2.4ghz WiFi problem på Neatgear 6250,

Skiftede fra 5.0ghz til 2.4ghz på min iPhone, men kunne ikke lave login på 2.6ghz wifi. Blev spurgt om adgangskode men koden blev ikke accepteret, selvom den blev korrekt indtastet. Også andre enheder på 2.4ghz men IKKE 5.0ghz var faldet ud.  Gik ind på 6250 fra min pc, og kunne se, at såvel 2.4ghz og 5.0ghz fungerede og at adgangskoden var korrekt. Skiftede fra TKIP+AES til AES på 2.4ghz, hvorefter min iPhone (og de andre enheder) loggede ind på 2.4ghz uden at jeg behøvede at indtaste adgangskode igen.

Noget forslag til hvad, der kan have forårsaget dette?

2 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
At skifte fra TKIP+AES til kun AES har været en stor hjælp her. Der er underligt Apple og Netgear ikke kan lide TKIP sammen. Fruens Nexus 9 kunne heller ikke TKIP med Netgear. Koden har ikke noget med hvilken type kryptering som bruges. Dine enheder forbinder sig bare med samme kode og den nye kryptering.

jeg prøvede bagefter igen at skifte til TKIP+AES på 2.4ghz, og kunne uden problem logge på med min iPhone.

Umiddelbart tror jeg, at skiftet til AES blot på en eller anden måde har fået resat 2.4ghz WiFi delen, så adgangskoden igen kunne accepteres.

Men hvorfor adgangskoden lige pludseligt ikke kunne accepteres virker mærkeligt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P