Uønsket trafik fra WAN siden | YouSee Community
Spørgsmål

Uønsket trafik fra WAN siden

• 16 februar 2019
  • 1 kommentar
  • 235 visninger

Badge
Jeg har på min LAN side en computer som jeg har konfigureret til at fungere som en terminal server og har åbnet for port 3389 fra WAN til den computer. På den måde har jeg adgang til mit LAN alle steder fra, og mine børn har. Jeg har den seneste oplevet at et par af mine børns Windows profiler er blevet highjacket. Med den fantastisk Homeboks Yousee levere har man ikke mulighed for at se hvor trafikken fra WAN kommer fra eller mulighede for at blokere trafikken.
Har yousee mulighed for at se det i deres system?

Tillægs spørgsmål, hvornår kan det tænkes at Yousee gør det muligt at sætte sin egen firewall til, så man har fuld kontrol og eget internet? Og inden I svare på det, så har jeg VDSL med TV pakke.

1 Kommentar

Omdømme 6
Badge +4
Du kommunikerer ikke direkte med Yousee her, så det sprøgsmål kan vi her på kundeforum ikke svare på, da det er kunder der hjælper kunder. Der er nogen homeboxe der kan sættes i Bridge mode, og derved har du direkte kontakt til WAN (Jeg kan ikke huske hvilke, men søg efter "Hombox Bridge" på Google.) Personlig har jeg kun min telefon ved Yousee endnu. Netop fordi der IKKE er mulighed for at kunne køre tilfredsstillende med eget udstyr. og forbindelserne er for dyre. Den udbyder jeg har nu har kun krav til at det skal være deres medie konverter der skal på (Fiber til RJ45) og det er kun en konverter, ikke en router. Så jeg har WAN direkte inde på min egen router/firewall, og desuden kører de med IP v6 som Yuosee heller ikke gør..

-Brian

Besvar