Svar

120/10 Coax forbindelse

• Bruger
  • 6 kommentarer
Hej Allesammen
Jeg har en 120/10 coax forbindelse og når jeg speedtester den kan den hverken på YouSee's speedtest eller speedtest.net komme op på over 35mb download og 5mb upload
Foruden dette er downloaden hastigheden over ethernet stik kun 3-4mb/s imens jeg kender andre med 50/20 som downloader med hastigheder helt op til 10mb/s
Er der noget jeg kan gøre ved det eller skal jeg kontakte YouSee?
icon

Bedste svar af Logan 27 oktober 2016, 13:35

Hvis modemmet kun viser én kanal, så skal du tale med Yousee. En enkelt kanal giver nemlig ikke mere end 35-38 Mbit/s.

Jeg antager, at du har prøvet genstart af modem?

34 i SNR er heller ikke alverden. Er modemmet koblet direkte på vægdåsen med godkendt kabel?

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hastigheden vil svinge over døgnet. Hvis du tester i "peak time" (hvor mange er på), får du typisk ikke den mulige hastighed.
Slangefar skrev:

Hastigheden vil svinge over døgnet. Hvis du tester i "peak time" (hvor mange er på), får du typisk ikke den mulige hastighed.

Har testet den mange forskellige tidspunkter på døgnet, fra morgenstund til aften. Den har været sådan i 1-2 måneder nu
Omdømme 7
Badge +7
Husker du huske at teste kablet? (for at eliminere wifi som fejlkilde).
Hvad er støjtal (SNR) fra din router?
Slangefar skrev:

Husker du huske at teste kablet? (for at eliminere wifi som fejlkilde).
Hvad er støjtal (SNR) fra din router?

Har testet med 3 forskellige ethernet kabler for at eliminere alle fejl med kabler
SNR er på 36.1 dBmV
Routeren er en Netgear CVG824G hvis det kan hjælpe
Omdømme 7
Badge +7
SNR skal bare være 31 eller højere. Så det ser fint ud.

Et dårligt kabel kan også være en forklaring. Man bør derfor kun bruge kabler af typen Cat 5E (eller bedre). Cat 5E kan klare op til en 1 gigabit (og snart helt op til 5 gigabit).

Her er "peak time" omkring 16-22 på hverdage. Der opnår jeg typisk kun 30-50% af den mulige hastighed. Vi har vendet os til at udbyderne oversælger forbindelsen, og bruger derfor ikke så meget båndbredde i den periode (så er der mere til de andre på linien:D).

Så vidt jeg husker kan Yousee måle forbindelsen igennem, og sætte noget overvågning på linien. Har du lavet mange kablede målinger over døgnet, var det måske på tide, at hive fat i Yousee på 70 70 40 40.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kender ikke din router, men den ser noget gammel ud. Den kan måske have problemer med at levere din hastighed. Yousee sætter ikke prisen ned, men sætter i stedet hastigheden op. Man kan derfor måske opleve, at ens hastighed vokser fra ens router. Har du gennem tiden fået opgraderet din hastighed?
Kan du lægge et screenshot op af hele siden med signalværdier fra modemmet?
Det kan meget vel være routeren. Mener at vi fik den da vi fik en 50/8 fiber pakke og så er den steget lige siden.
Omdømme 7
Badge +7
Hvor mange "downstream channels" har du? (du har coax og ikke fiber)
Slangefar skrev:

Hvor mange "downstream channels" har du? (du har coax og ikke fiber)

Hvordan checker man helt præcist det?
På min router under connection står der kun en downstream channel som vist på billeder over
Hvis modemmet kun viser én kanal, så skal du tale med Yousee. En enkelt kanal giver nemlig ikke mere end 35-38 Mbit/s.

34 i SNR er heller ikke alverden. Er modemmet koblet direkte på vægdåsen med godkendt kabel?
Omdømme 7
Badge +7
Portene i din router er kun 100 mbit (så der har du en flaskehals i forhold til 120). Så vidt jeg kan se, er din router fra 2006, så den er 10 år gammel :(
Logan skrev:

Har haft den genstartet flere gange, hastigheden har været på 30mb i 2 måneder nu, den er også koblet direkte til med kabler der kom med vores netgear router.

Jeg prøver lige at få fat i YouSee, det kan jo være det er en nyere router der er brug for
Der er en ny router på vej, det var den der var synderen, mange tak for hjælpen begge to
Omdømme 5
Badge +7
Hej pmat

Du må endelig vende tilbage og markere løsningen, hvis det nye modem afhjælper udfordringen :)

Super godt arbejde fra alle i tråden med at svare :)

Kan I have en god fredag og weekend!

Vh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)