Spørgsmål

Klage vedr. forløb ved ændr. af bredbånd

• 2 februar 2020
  • 1 kommentar
  • 38 visninger

Hej YouSee

Kto. nr. xxxxxxxxxx

Jeg har YouSee kabeltv og har haft TDC fastnet med bredbånd. Tlf. 47175122

1. december 2019: Fastnet fejlmeldt. Intet internet og tlf. Fejlservice modtog fejlmelding iflg. dem. Ville får svar næste dag, da tekn skulle overvåge linien til næste dag.
  2. december2019: Ringer fejlservice ca. kl. 17 da jeg intet har hørt. Vedkommende på fejlservice kan så fortælle, at der IKKE er en fejlmelding noteret. Men han ville fejlmede linien. Der var stadig ikke forbindelse.                                                                                             Han foreslog så, at jeg kunne skifte til bredbånd på Kabel TV med hurtigere hastig og UDEN at det blev dyrere, hvis TDC fastnet bredbånd samtidigt blev opsagt. Det blev vi så enige om at det skulle ske. Jeg skulle så selv sætte den nye Ruter til, så ville det blive og hurtigere og uden tekn besøg. Det mente jeg nok jeg kunne, da jeg har været ansat i TDC i 36 år.                                                                                                                                                   Fastnet skulle så lukke den 9. januar 2020 og nyt bredbånd fra YouSee skulle virke den 7. januar 2020                                                                                                                                     MEN jeg ville stadig have en fejlmelding på fastnet, da internet og betaling af regninger skulle fortsætte til 7. januar.                                                                                                             Mellem jul og nytår var der stadig ingen forbindelse på fastnet og ingen henvendelser fra fejlservice. Ingen fejlmelding registreret.                                                                                       28. december 2019: Ruter/Modem afsendt med post. SMS.                                                     29. december 2019: Ringer fejlservice for at forhøre mig om fejlmelding på fastnet. Ingen fejlmelding registreret. Medarbejderen tilbyder så Mobilt Bredbånd og vil advisere  butikken i Ballerup, hvor det så kan afhentes. EN SMS vil blive afsendt.                                 30. december 2019. Ringer for at forhøre mig om det Mobile Bredbånd. Medarbejderen foreslår at jeg kører til Ballerup Butik. Det er en ½ times kørsel fra min bopæl. Men OK for nu skulle der betales regninger.                                                                                                 MEN Ballerup Butikken havde intet Mobilt bredbånd, men foreslår, at jeg kan køre til Butikken i Rødovre Centret. Yderligere ½ times kørsel, og jeg aner IKKE hvor butikken er i Centeret. Dette afslår jeg så.                                                                                                             2. januar 2020: Mail fra YouSee at tekn har klarmeldt bredbånd på Kabel tv, så Ruter skulle bare tilsluttes.                                                                                                                           Vi har kun 1 Kabel tv stikk. Så efter brugervejledning for montering af Ruter, fik jeg sat den til.                                                                                                                                                    Ingen forbindelse til Bredbånd. Der manglede 2 dioder på Ruteren at lyse. Bredbånd og Upload.                                                                                                                                                 PÅ fejlservice forsøgte de at guide mig igennem, men intet lykkedes. Ingen forbindelse     3. januar 2019. Fik en mail fra Butikken i Ballerup, at nu kunne jeg afhente mobilt bredbånd. MEN da der kun var 4 dage til at bredbånd på kabel tv skulle virke, tog jeg IKKE imod tilbuddet.                                                                                                                           7. januar 2020: Stadig ikke hul igennem på Ruter. Fejlservice prøvede, bl.a. med vores egne mobiltlf. og noget med aps. Intet lykkedes.                                                                         8. januar 2020: Tekn besøg. Det viste sig at jeg havde dobbeltmonteret Ruteren i stikkontakten. Men jeg havde gået frem efter brugervejledning i pakken med Ruter.           Tekn fik det op at køre. Han måtte så bruge sin egen tlf. til at op loade Ruteren.                    Modem og Internet har så virket upåklageligt siden. MEN jeg har fået en regning for tekn og startgebyr.                                                                                                                              Regn 56: Er betalt den 31. januar 2020                                                                                            Men jeg føler mig dårligt behandlet og ønsker en kreditnota på tekn og startgebyr            kr. 893,75                                                                                                                                            Hvis I havde fejlrettet på min fastnetforbindelse, havde jeg IKKE haft behov for at få bredbånd via kabeltv                                                                                                                           Som det ser ud nu kan jeg IKKE anbefale YouSee til venner og bekendte. Så gør noget ved det.                                                                                                                                                 M.v.h.                                                                                                                                                      Finn B. Kristensen                                                                                                                               Kto. Nr.: xxxxxxxxxxx                                                 

Redigeret af Stefan, 040220 - fjernet kontonummer

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7

Der skal rettes henvendelse til You See angående dine spørgsmål, her fra brugerforummet kan der ikke hjælpes, da der ikke er mulighed for det, det kan kun You See.

Der er også skrevet kundenummer, det sammen med navn kan misbruges, og er ikke tilladt her på forummet.

Besvar