Spørgsmål

Kan ikke tilgå een enkelt url


Jeg har et underligt problem. Jeg kan ikke åbne siden http://www.webdeveloper.com ??
siden downforeveryoneorjustme.com siger, at det kun er mig.
Jeg har tre PC'ere. En kablet stationær med win7, browsere: IE, FF, Opera og Chrome
en trådløs laptop med win10, FF og Chrome
og en trådløs laptop med Vista og LinuxMint FF og Chrome

jeg kan ikke åbne siden på nogen af dem.
Så fik jeg lige et godt råd om at bruge Tor-browseren, og så kunne jeg komme på.

Hvad kan denne fejl skyldes?

36 Kommentarer

Da knitters traceroute er identisk med min, tænker jeg, at det var/er en firewall-blokering i den anden ende.
Nu kan jeg komme ind på den famøse side.
Omdømme 7
Badge +6
Jo, jeg kan også tilgå siden via en proxy uden problemer, siden kommer omgående.
Så benyt den metode og anse problemet som værende løst og kom videre i livet.
Du har allerede fundet ud af, at blive ved med at køre i rundkreds med emnet er kun ren spild af tid.

Det er der så mange andre af os der har været nød til at gøre i tidernes løb når vi løb panden mod en mur ang. brug af internettet. Her har vi også været nød til selv at finde alternative brugbare løsninger, fordi internet udbyderne ikke kunne levere løsningerne.
Jo, jeg kan også tilgå siden via en proxy uden problemer, siden kommer omgående.
Problemet med den udenlandske support var, at jeg ikke kunne få lov til at forelægge ham problemet.
I det øjeblik, jeg havde sagt, at jeg ikke kunne åbne een bestemt side, så fik jeg besked på, at jeg skulle henvende mig et andet sted, det var ikke hans problem, og hver gang jeg forsøgte at sige noget, så afbrød han mig med besked om, at det var ikke hans problem. Det var simpelthen plat umuligt at føre en normal samtale med ham.
Jeg har oplevet det en gang før med en såkaldt Kundeservice medarbejder, der heller ikke kunne føre en ganske almindelig samtale, men blev ved med at fortælle mig, at "han havde været hos dronningen", hvad jeg så end skulle bruge dét til?
Konklusionen på mine erfaringer er, at hvis jeg får en medarbejder med accent i røret, når jeg ringer op til en service, så kan jeg lige så godt lægge røret med det samme, for det vil jeg ikke få noget ud af.
Jeg har sendt en mail til "Kontakt os" for et par dage siden, men har ikke hørt noget endnu.
Der skal åbenbart samles nogle flere fakta, før de fatter det.

Hvis du har smartphone, så prøv at besøge siden både via WiFi og mobildata, dvs. ved test af den ene forbindelse skal den anden være deaktiveret. Telefonen skulle så lave forbindelse via to forskellige IP-adresser, hvilket kan checkes på siden http://www.ip-adressen.dk/

Hvis du har en bærbar pc, kan denne også bruges til forsøg hos dig selv og andre steder.

Så burde man kunne få et overblik over, hvilke IP-adresser (eller IP-ranges) der er problemer med, og skrive det i en mail til Kundeservice.

Der er jo prøvet med en tor-browser, så du burde også kunne få forbindelse via nogle proxy-servere, som f.eks. https://whoer.net/webproxy eller https://hide.me/en/proxy (kender dem ikke selv - de var nogle af de første der dukkede op via Google-søgning).

Alternativt kunne man jo håbe, at én af YouSee-folkene her i forum kunne fange dit spørgsmål og gå videre op i systemet med dit problem.
Jeg har bedt mine kolleger, frivillige hjælpere på IT-cafeen her i byen, om at se, om de kunne åbne siden. Ud af 6 besvarelser kunne tre ikke åbne den.
Nu har jeg ringet til Teknisk Support, fik fat i en mand, der talte med accent. Han gad slet ikke høre på mig, problemet angik ikke ham, og det med at gå ind i forum og læse tråden, tror jeg slet ikke, han opfattede. Måske er det, fordi jeg er kvinde, at jeg ikke bliver taget alvorlig.

Hvor kan jeg ellers henvende mig???
Teknisk Support var det første, jeg forsøgte, men det unge menneske, der svarede mig havde absolut ingen ide om, hvad det drejede sig om.

Så må man insistere på at tale med (eller blive kontaktet af) en netværkstekniker, om man så skal til 2nd- eller 3rd-level support.
En netværkstekniker kan koble på udstyret på centralen eller andre steder i deres netværk og checke forbindelsen mod websiden, så man derved springer over brugerens router og pc.

