Konstant udfald af ens homebox | YouSee Community
Spørgsmål

Konstant udfald af ens homebox

Har jævnligt udfald af internetforbindelse til homebox, efter genstart virker det igen.
TDC/Yousee har prøvet at opdatere firmware i den, så kørte den i en 4-5 dage uden at hoppe helt af, men mærker også ofte små udfald varende 10-15 sek. - møj. irriterende når man spiller online, (har intet andet kørende samtidig)
Idag er routeren igen faldet helt af ... og kan ikke tilgå hverken net inde eller udefra.
Kan ikke pinge fast IP udefra.
Alt kører kablet
Burde boxen ikke udskiftet af TDC/Yousee?
Kører 20/2 mbit - måske hastighed er for høj - da det er max på coax iflg. tidl. test ?

5 Kommentarer

Jeps, den mølle har jeg været igennem tidligere og har lukket det hul - får også dette resultat ved check

SMTP Valid Hostname OK - Reverse DNS is a valid Hostname
SMTP TLS OK - Supports TLS.
SMTP Connection Time 0.906 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.

Jeg mistænker det for at gå igennem webservers domæne og sende mail via den - da jeg kan se i log at dens interne IP dukker op og bruger uigenkendelige mailadresser bare med mit domæne efterfølgende.

Jeg skal have fundet ud af at få exchange serveren til at blocke at sende fra mailadresser der ikke eksisterer på exchangeserveren.. Nogle der ved hvordan man gør det?

Jeg har fundet nogle links på google men kan ikke rigtig fange hvordan man gør.

http://markgossa.blogspot.dk/2016/01/block-spoofed-email-exchange-2010-2013-2016-part1.html
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har en mail server kørende, er det vigtigt den ikke kan misbruges ude fra:

https://en.wikipedia.org/wiki/Open_mail_relay
Viser sig efter telefonisk kontakt med Yousee at de har lukket min forbindelse grundet virus/spam..
Så der har nok været angreb udefra selvom mange tidl. angreb (IP adresser er blocket).
Jeg må igang med LOG's igen... *suk*
Ja ved godt det kan slås fra men pingede den i formiddags og der svarede den fint... så ping er slået til udefra.. men har en mailserver der melder at der ingen forbindelse er siden kl. 10:14 og nu svarer ping heller ikke...
Ja må have fat i dem igen - tror desværre det er routeren, og ved der er kommet en ny model af den, da jeg har den gamle version...
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke sikkert din router svarer på ping. I min router er det noget man kan slå til og fra. Lige nu er det slået fra. Kan ikke huske om det er mig selv, der har gjort det.
Du bruger DSL og ikke coax.
Hvis den driller hele tiden må du have fat i Yousee igen. Mig bekendt kan de måle på din forbindelse og sætte noget overvågning på, så periodiske fejl kan fanges.
Mit indtryk over tid er at Yousee er flinke til at prøve med en anden router, hvis de skønner det er en god idé.

Besvar