kaon router | YouSee Community
Spørgsmål

kaon router

Omdømme 3
Badge
  • Udforsker
  • 86 kommentarer
Eterlyser erfaring med Kaon ruteren.

Vi oplever ofte nedbrud på internettet, hvis der uploades store datamængder. (gemmes i en sky)
Er der nogle erfaringer med den nye Kaon?
Er den mere stabil.
Bruger kabel.
Vi har en 15/1 forbindelse, men i praksis kun 8/05.
mvh
Ole

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej @oob

Det lyder ikke optimalt, men jeg har ikke umiddelbart hørt om det før,.

Hvis forbindelsen ellers kører som den skal, så kan jeg godt tvivle på, hvor meget der egentlig kan gøres ved det. Udover at prøve at uploade en mindre mængde data af gangen.
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper.
Tak for svar.
Det sker både når vor IPhone og iPad synkroniserer med iCloud, men også når vor pc, som er kablet uploader til ondrive. Her er det jo lidt besværlig at begrænse datamængden.
Når upload så bruger de o,5 som er tilrådighed går download næsten eller hel i stå.
Det har været fejlmeldt flere gange.

Mit spørgsmål går på om Kaon ruteren er bedre til at administre så dette undgås.
mvh
Ole
Omdømme 7
Badge +7
Hej Ole

Ah okay så misforstod jeg 🙂

Håber der kommer nogle input i tråden her så.
Omdømme 7
Badge +7
Du bør ikke bruge al din upload. Din download har brug for at sende kontrol pakker tilbage, som f. eks. datapakke modtaget. Det har den svært ved, hvis der ikke er noget upload tilbage.
Omdømme 7
Badge +7
Har du opvejet en hybrid router fra YouSee? Har du undersøgt om du kan få "pair bonding", så din hastighed op og ned fordobles?
Omdømme 3
Badge
Hej.
Tak for svar.
Hvordan undgår vi at vore enheder bruger al upload? Det har jeg også fået at vide, når jeg har fejlmeldt. Troede at det var noget som routeren styrede.

Vi har ikke mulighed for "pair bonding", da der ikke er ledig plads på centralen, og der er dårlig mobilforbindelse hvor vores nuværende ruter er placeret og yousee`s hybrid router kan ikke tilsluttes extern antenne.
mvh
Ole
Omdømme 7
Badge +7
Routeren er som standard rimelig dum, men der er af og til noget QOS, som kan slås til. Her kan man så måske nedprioritere den tunge upload som blokerer. Kender desværre ikke din router, da den er meget ny hos YouSee

Teleselskaber vil nødigt have noget med eksterne antenner, da de jo kan brække, og det vil give mere support og ombytning.
Omdømme 3
Badge
Hej.
Vi har den hvide Yousee Homebox, og efterlyser erfaring med den nye Kaon router. Vil den være bedre til at administrere nettet???
Den har nu været på markedet i 8 måneder.
mvh
Ole
Omdømme 6
Badge +2
Som Slangefar siger er Kaon routeren stadig noget ny i YouSee sammenhænge, og der har været meget lidt om den i dette forum.
Omdømme 6
Badge +2
Vi bruger en 3890 router fra YouSee, og her er desværre ikke (måske fjernet) QOS.
Omdømme 7
Badge +7
Vi bruger en 3890 router fra YouSee, og her er desværre ikke (måske fjernet) QOS.
Det er til stor gene for os kunder, at YouSee fjerner funktioner for at lette supporten af deres routere.

Besvar