Løgn og humbug


Omdømme 1
Har aldrig oplevet mage til fup firma lover guld og grønne skove, fik 5 Mbit udfald hele tiden og dårligere og dyrere telefoni. Inkompetente medarbejdere der ikke aner hvad de laver, fiber på landet NU tak

32 Kommentarer

Mudderkastning? Nej, nu er der vist lidt rod i begreberne. Saglig kritik er ikke mudderkastning. Og den kritik jeg har fremført er saglig!

Mudderkastning er måske snarere når man garanterer 20 Mb i Telebutikken, leverer 2-5, tvangsmæssigt nedgraderer mig til 10 og stadig leverer under og derefter på en glad dag ringer mig op og tilbyder mig at få 13 Mb - mod betaling naturligvis.

Nu vil jeg trække mig fra denne tråd for det er alligevel spildte kræfter. Overvejer at åbne en ny tråd, hvor vi brugere kan udveksle erfaringer om TDC's brudte løfter.

Jeg vil dog sige at jeg har fået værdifulde oplysninger på denne tråd for så vidt angår TDC's forklaring på problemerne på Frederiksberg. Den forklaring vil jeg researche på. Og så vil det vise sig hvad der er op og ned på den historie (bemærk at jeg ikke kan få oplyst hvor på Frederiksberg støjen udsendes). Kontakter Telestyrelsen og Frederiksberg Kommune i morgen.

Og kære MajaH. Så vidt jeg kan se har jeg ikke misforstået noget helst.

Omdømme 1
Ja det har du misforstået.  Glad humørikon

Jep, jeg har været gratis arbejdskraft siden 2010 og det har jeg så fået tilbudt at forsætte med.  Humørikon griner højt

Du er ny og ved sikkert ikke at jeg har været superbruger uder to forskælligfe forumteam. De to team har forskælige holdniger til hvordan superrbrugene skal agere og hvordan forum fremadrettet skal modeleres.  

"Det nye forumteam" har magten til at bestemme, derfor titlen "For oven over alting".   Og det er vel  i orden, når det er dem der er valgt af ledelsen, for at føre deres holninger ud i forum.  Det nye forumteam forventer en neotral holdning til TDC Groop, hvilket det gamle forumteam ikke stillede krav om. Derfor er jeg glad for at gå fra stjernen og ned til "spar es". 

 Slut herfra. 

Begrundelse:  Lidt for meget mudderkastning fra os alle i denne tråde, undtaget fra teknikkeren. 

Skulle jeg komme med et ønske, skulle det være, at min tråd "for oven over alting"  blev flyttet tilbage. 

Kære MajeH

Det er muligt at jeg har misforstået nogle af dine formuleringer. Jeg bygger på følgende citater fra dit indlæg, For oven over alting..... som du sendte til TDC Forum Team, den ‎05-09-2015 17:17 efter du var blevet smidt ud.

"Nu er jeg så smidt ud og efter jeg har været hele følelsesregistret igennem, er jeg faktisk meget glad for den beslutning. Jeg er blevet stolt af mit "spar es", som betyder at jeg ikke længere skal have en neotral holdning til TDC Groooooop, som det ellers forventes af det nye forumteam, at en superbruger skal have, og som det er skrevet i en pm stilet til mig.  Nu er jeg ikke længere pålagt en mening, som kun må skrives på det hemmelige sted eller som PM'er.  "

"Jeg kunne vælge at være vred på forumteamet, men det er jeg ikke! Tak fordi I ikke smidder mig helt ud af forum, men giver mig mulighed for at skrive dette og mine fremtidige _ikke_ neotrale holdninger i den offentlige del.  Det glæder jeg mig til at kunne gøre igen, nu da jeg blot er et .  "

"Tak til forumteamet som generøst har tilbudt, at jeg må forsætte, som gratis arbejdskraft for TDC.  
Jeg vil lige overveje, om det er ulejligheden værd."

