Svar

60mbit grænse, på 300mbit forbindelse

• Bruger
  • 5 kommentarer
(Irrelevant info: Vi bruger ikke skillefilter for vi bruger kun bredbånd ikke tv. +Der er kun 1 stik i huset. +Alt sidder som det skal.)

Relevant info:

- Vi har kørt nogle speedtest og andre hastigheds test over de seneste måneder.

- Uanset tid på dagen/ugen..

- Uanset om det er kabel eller trådløst..

- Uanset om det er Windows eller Linux..

- Speedtest siger altid 60/40 +/- et par mbit som var forbindelsen 'capped'.

- Inden vi fik 300mbit havde vi bland selv sat til 60/60.

- Den har engang kunne køre fuld hastighed fint lige da vi fik 300mbit.

- Somregel er der ingen pakketab og ingen fejl under Uncorrectables under Cable Connection som man ser når man logger på Netgear C6250EMR'en (firmware: V2.01.03).

Mvh.

Allan Petersen

Systemudvikler

Kundenr. 617354388

icon

Bedste svar af Kim_S 30 april 2016, 21:40

For over ½ år siden fandt jeg ud af der er en fejl i firmware til modemmet som jeg selvfølgelig gjorde Yousee opmærksom på, hvortil jeg fik at vide de ville vende tilbage. Jeg har intet hørt endnu.

For mig lyder det som samme fejl jeg oplevede - jeg har også 300/60 Mbit. Hvis man skriver nogle sider ind under "block sites" og aktivere "block sites" i modemmet, så falder download til 60-70 Mbit - er det det du har gjort?

Eller dårlige netkabler?

Jeg fandt ud af at cat 5e ikke dur til 15m da download kun var omkring 150 Mbit med en masse støj - jeg har skiftet alle netkabler her i huset til cat7 pimf og det hjalp, +300 Mbit download uden støj på det 15m kabel.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +7
Ring til YouSee på 7070 4040. De har også åbent i weekenden.

Hej Jørn,

Den vej ville være forbundet med smerte og frustration. Tak men ellers tak.

For over ½ år siden fandt jeg ud af der er en fejl i firmware til modemmet som jeg selvfølgelig gjorde Yousee opmærksom på, hvortil jeg fik at vide de ville vende tilbage. Jeg har intet hørt endnu.

For mig lyder det som samme fejl jeg oplevede - jeg har også 300/60 Mbit. Hvis man skriver nogle sider ind under "block sites" og aktivere "block sites" i modemmet, så falder download til 60-70 Mbit - er det det du har gjort?

Eller dårlige netkabler?

Jeg fandt ud af at cat 5e ikke dur til 15m da download kun var omkring 150 Mbit med en masse støj - jeg har skiftet alle netkabler her i huset til cat7 pimf og det hjalp, +300 Mbit download uden støj på det 15m kabel.

Hej Kim,

Fantastisk, det var block sites der gjorde det.. :D

Tak.

Herligt du fandt ud af det og fik alle dine 300 Mbit downlad igen :)

Det var d. 4/9-2015 det sidste svar jeg har fået ang. fejlen hvis man aktivere block sites i modemmet:

Hej Kim

Mange tak

Jeg sender det videre til vores udviklere på platformen så vi kan finde ud af hvad det er der giver problemet.

Når jeg har fået et svar skal jeg nok kontakte dig, men jeg ved desværre ikke hvor længe det kan tage.

Venlig hilsen

Rasmus B Jensen

Kunderådgiver YouSee

70 70 40 40

mailto:dit_alias@tdc_eller_yousee.dk

yousee.dk

Siden har jeg intet hørt fra dem og fejlen er der stadig - jeg skrev endda til dem at jeg tror det kan rettes med en firmware update, men det er Yousee der skal lave den da de er de eneste der kan update modemmet - Jeg synes det er for dårligt, man gør dem opmærksom på en fejl og så sker der intet mere.

Halløjsa,

Hvor er jeg glad for at have fundet denne post.

Havde lidt samme problem. Min hastighed blev langsommere over tid.

Yousee var forbi og prøvede at skifte kabel og router (Sagemcom) men ingen ændring.

Prøvede at fjerne flueben ved "domain blocking" og det ser ud til at have løst problemet.

En lidt sjov "bug" må man sige...

Tak fot hjælpen :)

Uden at kende de modems YouSee benytter, vil jeg tro det er modemmet der ikke har resurser til at kontrollere trafikken ved højere hastigheder. Det er en ret krævende process, så det kræver en del resurser at kunne håndtere, typisk finder man IKKE den slags resurser i en kabel router til 5-700 kr. ;)

Sikken en gang sludder, sorry to say it.

Når en Netgear router WNDR3700 eller en Netgear router Nighthawk X4 AC2350 kan UDEN tab af båndbredde, så burde det Netgear kabelmodem C6250EMR også kunne UDEN de problemer.

Det er et firmware problem som YouSee ikke gider fix'e. Nok fordi de ikke er dygtige nok.

Hvis, så burde det have været lavet for længst da det er MEGET lang tid siden jeg gjorde YouSee opmærksom på problemet.

Omdømme 4
Badge +7

Kim_S skrev:
Sikken en gang sludder, sorry to say it.

Når en Netgear router WNDR3700 eller en Netgear router Nighthawk X4 AC2350 kan UDEN tab af båndbredde, så burde det Netgear kabelmodem C6250EMR også kunne UDEN de problemer.

Det er et firmware problem som YouSee ikke gider fix'e. Nok fordi de ikke er dygtige nok.

Hvis, så burde det have været lavet for længst da det er MEGET lang tid siden jeg gjorde YouSee opmærksom på problemet.

Ny software kunne hentes fra i går. Ved ikke om den løser problemet, men det er da et forsøg værd.

Tak men så det igår - læste også I havde problemer med at få modemmet til at tage update. I skulle genstarte modemmet via dets web-interface før det ville.

Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvad der er lavet i den update.

Hvis de har lavet det block sites problem, så har de også haft tid nok til at skrive det (de har haft næsten 1 år - så lang tid siden er det jeg gav YouSee besked om fejlen).

Det er godt nok meget for ringe.

Jeg har lige testet det med den nye firmware - fejlen er der stadig.

Block sites aktive, 74 mbit download, 52 mbit upload.

Block sites off, over 300 mbit download, over 60 mbit upload.

Firmware 2.01.05 - før hed den 2.01.03.

Hvor er det MEGET for ringe.........

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde et datablad på de routere du nævner, eller på dem YouSee benytter, men med mindre de bruger samme processor og evt. hardware til IP filtrering (Ved ikke lige om det er noget man overhovedet putter i end user udstyr), så kan der SAGTENS være forskel på performance.

Et sådan performance problem skyldes meget sjældent firmwaren med mindre det er generelt for alle selskabets modeller (En stor del af firmwaren bliver genbrugt i adskillige modeller)

Desuden er det IKKE YouSee der laver den firmware der er i modemmerne, det er producenten (Her Netgear).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)