500/60 Mbit koster...

... 499 kr.: W004_1535_salgsbrochure_bredbaand_low.pdf

Hastigheden må kunne bestilles inden længe. Jeg læste et andet sted, at de lover 1000 Mbit til de første fra oktober.

Opdatering: Der kan bestilles nu. :)

32 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ikke på min adresse :(

Men rigtigt nok med gigabit.

Hvornår kan jeg få 1 gigabit?
Fra oktober måned begynder vi at kunne tilbyde 1 gigabit til de første kunder og vi har opgraderet vores netværk fuldt ud ved udgangen af 2017.

[img]380i37452D426D39DA74.png[/img]

Dejlig hastighed men 499kr, det jo sindsygt...

Flere og flere udbyder kan tilbyde 100/100 for 100kr så dette er jo en joke.

Omdømme 2

Badge +3
Hej 
  • 

Lad os lige forholde os til virkeligheden.

Det er rigtigt nok at man hos Parknet, bogig:net osv. kan få 100, 200 Mbit til helt vanvittige priser.

Men lad os lige holde bolignet osv. ude af sammenligningen.

Hvis vi sammenligner med kommercielle virksomheder:

Stofa
    Coax (kabel-tv):
    300/40 med tv: 449 kr./md.
    300/40 uden tv: 499  kr./md.

Fiber:
    90/90 med lille tv pakke: 498 kr./md.
    300/300 med lille tv pakke: 698 kr./md.
    90/90: 333 kr./md. (hvis du har StofaTv: 299 kr./md.)
    300/300:  kr./md. (hvis du har StofaTv: 499 kr./md.)

Hurtigere hastigheder er ikke muligt.

YouSee (coax)
    300/60 med tv: 399 kr./md.
    500/60 med tv: 499 kr./md.

Waoo (energiselskaber)
    100/100: 399 kr./md. (199 kr. første 3 måneder)
    250/250: 499 kr./md. (199 kr. første 3 måneder)
    500/500: 999 kr./md. (199 kr. første 3 måneder)

Meget begrænset fibernet (primært det gamle DONG)
    Hiper: 1 Gbit: 299 kr.
    Gigabit: 1 Gbit: 349 kr.

Hvordan kan du så sige at YouSee er sindsygt dyrt?

• Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Det er liste priserne, der er så andre og lavere priser med de rabatter der gives i forbindelse med forenings og storaftager rabat. Det ændres der sikkert ikke på med de nye hastigheder.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Ja, det bliver for dyrt, når Hiper tager 299 for 1000/1000 fiber uden fair use grænse.

Vi kan også begynde at gætte på næste hastighed. Jeg gætter på, at de starter med at tage 649 kr.

Omdømme 2

Badge +3

Logan skrev:
    Vi kan også begynde at gætte på næste hastighed. Jeg gætter på, at de starter med at tage 649 kr.

For 1 Gbit? Det er da i hvert fald ikke dyrt :D (udover hvis man kigger på Gigabit/Hiper)

Kan desværre heller ikke få det endnu fra Randers af :) 

Hvornår vil det være muligt at bestille 500/60 I Randers området?

Der udover fik jeg lidt rabat på 300/60 fordi jeg havde 100/20 i langtid, ergo betaler jeg 349 for 300/60.

Er det muligt at få noget lignende rabat på 500/60?

altså for 449 I stedet for 499?

På forhånd tak.

Omdømme 2

Badge +3

4real1337 skrev:
    Hvornår vil det være muligt at bestille 500/60 I Randers området?

Der udover fik jeg lidt rabat på 300/60 fordi jeg havde 100/20 i langtid, ergo betaler jeg 349 for 300/60.

Er det muligt at få noget lignende rabat på 500/60?

altså for 449 I stedet for 499?

På forhånd tak.

Vi kan ikke svare på noget af det. I mit område vi jeg kunne få 500 Mbit i slutnigen af februar/starten af marts, hvis der ellers er kapicitet til det.

Jeg vil anbefale dig at kontakte kundeservice på 70 70 40 40

Åbningstiderne er: hverdage 08.00-17.30 - fredag til 16.30

Du kan finde alle muligheder for at https://forum.yousee.dk/t5/forums/replypage/board-id/Broadband/message-id/“http:/yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt.aspx”.

fair nok, troede det var et spørgsmål om dage nemlig. 