Venlig hilsen

Omdømme 1
Brugernavn789 skrev:
........ og svar fra de såkaldte superbrugere, som er lønnede af TDC

Forkert!!!

Superbrugerne får ikke en krone. Det kan jeg skrive under på.  Glad humørikon

og Jeg har i mine fire på på forum haft min egen mening.

se link

Om TDC superbrugerne

Jeg har een gang været inviteret til TDC for lidt over to år siden.

Jeg ved desværre ikke hvad "og mere til" dækker over!

Det er åbenbart hemmeligt hvilken ejendom (nu ejendomme!) problemerne hidrører fra (hvis det overhovedet er støj, der er problemet og ikke bare TDC gamle kabling, man ikke vil ofre penge på at opdatere. TDC er jo  i krise på alle niveauer undtagen på topchefernes lønniveau).

Støjtjenesten, som vi kalder institutionen her, er jo Telestyrelsen, som har registreret TDC's henvendelser, såfremt TDC overhovedet har henvendt sig om sagen. Det vil blive interessant at se, hvorfor Telestyrelsen i givet fald ikke har foretaget sig noget i sagen. Elevatorerne kan selvfølgelig også findes gennem byggesagsarkivet i Frederiksberg Kommune. Det vil jeg bruge lidt tid på at undersøge.

Jeg har jo nu TDC's ord for, at to eftermonterede udvendige elevatorer er årsag til store problemer for mange kunder på Frederiksberg. Jeg har desuden nu TDC's ord for, at de pågældende elevatorer er godkendt af byggemyndighederne i Frederiksberg Kommune trods forudsigelige støjproblemer, derefter påklaget af TDC til Telestyrelsen, hvorefter Telestyrelsen har vurderet, at man intet skulle foretage sig. Alt i alt et godt udgangspunkt for videre research.

Aktiviteten på TDC Forum består i høj grad af brugere, der har problemer, svar fra TDC-medarbejdere og svar fra de såkaldte superbrugere, som er lønnede af TDC og forpligtede til at repræsentere TDC's synspunkter og slå ned på kritik, der bliver for blomstrende.

Men jeg har da fået samlet en del information herinde, og den information vil jeg tage med mig til andre mere lydhøre fora.

De seneste to aftener har jeg fået leveret mellem 1,5 og 3 Mb og har hverken kunnet se tv eller andet.

Så kære TDC: Det er meget, meget vigtigt, at vi taler pænt til hinanden. Måske skulle I også overveje at behandle jeres kunder ligeså pænt, som I forventer at de taler til jer. Det gør I nemlig ikke, og det er ikke så sært, at folk flygter til andre teleudbydere.

Venlig hilsen

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Som afslutning:

Nu drejer det sig om flere ejendomme og støjtjenesten laver en vurdering om de vil stille krav om udbedring. Det afhænger af omkostninger til udbedring vs. gevinst og mål.

Problemet er ens for alle udbydere på telefon nettet.

Nu har du fået en forklaring på hvorfor det gav problemer hos dig og mere kan jeg desværre ikke gøre så for mit vedkommende er denne tråd slut.

mvh

Jan

Hej alle

Jeg gentager lige mit spørgsmål:

Er der nogen, der ved, på hvilken ejendom på Frederiksberg, de to elevatorer, Jan henviser til, er monteret?

God weekend

Kære Trumle

Hvorfor er det egentlig så vigtigt for dig, at folk ikke udtrykker kritik af TDC?

Hvad er dig eget forhold til TDC?

Tak for dine saglige svar Jan, men de bringer mig jo ikke et skridt nærmere en løsning, endsige en forklaring på den behandling, jeg har været udsat for fra TDC's side (falsk markedsføring og bureaukratisk, beskidte trick).

