Svar

300/60 Mbit - Sagemcom F@ast 3686 V2

Hej gruppe...
Jeg er lige skiftet fra Xdsl 50/10 Mbit til 300/60 Mbit over coax...

Desværre lever forbindelsen ikke helt op til mine forventninger :-(
Jeg kan ikke hente med mere end 100 Mbit fra en source (f.eks fra ftp eller torrent eller andre filtjenester) - jeg kan derimod godt hente fra 3 forskellige tjenester, f.eks. 1 ftp, en torrent tjeneste og en dc++ server og nå en samlet download på 300 Mbit.

Det er jo desværre bare ikke godt nok :-( - Jeg henter ofte store filer fra mit arbejde og det giver jo ingen mening at have en 300/60 Mbit forbindelse når jeg kun kan hente med 100 Mbit -

Jeg kan tilføje at jeg godt kan hente med 300 Mbit på min Synology 716+ NAS

Jeg har forsket meget i opsætning hele weekenden uden at jeg dog har fundet en løsning. Jeg har naturligvis prøvet forskellige kabler - Jeg har også prøvet med 3 forskellige maskiner - (kun én maskine og ikke andet tilsluttet modemet/routeren med kabel. Kategori 5E og 6 kabel testet.

Nogen herinde der har et hint -

Det kan jo køre 300 Mbit down når min NAS kan - speedtest.net viser også 350/75 Mbit

Hjælp..... jeg skal have fundet ud af noget inden fortrydelsesretten udløber.

Mvh.
Finn
icon

Bedste svar af Slangefar 14 februar 2017, 21:42

Har du sikret dig, at der ikke er slået nogen begrænsninger til i f.eks. din FTP og torrent client?

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøv med torrent at hente nogle filer du er sikker på bliver delt af MANGE. Det kunne f.eks. være nogle Linux ISO filer fra https://www.debian.org/CD/torrent-cd/ Du kunne starte med de 6 ISO filer under AMD64 og i386 (DVD udgaverne).
Omdømme 7
Badge +7
Har du sikret dig, at der ikke er slået nogen begrænsninger til i f.eks. din FTP og torrent client?
Slangefar skrev:

Prøv med torrent at hente nogle filer du er sikker på bliver delt af MANGE. Det kunne f.eks. være nogle Linux ISO filer fra https://www.debian.org/CD/torrent-cd/ Du kunne starte med de 6 ISO filer under AMD64 og i386 (DVD udgaverne).

Jeg fulgte dit råd....
Hentede Debian - og der var fuld speed....
Måske kan den FTP server jeg bruger på mit arbejde ikke levere det jeg forventede, - det er ellers en 250/250 Mbit server men det kan jo være sat noget begrænsning på.

Jeg blev lidt gladere for min nye YouSee hastighed....

Tak for hjælpen....
Omdømme 7
Badge +7
Der sættes ofte nogle begrænsninger, så en enkelt service som f.eks. FTP ikke tager hele hastigheden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)