Jeg har for nylig haft en sag kørende via mail-support, og blev bedt om at ringe til Teknisk Support, da de i mail-support ikke kunne hjælpe mig. Jeg har ikke fået ringet til dem endnu, men jeg troede faktisk, at begrebet "Teknisk Support" så dækkede en gruppe lidt højere oppe i hierarkiet. Suk.....
Omdømme 7
Badge +6
Loader heller ikke i min Firefox, jeg får server timeout.
Prøvede derfor for sjov skyld at downloade Tor Browser, for at se om den kan.
Sitet loader med den, men ikke just hurtig efter min mening, fordi der kører en masse script stads først, inden siden faktisk gider at loade færdig og blive synlig.

Ret amatør agtigt af et web developer site at benytte så meget script, så det tyder på at den er prop fyldt med sladrehanke om folks færden på nettet og så derfor også bedst kun besøgt med en browser der faktisk anonymiserer en.
På min PC ser det således ud:



altså identisk med din, Logan, men min browser søger i flere minuter, før den meddeler, at der kan ikke oprettes forbindelse med dette website, forbindelsen blev nulstillet.
kommandoen tracert kan vise pakkernes vej gennem internettet. Hjemmesiden fungerer hos mig...

tracert www.webdeveloper.com

3 10 ms 7 ms 7 ms ae10-100.odttv1nqe10.dk.ip.tdc.net [94.189.51.64]
4 9 ms 10 ms 9 ms ae0-0.alb2nqp8.dk.ip.tdc.net [83.88.19.117]
5 9 ms 8 ms 23 ms lag-21.ear1.Copenhagen2.Level3.net [4.68.72.193]
6 185 ms 184 ms 183 ms ae-4-4.car1.SanFrancisco1.Level3.net [4.69.133.149]
7 180 ms 181 ms 180 ms 205.129.20.42
8 * * * Request timed out.

Opsætningen af nettet i den anden ende gør, at tracert ender med en masse * * *. Det gør ikke noget i dette tilfælde, men det er vigtigt, at pakkerne forlader tdc's net.
Teknisk Support var det første, jeg forsøgte, men det unge menneske, der svarede mig havde absolut ingen ide om, hvad det drejede sig om.
Ring til Teknisk Support på 7070 4040.
Forklar dem, at nogle her i forum fint får forbindelse, og andre ikke gør.
Selv om downforeveryoneorjustme.com siger det kun er dig selv, kan det også være YouSees forbindelse til Level3/USA der er problemer med.
Jeg har fundet en liste med websites, der befinder sig på samme server, 1188 stk.
https://www.seokicks.de/reverse-ip-lookup/70.42.23.121
Jeg har prøvet at åbne nogle stykker, men det lod sig ikke gøre.
Hvor i YouSee skal jeg henvende mig for at gøre opmærksom på problemet?
Jeg tror nu ikke det er DNS, da DNS hos YouSee, Google og OpenDNS alle oversætter den pågældende hjemmeside til IP-adressen 70.42.23.121.

Jeg sidder selv på en forbindelse i segmentet 87.60.128.0/18 og kan heller få forbindelse, så hvis Slangefar og Radiomanden sidder på et andet segment, hvor der er fin forbindelse, kan det være YouSee der skal justere lidt på deres netværkssetup i backbone.
Det virker stadig ikke, men jeg er meget glad for, at du forsøgte at hjælpe mig. :D
Nu må jeg så bare bruge Tor-browseren, når jeg skal ind på den side, og hvis der måske viser sig andre sider, jeg heller ikke kan komme ind på. 🆒
Omdømme 7
Badge +7
Virker det stadig ikke, er jeg løbet tør for ting du kan prøve 😞
Omdømme 7
Badge +7
Nu er det Windows, så prøv lige en genstart af den maskine du lavede flushdns på igen 😃
Nå, vi krydesde vist. Nu har jeg også udført den seneste kommando. Stadig ingen forandring.
Ja, den er genstartet. Jeg har tidligere lavet dette stunt på W10 PC'en, men denne gang gjorde jeg det på Win7 maskinen, fordi det er den, jeg bruger mest. 10'eren synes jeg stadig er uhåndterlig, selv om jeg har lagt en 7'er shell på den.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal måske også udføre kommandoen ipconfig /flushdns
Den sikrer at resultatet af gamle søgninger slettes.
Omdømme 7
Badge +7
Huskede du at genstarte din Windows 10 PC?
Nu har jeg reset routeren, - ingen virkning - , indtastet de to IP-ads. - stadig ingen virkning -.

Hvordan kan jeg være sikker på, at disse IP'ere bliver brugt?

Omdømme 7
Badge +7
Det er netop for undersøge om Yousees lokale DNS har fejl. Jeg vil tro, at der er efterhånden er omkring 100 centraler, og mon ikke der står et par DNSer per central.

Besvar