mbit, da jeg godt kan bruge lidt mere upload :)

Igen må jeg sige, at Yousee ikke er fedtet med hastighederne, tak Yousee ;)

Hej jeg har prøvet alt uden held kommer også skiftet hastighed op/ned med bland selv (ja det gjorde så bare at nu er min testhastighed nu er 92/16 ??? kan ikek få 30 UL mere) men før der kom jeg maks på 91/33 skulle jo nu være 100/30 som minimum - ja de siger selv efter jeg ringede at den skal være over 100 i DL og det er den også altid herhjemme altså over det man betaler for - så siger de de sender et nyt modem gratis nemlig en Netgear C6250 - men den har da kun 2 netstik - ja Netgear CG3000  som jeg har nu har da 4 ergo bedre vedr netop dette - men hvilken er egentlig bedst - de siger jo Netgear CG3000 kun kan tage op til max. 100 mbit i DL - hvad kan den anden egentlig ?? Har i evt et link til hvor det står hvad de hver især kan downloade som maks. for gider ikke sætte ny til hvis den er dårligere end den jeg har - hvilken er nyeste model og kan trække mest - for vi får nok engang bedre hatighed dvs DL gratis og hvad hjælper det så hvis de eks. begge maks kan DL 100 Mbit ?

Kort hvilken er bedst og hvad er forskellen på de to - og har i et link hvor der står dette på nettet ?

Omdømme 2

Badge
Sådan lige umiddelbart skal du ikke være ked af at få en Netgear C6250 router. Jeg tror det er Yousee's nyeste router som er kompatible med deres højeste 300mbit download hastighed. Og så understøtter den også 802.11ac wifi protokollen, som hvis du har ac udstyr giver den en række fordele på bl.a. rækkevidde, wifi stabilitet og wifi hastighed. Og den har sikkert også en bedre firewall indbygget, samt en hurtigere  processor.

Du kan læse lidt om den her:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer/netgear_c6250.aspx

Og specifikationerne på den her, hvis du kan bruge det til noget:

http://www.netgear.dk/images/pdf/C6250.pdf

Den gamle CG3000 ville jeg bare glemme, og tænke mere på den nye C6250 fartmonster :)

Hej

Ja snakkede med flinker tobias fra yousee - han sagde ogspå nye modem er meget bedre - så den gamle netgear 3000 er pakket ned og gemt til reserve !

Skriver dette hvis andre har problemer !

MEN efter at have tilsluttet det hele nemt var testen stadig 93/32 CIRKA - ja man kan leve med det men træls når andre kan få op til 112 i DL med en 10080 mbit forbindelse  - men vi fandt endelig problemet via fjernsupport, som jeg ikke lige selv kunne lure - det er mit netkort der er til max. 100 mbit og så kommer den aldrig helt op på eller over 100 mbit - fedt man fandt problemet og at det ikke var noget med man skulle til at have tekniker ud elign. - Men han sagde man skulle så bare købe et nyt netkort - mit sidder loddet fast på bundkortet på en stationær

HP G5321sc desktop pc 

og skal så købe ny, men hvilken og er den let selv at sætte på ?? og virker det så bare herefter ?

dosdesign14 skrev:
det er mit netkort der er til max. 100 mbit

Så giver dit dos-navn lige pludselig mere mening. :-)

Forstår ikke hvad du mener om det er ironisk :-)   ja jeg ved godt hvad DOS betyder, men hedder det ikke pga. det !!!

Omdømme 2

Badge
Det kunne være sådan et netkort som det her:

http://www.computersalg.dk/produkt/624625/tplink-tg3468-netv%C3%A6rksadapter-pcie

Det er et billigt PCIe 1gbit netkort, som har fået gode anmeldelser på Amazon. så jeg tænkte, at nu der er 2 PCIe x 1 slots i din HP computer, at det vil passe fint i den. 

Det eneste du skal gøre er, at:

1. slukke computeren

2. tage toppen af din computer

3. indsætte det nye netkort i et af de to slots (holdes fast af en skrue!).

4. sætte toppen på computeren igen 

5. tænde den, og lade windows starte op.

6. Window vil muligvis spørge efter en driver, hvor du så skal bruge den cd som følger med det nye netkort

7. Hvis ikke der spørges efter nogen driver, så har windows selv fundet en kompatibel driver, og installeret den pr. automatik. Det er sikkert det som vil ske.

