Svar

5Ghz-problemer

Hej. Jeg har en del problemer med at mine enheder, især min Chrome Cast ikke kan holde forbindelsen til netværket. Det virket som om at især 5Ghz netværket er meget ustabilt. Jeg er godt klar over at rækkevidden på 5Ghz ikke er så stor som 2,4, men normalt kan det række fint. Jeg oplever at bl.a min tlf ofte selv skifter fra 5 til 2,4. Mit tv kan slet ikke finde 5Ghz på trods af det tidligere ikke var noget problem. Jeg fik byttet mit Sagemcom 3890 v2 til en v3 på grund af dette, men “Nissen” er åbenbart flyttet med. Nogen løsninger?
icon

Bedste svar af Slangefar 31 marts 2019, 13:18

Der var på et tidspunkt en fejl i Chromecast. Den blev første stabil når SSID kun indeholdt bogstaver og tal. Om fejlen er rettet i dag aner jeg ikke. Vi bruger selv kun 5GHz her. Vi har kun et gæstenet på 2,4 GHz, men pt. er 2,4 GHz helt død, og routeren skal byttes ved lejlighed. Vores SSID er altid identisk ned navnet på vores hund.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
V2 og V3 bruger samme software. Prøv at sætte hastigheden ned på 5GHz. Det øger kompatibiliteten med trådløse enheder. Din 3890 router kører som standard med den maksimale kanalbredde (hastighed) på 80 MHz, men anbefalinger siger, at man ikke skal gå over 40 MHz af hensyn til kompatibilitet. Vi havde her samme problemer. Jeg skruede ned til 20 MHz og pludselig virkede alt stabilt og kom på nettet. Senere prøvede jeg med 40 MHz og det virkede også fint her. Har du brug for en guide til at skifte i din 3890 siger du bare til.
Omdømme 7
Badge +7
I din router 3890 hedder de 2 net (SSID) det samme og bruger samme adgangskode fra YouSees side. Det gør desværre at enhederne hopper meget mellem de 2 net. Skifter du kanalbredde kunne du være smart og kalde de 2 net noget forskelligt. Retter du i det trådløse i router, bør du bede YouSee om "åben konfiguration". Ellers retter YouSee nogle af tingene automatisk tilbage efter det du har stående på Mit YouSee.
Hej. Tak for svar. De to net har jeg for lang tid siden givet hvert sit navn. Henholdsvis xxxxx_5Ghz og xxxxxx. Jeg har efter Yousees anbefaling valgt at sætte routeren på "auto" i forbindelse med valg af kanaler og båndbredde. Kan det være et problem?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, man bør køre med faste kanaler og 5GHz under kanal 52. Automatikken kan kun se wifi data og smider dig måske hen på en ledig wifi kanal, men den kan sagtens være optaget af anden trådløs kommunikation eller støj. Med faste kanaler kan manuelt prøve kanalerne til man finder en god.
Omdømme 7
Badge +7
Der var på et tidspunkt en fejl i Chromecast. Den blev første stabil når SSID kun indeholdt bogstaver og tal. Om fejlen er rettet i dag aner jeg ikke. Vi bruger selv kun 5GHz her. Vi har kun et gæstenet på 2,4 GHz, men pt. er 2,4 GHz helt død, og routeren skal byttes ved lejlighed. Vores SSID er altid identisk ned navnet på vores hund.
Hej. 1000 tak for gode og konstruktive svar. Jeg har ændret til 40Mhz og vil prøve mig frem med de andre muligheder.
Omdømme 7
Badge +7
80 MHz svarer 866 Mbps og ved at gå ned til 40 MHz reduceres til 433 Mbps. 40 MHz skulle give kompabilitet med det meste, men husk der er mulighed på 20 MHz, hvis du får brug for den. Som standard er bredden på 2,4 GHz hvis nok sat til minimum, men den er sat til maksimum på 5 GHz.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)