Spørgsmål

3. parts coax modem

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg er ved at blive godt træt af det coax modem der følger med til yousee-forbindelsen.
Er der nogen der har erfaring med 3. parts modemer, hvilke der findes og om de virker på yousee-linjen?

Det eneste jeg har fundet er denne: https://www.netgear.com/about/press-releases/2017/NETGEAR-INTRODUCE-THE-WORLDS-FIRST-RETAIL-DOCSIS.aspx

Hvordan vil den mon fungere?

3 Kommentarer

Er det router/wifi-delen, du ikke gider? Det kan løses ved at sætte modemmet i bridge mode og koble en almindelig router på.

Deres vilkår siger nemlig, at man ikke må koble sit eget modem på (man måtte engang, men ikke mere).
Logan skrev:

Er det router/wifi-delen, du ikke gider? Det kan løses ved at sætte modemmet i bridge mode og koble en almindelig router på.

Deres vilkår siger nemlig, at man ikke må koble sit eget modem på (man måtte engang, men ikke mere).

Nej, den del virker for så vidt acceptabelt, men jeg oplever en enorm ustabilitet med forbindelsen.
Jeg har uden held forsøgt at sætte bridge mode op, den fejler uanset hvilke råd/manualer/forbandelser jeg forsøger mig med :-)
Det er en helt ny installation i ejendommen, og alt kører kablet fra modemmet og videre i lejligheden. Alligevel oplever jeg, at jeg næsten dagligt skal genstarte modemmet, at upload hastigheden falder og forbliver på en tiendedel eller mindre end linjen er sat til.
Senest oplever jeg, at forbindelsen ud af huset bliver dræbt, hvis én i familien starter minecraft op, og går på en ekstern server. Jeg har fejlsøgt mig frem til at det har noget med en form for IPV6 vs IPV4 konflikt at gøre, men fejlloggen i modemmet er ikke behjælpelig.
Omdømme 5
Badge +7
Hej MSTEN

Jeg vil anbefale dig at kontakte vores tekniske support på tlf. 70704040, for så er der måske grundlag for, at få fejlmeldt forbindelsen til en tekniker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)