Nå, så må jeg jo vel nok vente lidt endnu øvøv :P

500/60 kan nu bestilles på yousee.dk, men er der nogen, der kan vælge denne hastighed på Mit Yousee? Jeg kan f.eks. ikke.

Omdømme 2

Badge +3
  • 

I første omgang får godt 100.000 husstande fordelt over hele landet adgang til 500 Mbit-bredbånd – antallet øges gradvist over året. Sideløbende påbegyndes udrulning af 1 Gigabit, som forventes færdig ved udgangen af 2017, hvorefter alle kunder kan tilbydes giga-bredbånd.

YouSee klar med 500 Mbit-bredbånd

• Ja jeg kan desværre stadig ikke bestille det i Randers :(
    helt ærligt,hva skal man bruge 500mb til, når upload er rent skod, havde det været 500/200 feks, så ville der være bare lidt ved det.

Den samlede upload-kapacitet pr. ø (de naboer, du deler den med) er kun på lidt over 200 Mbit. Yousee mener nok det er for lidt til at hæve upload pr. kunde til 200. Kapaciteten står til at blive udvidet i forbindelse med ombygningen til DOCSIS 3.1. Så dem der bestiller gigabit er måske heldige at få lidt mere.

Det er jeg helt klar over

Men det hænger bare ik sammen alligevel.

Når man nu opgraderer, og ombygger centraler, så ville man kunne gøre flere kunder mere tilfredse,med at give mere upload, det er stadig kun et spørgsmål om at ville gøre noget.

Jeg har ikke brug for mere ihvertfald :(

Over tid bliver flere kunder nok også hævet. Jeg antager bare, at gigabitkunderne bliver de første. Den kommende ombygning er jo ret omfattende. De skal helt ind hos kunderne og skifte vægdåser.
    Jeg tror at det hænger sammen med hvad der efterspørgeres...

youSee har jo allerede den erfaring fra deres valgfri hastighed. Mit gæt er at 9 ud af 10 kunder foretrækker en høj downloadhastighed ;o)

Har du brug for mere end 60 Mbit upstream?

Ja, jeg ville gerne ha mere upstream, idet jeg kører en server med Photoshop arbejde, hvor mange filer er ret store,og ville være godt med mere.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Jeg vil også gerne have højere upload. Arbejder ofte hjemme og tager i dag store filer (databaser) med hjem på en disk. Jeg vil gerne i fremtiden kunne sende (og modtage) store filer, når jeg arbejder hjemme.

Slangefar skrev:
    Jeg vil også gerne have højere upload. Arbejder ofte hjemme og tager i dag store filer (databaser) med hjem på en disk. Jeg vil gerne i fremtiden kunne sende (og modtage) store filer, når jeg arbejder hjemme.

Hvis du arbejder hjemmefra bruger du sikkert en VPN forbindelse til din arbejdsplads. Der er altså ikke mange VPN forbindelse der kan håndtere disse hastigheder. Tænk på at båndbreden skal ganges op med antalet af samtidige bruger ;o)

Jeg arbejder selv med meget store ISO-filer, som jeg uploader til forskellige servere. For mig er flaskehalsen som regl i modsatte ende ;o) -Jeg har hidtil haft en 100/20 mb forbindelse. (håber snart at få opgraderet)

Jeg tror stadig at folkene hos youSee har undersøgt hvad kunderne har brug for, da de sammensatte deres produkter!

stadig ingen information hvornår yoursee 500 mbit kommer til Randers?

Omdømme 4

Badge +3
    Hjemmesiden recordere.dk skriver Yousee i 2018 vil tilbyde 10 Gigabit symetrisk internet (det vil jeg se frem til).

Jeg har set artiklen, men jeg kan ikke få tallene til at passe.

Kablet har en samlet kapacitet. Derfra trækkes en klat til tv+vod. Den resterende kapacitet kan bruges til internet og skal deles med naboerne. Så jeg har svært ved at se, hvordan de kan tilbyde 10 Gbit til hver enkelt kunde.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)