Opsætning af Draytek Vigor 2830 router | YouSee Community
Spørgsmål

Opsætning af Draytek Vigor 2830 router

Draytek router *i stedet for* HomeBox

Hej,

Jeg er udlands-dansker der har boet i England i 20 år. Jeg er nu flyttet tilbage til Danmark til min ny partner der har noget forældet IT udstyr og vil derfor vil jeg gerne udskifte hendes router til min egen fra England. Jeg har læst mange indslag om at bruge sin egen router. Men det jeg er interesseret i, er at bruge min egen router *i stedet for* TDC's sorte HomeBoks (”Sagemcom”).

Jeg leder efter nogen som har erfaring med at tilslutte sin egen router, evt. måske enda også erfaring med en ”Draytek Vigor 2860Vac” router da denne router har utrolig mange opsætnings muligheder for kontakt til internet leverandøren (YouSee). Det skal lige siges at jeg købt fast IP p.g.a. egen VPN.

Jeg har fået det til at virke – delvis, men det falder ud efter ca. en halv times virke og mener at det må have noget at gøre med valg af de rigtige parametre. Jeg har herunder vist nogle screenprint med spørgsmål til hvad der bør stå, hvis nogen skulle vide det?

Billed 1

Hvad bør ”Tag value” sættes til?

Billed 2

Protocol har jeg selv fundet ud af bør stå til ”MPoA  /  Static ot Dynamic IP”, men så komme ”Encapsulation” og her er der 5 muligheder:

1483 Bridged IP LLC,

1483 Routed IP LLC,

1483  Bridged IP VC-Mux,

1483 Routed IP VC-Mux (IPoA),

1483 Bridged IP (IPoE)

Er der nogen der ved hvad det skal sættes til? – Jeg kan få routeren til at virke delvist på dem alle…

Billed 3:

Og så er der dette vindue. Under ”ADSL Modem Settings” i ”Multi-PVC channel” er der 2 muligheder:

Channel 2

Sellect M-PVCs channel

I ”VPI” og ”VCI” kan jeg indtaste tal som jeg heller ikke ved…

I modulation kommer der også 7 muligheder:

T1.413

G.Lite

G.DMT

ADSL2(G.992.3)

ADSL2 annex M/J

ADSL+(G.992.5)

ADSL2+ annex M/J

I ”IP Network Settings” og “DNS Server IP Address” mener jeg at have udfyldt rigtigt.

I ”WAN Connection Dectection” Mode er der også 3 muligheder:

ARP Detect

PING Detect

Always on

”MTU” tror jeg står rigtigt

”RIP Routing” Jeg ved ikke om den skal afkrydses

”Bridge Mode” ved jeg heller ikke om skal afkrydses

”MAC Address” her har jeg klonet MAC adressen fra min gamle HomeBox router

Jeg ved det er mange spørgsmål men det vil være meget værdsat hvis nogen af jer kunne hjælpe mig med denne opsætning

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der skal bruges udbyderens, (You See), eget modem, da det er interfacen mellem dem og dig, der kan så tilsluttes egen Router på den ved at sætte Modemmet i Bridge.

Omdømme 7
Badge +7

Du skal have en router med WAN port med ethernet, som du slutter til Homeboksen. Så vidt jeg husker skal den sættes i DMZ på Homeboksen. 

Der skal bruges udbyderens, (You See), eget modem, da det er interfacen mellem dem og dig, der kan så tilsluttes egen Router på den ved at sætte Modemmet i Bridge.

Jeg vil nu bare lige sige at jeg har fået min egen router (DrayTek 2860) til at fungere, efter et par få justeringer på dets grundopsætning, som erstatning for TDC's sorte HomeBoks (”Sagemcom”) og har nu fungeret i over 100 timer uden nogen problemer…:blush:

Jeg kan stærk anbefale denne router da man næsten kan justere på alt...:santa:

Besvar