Jeg får fejl "403 access forbidden" på www.sochi2014.com | YouSee Community
Svar

Jeg får fejl "403 access forbidden" på www.sochi2014.com

Jeg havde ingen problemer med dette websted i forgårs. Men i går og i dag får jeg fejl 403 hele tiden. Har fjernet cookies, renset browserdata, udført en ipconfig/flushdns, genstartet min Chrome browser. Prøvet IE og Firefox. Har testet om  http://www.sochi2014.com er nede, men det er den ikke. Intet hjælper. Er det et TDC DNS problem eller noget andet? Er der nogen der har en løsning på dette problem. På forhånd tak.

icon

Bedste svar af Alexsus 10 februar 2014, 17:09

Man blokere jo ikke HTTP adgang ud fra en mail spamliste, og der der ingen login funktion på hoved siden, kun på deres shop som ligger på en anden server med ip 85.26.205.71

og hvis de blokerede via et login ville man vise en fejl besked om at deres adgang er blokeret grundet for mange forsøg, især fra en stor side som sochi2014.com da man ikke ønsker at lade bruger hen i det uvisse en simple 403 er ikke nok, som jo også betyder at serveren har modtager besked fra browseren men nægter at svare på den besked, og det kan jo så være mange ting især når det er en windows iis 8 server, så er der mange typer af 403.x beskeder...

Du kan prøve at slukke din router hele natten og så håbe på at den næste morgen for tildelt en ny IP adresse fra TDC, og så se om der stadigvæk er en blokering... det er nok det nemmeste.. nogle fortæller at 2 timer uden strøm nogle gange er nok til at homeboxen for en nye WAN IP

Du kan bruge denne side http://www.whatismyip.com til at se din WAN IP og så tjekke om den har skiftet når du har haft boxen uden strøm i 2 timer eller mere...
Se original

45 Kommentarer

Jeg må prøve skrive til dem.:)
Omdømme 7
Badge +6
Det kan meget vel godt tænkes, at det er UFC's site der ikke vil give dig adgang.
IP adresse ban måske.
#Slangefar

okay ja jeg har prøvet og flushdns, og har lige prøvet igen, virker stadig ikke.
den siger bare

HTTP Status 403 - 403 Forbidden

type Status report
message 403 Forbidden
description Access to the specified resource has been forbidden.
Omdømme 7
Badge +7
Fejlkoden er en server (HTTP) fejlkode, men selv server fejlkoder f.eks. 500 (Internal Server Error) kan i sjældne tilfælde være udløst af problemer lokalt på clienten (din PC). Har du prøvet en ipconfig /flushdns ?
#Per K Veteran

Det var et super godt bud.. mit netværk var faktisk på offenligt og jeg har lige ændret det til hjemme/privat netværk og rebootet

dog så virker det stadig ikke :(
ihhhh det irritere mig..

kan det være at deres server ikke vil gi mig adgang ?
Omdømme 7
Badge +6
Svært at sige. Måske kan netværk forbindelsen på din computer ved en fejl måske være opsat til Offentlignetværk, den kan godt medføre restriktioner med at diverse sider bliver blokeret.
Netværket skal hedde Hjemmenetværk når det kun er dig der bruger computeren.

Prøv at finde netværk indstillingerne på din computer for at se hvad at computeren kalder dit netværk.
Hedder det så Offentlignetværk, så skal du oprette et nyt der hedder Hjemmenetværk.
Jeg bruger stadig Windows 7 64 bit, her findes det sådan:
Kontrolpanel => Netværk og internet => Netværks- og delingscenter
Kan det have nogett med min router at gøre?
Jeg har lige taget strømmen fra routeren natten over og det virker heller ikke 😞
Omdømme 7
Badge +7
Åbner også øjeblikkeligt i Chrome.
Det er så mærkeligt.
Jeg har lige hentet firefox. Og det virker heller ikke på firefox 😞
Omdømme 7
Badge +6
Den UFC side virker ganske fint her i Firefox 53

jeg har samme problem med denne side. www.ufc.tv
den viser fejl 403.
vil det virke hvis jeg slukker routeren i nogle timer ?
Hej MajaH,

Tak for dit indlæg. Det er dejligt at høre at andre også har bakset med at putte et billede eller en url ind i et forum indlæg. Den der med notepaden er et godt råd som jeg vil tage til mig. Jeg kan dog ikke rette i mine indlæg endnu, men det kommer nok med tiden.