Hvad angår en ændring af den dårlige linje, jeg og mange andre bliver forsynet igennem på Frederiksberg:

Du skriver: "En ny dslam kan sagtens løbe op i 2 mill. og det er jo trods alt ikke småpenge." Nej det er mange penge. Heldigvis ville en sådan investering ikke kun komme mig til gode, men mange, mange andre, der idag har langsomt og støjpræget internet. Var det i øvrigt ikke noget i retning af 60 millioner Henning Dyrmose fik i lommen ved sin fratræden? Nå, men det handler jo om propertioner, fordeling og retfærdighed, så jeg må hellere omgående pakke mine afvigende og usaglige synspunkter sammen.

Jeg vil gerne researche lidt på sagen om de to udvendige elevatorer og den ulovlige støj, de åbenbart forårsager. Hvilken adresse er de monteret på?

Hej Jan.

Nu er endelig sket det at TDC har opdateret deres system og pludselig kan det lade sig gøre
at få den pearbanding jeg har søgt efter, det hjælper at råbe højt.
men ellers tak for svaret.Cool

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Jo naturligvis gør vi det, men de bestemmer desværre selv om de vil give påbud om at det skal løses.

Det er en opvejning af de forskellige hensyn og da problemet startede var der desværre ikke helt det samme fokus på bredbånd som i dag. Derfor er det op ad bakke.

Men det kan jo også være andre kilder der har påvirket din linie.

Når Telebutikken eller en sælger via telefon skal sælge en linie har de mulighed for at slå den beregnede hastighed op. Denne er beregnet ud fra den dæmpning der er i kabler ud til dig. Hvad de ikke kan se, er om der er dårlige kabler i ejendommen eller reperationer på ledningerne undervejs der er med til at hæve dæmpningen og påvirke kablets egen balance. Dette er altsammen ukendte faktorer som først ses når linien er åben. Det sker dog også at vi har kunder som vi opdager kan få mere hastighed end vi havde regnet med.

Det hører også med at vi i takt med teknologien udvikles får bedre og bedre muligheder for at løse udforingerne, men mirakler kan vi desværre ikke klare endnu.

Men hvad vi kan gøre er at sørge for at informerer korrekt om årsagen til hvorfor det ikke er gået som forventet. Det er noget vi stadig forsøger at gøre bedre og selvom du måske efter din oplevelse har lidt svært ved at tro det, er det faktisk et stort fokus område.

mvh

Jan

Hej Jan

Jeg bor på Frederiksberg. Henvender TDC sig ikke selv til Statens Støjtjeneste i sådan en sag, hvor mange åbenbert er ramt?

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Det virker altså lidt underligt med de beskeder du har modtaget og er bestemt ikke den form for beskeder som egentlig er det vi ønsker.

Er det bare en omlægning er det den pågældende tekniker der er ude ved dig der skal vurderer om det vil hjælpe eller ej. Hjælper det omlægger vi. Det kunne dog også være en ny fremskudt dslam tættere på dig som der var tale om og så er det altid et spøgsmål om budget og omkostninger. En ny dslam kan sagtens løbe op i 2 mill. og det er jo trods alt ikke småpenge. Men så er det jo ikke kun din linie det handler om men en del flere. Da jeg selv kører rundt nede på Lolland-Falster kender jeg ikke din aktuelle sag og derfor er jo også svært at tage 100% stilling til den. Fremmed støj kav være svært at gøre noget ved med mindre det forstyrrer mange. Så er det statens støjtjeneste som skal ind i billedet. De er de eneste som kan udstede krav om udbedring og evt. samktioner mod dem der er skyld i støjen. Vi i Tdc kan kun henstille.

mvh

Jan

Jeg har netop sendt følgende til redaktøren:

Brugernavn789 har nu fået en forklaring, men fastholder stædigt sit brokkeri. Er det muligt at udelukke ham, fordi han ikke er "positiv og konstruktiv"?

