Optimering af trådløse kanaler | YouSee Community
Spørgsmål

Optimering af trådløse kanaler

Jeg har via mit yousee en mulighed for at optimere min trådløse opsætning i routeren.
Den står default til auto på både 2,4 og 5 ghz. Jeg kører så optimeringen og kan se routeren blinker nogle gange i ca. 3-5 minutter men når jeg så kigger igen efter optiemring står der stadig auto på begge kanaler. Skulle de ikke ændre sig til den fundne kanal.?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Når der er skiftet, så skal Modemmet genstarte, det tager nogle minutter, sådan er det i hvertfald med Kabel Modems, der er en nedtælling der viser hvornår det er klar igen.
Omdømme 7
Badge +7
Nej, enten kører man med indstillingen auto eller en fast kanal sat. Vi kører her med en fast kanal med alt wifi på 5 GHz.
Hvordan finder jeg ud af hvilken kanal er bedst
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det er 2,4 Ghz, og man bor i en lejlighed, så er der nok ikke en der er bedst, men bruges der 5 GHz, så er der langt nemmere, der er færre brugere og flere kanaler.
For at finde den bedste kanal bruges en Wi-Fi Analyzer. Findes både til Android og iOS.
Omdømme 7
Badge +7
Hej frank1972

Fik du løst problemet? 🙂

Markér gerne det bedste svar i tråden, så det kan hjælpe andre, der kommer forbi med samme problemstilling 🙂

Besvar