2 stk Playstation 4 på samme modem, problem.

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej.

En kammerat og jeg bor sammen, har Yousee, Netgear C6250 og kan ikke begge bruge vores PlayStation 4 med GTA V online på samme tid, da den ene bliver smidt af.

Hvis vi tester forbindelsen på PS4 siger den ene PS4 NAT2, og den anden (som bliver smidt af) er på NAT3.

Hvorfor kan jeg ikke have begge PS4 på NAT2.?

Jeg har nu sat Netgear, fra YouSee, på Bridge Mode, og tilsluttet min egen Netgear Router. Dette ser ud til at virke indtil videre, trods de stadig er på henholdsvis NAT2 og NAT3. Hvad gør jeg forkert.? Eller er det ikke muligt på denne Router.? :O

På forhånd tak.

3 Kommentarer

Hej!

Jeg har mere eller mindre det samme problem.

300/60 Mbps, Sagemcom Fast 3686.

På både min lillebrors og min egen PS4 står NAT-typen som 3. Dette kan betyde langsommere internet hastigheder, og begrænsninger af funktioner på PS'enen. Hvis man vil have NAT-type 2, skal man åbne de porte som PS4'eren skal bruge, dette kaldes at port-forwarde. Jeg har prøvet at åbne de nødvendige porte, men fandt ud af at PS4'ernes IP-adresse skal være "statisk", det vil sige at den skal forblive den samme. (Man skal altså lave en IP-reservering.) YouSee's egen guide til hvordan man gør dette fungerer ikke for mig, så jeg vil prøve at tage kontakt til dem snart. De porte som skal åbnes er 80, 443, 465, 983, 1935, 3478-3480, 3658, 5223, 10070-10080 for PSN, og 80, 443, 1935, 3478-3480 for selve PS4'eren. Dette skal gøres til hver PS4. Når jeg har været i kontakt med YouSee skal jeg nok komme med en brugervenlig og korrekt guide til dette.

Jeg går ud fra at dit problem vil blive løst af, at portene bliver åbnet, og at du dermed kommer på NAT-type 2, som er den ideelle.

Du kan finde YouSee's guide til hvordan du åbner porte på din router her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-opretter-du-en-port-forward/netgear-cg3700-c6250

Glemte lige at skrive, at alle portene skal åbnes som både TCP og UDP.

Og med at "alle portene skal åbnes til hver PS4" mener jeg, at du skal lave en IP-reservering til hver PS4, og at du skal åbne portene til hver PS4'ers IP-adresse. Din PS4's IP-adresse finder du inde under "Netværksoplysninger" eller lignende i PS'enes indstillinger.

God fornøjelse, og lad mig høre om det virker :)

(Håber ikke at min lille guide er for rodet :D )

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)