Hej Jan

Tak for en fyldig forklaring. Jeg ved godt, at udefrakommende faktorer periodisk kan spille en rolle, men jeg har tidligere fået den forklaring fra jer, at mine problemer skyldes kapaciteten - og at den udbygges i et tempo, der "er forretningsmæssigt forsvarligt."

Det er altså med andre ord ikke forretningsmæssigt forsvarligt at løse mit problem.

En venlig tekniker forklarede mig iøvrigt senere, at man kunne omlægge den linje, jeg forsynes gennem, men at det skulle jeg ikke regne med, at de "der bestemmer i TDC" ville bekoste.

Men angående elevatorerne: Er det lovligt at ødelægge signaler på den måde støj?

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Produktet er egentlig ikke dårligt men tilgengæld meget følsomt.

Det lyder som om du bor på Frederiksberg. Netop der er der kæmpe problemer med støj som følge af en ejendom som fik eftermonteret 2 udvendige elevatorer. Forsyningen til dem er blevet lagt således at de udsender en voldsom mængde støj ned i tele kablerne og dermed er ødelæggende for adsl linierne.

Lidt lige som en mobil telefon i nærheden af en radio. Den vil også kunne udsende støj f.eks. når den skifter sender.

Dog kan jeg jo ikke vide 100% at det var dit problem.

Men jeg mener nok at du nok har fået en mildest talt dårlig forklaring på dine problemer. Det er da korrekt at der ikke er forsyningspligt på bredbånd efter de gældende regler, men jeg ville mene det havde været mere fair hvis du i det mindste havde fået den korrekte og præcise forklaring på hvad der var problemet i dit tilfælde.

Der er nemlig rigtig mange udefrakommende faktorer som vi bare ikke kan undgå og desværre heller ikke kan hjælpe. Eksempelvis vil en defekt strømforsyning kunne ødelægge det for indtil flere opgange i en ejendom. Som sagt er det svært at give dig en forklaring på hvad der var galt i dit tilfælde men hvis det er en lille trøst arbejdes der på højtryk på at løse de udfordringer der kan være i kommunikationen med kunderne.

mvh

Jan

Tekniker

Kære MajaH og andre (hvorfor har jeg en fornemmelse af, at jeg står sammen med to andre og råber ind i en mur for enden af en blind vej?)

Min historie er i ultrakort form følgende. Jeg vil uddybe den, efterhånden som TDC svarer nedladende og bortforklarende (hvis de svarer overhovedet).

I TDC-butikken på Falkoner Allé købte jeg bredbånd, fordi jeg fik at vide, at "... her får du 20 Mb med det samme!"

Det viste sig at jeg fik op til 5 Mb, men som regel mindre, så jeg blev smidt af forbindelsen.

Jeg klagede og klagede og klagede.

Så fik jeg pludselig at vide, at jeg var blevet nedgraderet til 10 Mb, for det ville jeg blive rigtig glad for! Jeg protesterede, men den slags vrøvl kan TDC ikke tage sig af. Derved flyttede man mig med en ensidig bureaukratisk manøvre fra et garanteret minimum på 10 Mb til et garanteret minimum på 5 Mb. Sådan!

Senere blev jeg ringet op af TDC som del af en generel kampagne. De ville gerne tilbyde en gratis opgradering til 13 Mb. Jeg skulle bare binde mig for en ny periode.

Jeg bad dem om at smutte!

TDC har ændret mit brugernavn, som ikke fulgte retningslinjerne. Det skal det naturligvis. Tænk hvis man udviste samme nidkærhed i forholdet mellem afgivne løfter og leverede produkter. Så ville dette forum se meget anderledes ud. Nå, men nu hedder jeg altså Brugernavn789. Og det vil jeg beholde til evigt minde om et bureaukratisk svar på min indberetning af mit eget indlæg. Jeg havde håbet at indberetningen ville fremme et indholdsmæssigt svar, men det gjorde det ikke.