8. Så sætter du bare stikket i netkortet igen, og så burde det køre.

Det er meget nemt at installere netkort.

hej ok tak

moef men er denne bedre http://www.edbpriser.dk/netkort/delock-gigabit-lan-pci-express-card-1-port-id-452555.aspx  nogen siger det skal være med pci ekspress x1 ?? hvad så end det er, men jeg ved ikke om mit bundkort har det der ekspress ?  DEr står intet om den du linker til - altså der er kun billede og overskift

Hvorhenne på nettet kan du se jeg har 2 pci slot ? Og er pcie de lange hvide ? Jeg kan ikek finde manual hvor der står hvilke slots der er i min pc - der er en lang hvid og to små sorte men ved ikek hvad de hedder

Omdømme 3

Badge +3
Alternativt kan du købe en usb netadapter. Det har jeg gjort til både min stationære PC og min bærebare. Det har også betydet at jeg kan benytte 5GHz båndet.

joern - ok men det ved jeg ikke hvad er??? Og hvor den skal hen og hvad den kan tyrække osv  :-)

Omdømme 3

Badge +3

dosdesign14 skrev:
joern - ok men det ved jeg ikke hvad er??? Og hvor den skal hen og hvad den kan tyrække osv  :-)

Du kan se et eksempel her . Du kan søge efter trådløs USB netadapter. Mine trækker fint og kan få hastigheder på +100/+30 og kan benytte både 2.4 og 5GHz.

Ok det er trådløs, men jeg har stationær pc og den står lige ved siden af modem og antennestik i væggen og alle siger det er bedst med kabel modem ! Men lyder smart - er det bare en dims til USB og så er den trådløs til modem ???

Omdømme 3

Badge +3

dosdesign14 skrev:
Ok det er trådløs, men jeg har stationær pc og den står lige ved siden af modem og antennestik i væggen og alle siger det er bedst med kabel modem ! Men lyder smart - er det bare en dims til USB og så er den trådløs til modem ???

Min stationære står mindre en en meter fra mit modem. Jeg gjorde ikke forsøget med et nyt internt netværkskort, men foretrak den trådløse USB variant.

Ja, det er bare en dims til USB og så er man på nettet. Der følger en manual med. Virker upåklageligt hos mig.

OK men hvor meget kan den trække - eks som sagt kunne mit netkort kun trække maks 100 mbit

Omdømme 2

Badge
Der er som ikke noget der er bedre eller dårligere, så længe du ikke køber det billigste PCIe gigabit netkort til under 100 kr. Det kort jeg linker til passer i din computer, og så har jeg tjekket amazon hver brugerne mener om det, og det er helt fint til prisen.

Sorry Joern, men jeg er ikke enig ;)

Et WiFi usb moden havde jeg ikke købt , nu hvor du har kabling og en stationær computer du sandsynligvis ikke skal flytte rundt på en stor desktop computere. Derudover er et WiFI usb moden sikkert dyrer end PCIe kortet. Og så kunne du i værste fald få problemer med WifI hastigheden, afhændig af antal Wifi networks i nærheden af dig, eller hvis din router står længere væk. WiFi vill jeg kun bruge i det tilfælde hvor det vil være nødvendigt.

Du kan se det HP link her hvor jeg tjekkede din computer (motherboardet):

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c02688278

Jeg gik ikke udfra du brugte begge PCIe slot eller nogen af dem. Og det er ganske nemt at sætte kortet i og få det til at virker. Nok nemmere end usb wifi modemmet. Typisk er der næsten altid en IT nørd i familien som kan hjælpe :) Ellers hjælper vi dig gerne herinde :)

Omdømme 3

Badge +3

dosdesign14 skrev:
OK men hvor meget kan den trække - eks som sagt kunne mit netkort kun trække maks 100 mbit

Du kan se et eksempel her: http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/ASUS-USB-AC51-2480746.html

Ok så er det 500 mbit cirka

Omdømme 3

Badge +3
moef - jeg er ikke uenig med dig i, at den kablede løsning er god. Den er ikke så nem som den trådløse USB løsning. Også enig i, At den er dyrere, hvis man som jeg ønsker både 2.4 og 5GHz. Prisen er en del højere, når begge bånd skal kunne bruges.

På min stationære PC er der ingen forskel på kablet forbindelse og trådløs forbindelse. 100/30 er altid hele døgnet +100/+30. Har ingen problemer med naboer, der "kører" trådløst. Jeg har selv en stationær PC, en bærebar ditto, to tablets, en iPad, to mobiltelefoner, et TV, en 3D BR afspiller og fire bokse fra YouSee på nettet trådløst.  Helt problemfrit.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)