Ha' en god aften.

Omdømme 1
Hej 

Jeg har lige læst jeres tråd, og jeg kan fortælle, for at sætte billeder ind i forum, skal man have postet nogle indlæg først. Der er dog mulighed for at skrive til moderator for at spørge om rollen for indsættelse af billeder kan fåes.  Den funktion plejer dog at blive tildelt automatisk. danglish - du er nu oppe på 15 indlæg og burde kunne nu, og du burde også kunne rette i egne indlæg, se indstillinger ude til højre for dine indlæg.

Det der med at url-adresser ikke vil godkendes i svarboxsene er et problem der er ved at blive set på, så det er ikke jer der gør noget forkert. Jeg har samme problem og det er ret så iriterende.  

Helt - du skrev at du havde skrevet et indlæg og at det forsvandt. Det har jeg også prøvet. Jeg skriver ofte mit indlæg i noteblok, før jeg paster. Gider ikke state forfra. Blinkende humørikon

Omdømme 3
Jamen det er jo super, så er det jo ikke godt at vide om solotdc havde ret i at sochi der har blokeret Ip adressen eller om der er en blokering hos TDC, men det er jo også lige meget når bare skidtet jo virker... Meget glad humørikon
Hej,

Problemet er løst. Har fået ny IP adresse og nu virker siden. Tusind tak for hjælpen.

Jeg havde prøvet at deaktiver ad blockeren og også alle chrome plug ins, men det hjalp ikke. Det var IP adressen der gjorde det. Så nu er jeg en "happy camper". Glad humørikon

Mvh

Omdømme 3
Er det en add bloker der er i højre side af url linjen?? det røde icon med PRO?

Bare for at udelukke det men har du prøvet og slå alle tilføjelser fra i chrome?
Omdømme 3
Ahhh ja det var jo et fint billede. Og så kan vi straks se at du får hul igennem til serveren, den kan bare ikke finde ud af at svare korrekt...
Besøger du www.sochi2014.com/en/ eller uden /en??
Og har du prøvet et af linkene i toppen?

Bare for at se hvordan det hele opfører sig..

screendump

Omdømme 3
Ja det er fordi det enten kræver en speciel rang eller tilladelser, kan ikke lige huske om det kommer med rang eller det kun er nogle udvalgte det må... Men du kan ligget billedet ud på en side som https://imageshack.com eller anden som den slags, de er oftest gratis. Og så bruge de direkte link du modtager der...
Jeg kan ikke hente en jpg fra mit drev. Det skal være i form af en URL. Prøvede det i et tidligere opslag, men det image blev blokeret. Har også prøvet at copy paste det, men uden held.

Mvh

Omdømme 3
Sært men måske man kan slå det fra...

Hvilken fejl oplever du når du prøver at indsætte et billede??
Den skriver kun 403. Jeg har prøvet at poste et screendump, dog uden succes. Glad humørikon

Mvh

Omdømme 3
Hehe det var mig der var lidt hurtigt til at læse, så fik den i anden omgang og har også derfor slettet beskeden for at minske den overordnet forvirring... men vi ser i morgen, for håbentlig virker det og så kan vi binde en knude på det, og under tæppet... Glad humørikon

forresten skriver den kun 403 eller skriver den 403.x hvor x er et tal fra 1 til 20 stykker?? 

Det er nemlig en IIS server så den burde skrive 403.x som kan give lidt mere forklaring til hvorfor du ikke må komme ind... 

vh

Alex

Hej Alexus,

Det var et svar til solotdc. Jeg fik forbindelse til siden via mobil data med min mobil.

Jeg har stadig ikke forbindelse til siden via min TDC box. Jeg slukker for boksen i nat og jeg skal nok fortælle dig i morgen om det har virket.

Undskyld forviringen.

Mvh

Omdømme 3
ja supporten er ikke altid lige hurtig at få fat på...

men jeg krydser fingre for at det virker så du kan få siden frem igen...

Besvar