Pointen er, at når man vælger at sælge noget, så kan man ikke undskylde et dårligt produkt med, at man ikke er forpligtet til at sælge produktet.

Altså: Når TDC har valgt at sælge bredbånd og lover guld og grønne skove, men leverer et dårligt produkt, så kan man for pokker da ikke undskylde sig med, at man ikke er forpligtet til at sælge bredbånd.

Det her står alene og har ikke noget at gøre med resten af historien, som jeg vil fortælle senere. Først vil jeg se, om TDC svarer på mit indlæg.

Omdømme 1
jeghaderTDC skrev:
Da jeg havde bøvlet med TDC i flere år (fortæller historien senere) fik jeg besked om, at TDC ikke er forpligtet til at levere bredbånd. Altså: Du køber en klase bananer hos købmanden. Det viser sig, at de er rådne. Du vil have dem byttet. Men købmanden siger, at han ikke er forpligtet til at sælge bananer.

Hvad stiller man op med sådan en købmand?

Hej jeghaderTDC

Hvis du ønsker et svar på dit spørgsmål, er du jo nok nød til at fortælle historien først. Glad humørikon 

Da jeg havde bøvlet med TDC i flere år (fortæller historien senere) fik jeg besked om, at TDC ikke er forpligtet til at levere bredbånd. Altså: Du køber en klase bananer hos købmanden. Det viser sig, at de er rådne. Du vil have dem byttet. Men købmanden siger, at han ikke er forpligtet til at sælge bananer.

Hvad stiller man op med sådan en købmand?

Omdømme 1
Ja det er da rart med ordentlige svar, nu er det endelig lykkedes mig at finde en medarbejder hos TDC med bare en smule forstand hvilket resulterede i at hun rent faktisk satte gang i noget og det viste sig at der var fejl på min forbindelse, dette har dog ikke ændret på den dårlige service og ukompetente medarbejdere der nu er skyld i at det eneste jeg har hos TDC er internet, alt andet er flyttet væk.
Hej Jan
Takker for et godt og konstruktivt svar

Jeg håber og tror på at det er tilfældet at vedkommende medarbejder, er blot fejl informeret, og ikke vidste at de kører test på pairbonding
så vil jeg holde dem i ilden 😉 og med glæde se frem til igen at få højere og bedre forbindelse.

Det er måske noget Telenor bør følge op på, at holde deres hotline medarbejder opdateret omkring.
Mvh Torben
Omdømme 4
Badge +1
Hej

Telenord er jo et selvstændigt firma som bruger eget udstyr og mange steder også har eget udstyr på centralerne.

Hvad jeg har fået oplyst fra Telenord er at de stadig har pairbonding på test plan. De bruger jo et andet setup og derfor er det ikke Tdc der bremser dem men de er jo nød til at sikre sig at det også virker på deres platform inden det rulles ud til kunder. Det er derfor ikke korrekt at Tdc ikke vil samarbejde med Telenor for det gør vi jævnligt og med glæde. Jeg tror bare at du har haft en fejlinformeret medarbejder i røret og den slags kan jo ske for alle.

mvh

Jan

Omdømme 4
????????????
"Herlig tråd".
Hvilken form for hjælp ønskes fra andre kunder,når det meste i tråden kun er brokkeri ?
Alene overskriften...
Læs dog betingelserne for brugen af TDC-Forum!
----------
Hvor er Moderator fra Forum-Team ?Er stillingen nedlagt?
Er en sådan tråd relevant?-TDC skal IKKE svare i en sådan tråd,,men stoppe den.
Her er en opgave der hurtigt kunne løses,inden trofaste gamle brugere mister lysten til at deltage.

Nedlagte Profiler,,manglende Superbrugere (frivilligt eller ej) er ikke gode tegn for et fremtidigt Forum.

Håber mit indlæg lige når at komme med inden tråden forhåbentlig lukkes.

En trods alt
Venlig hilsen
Trumle.

Besvar