Hvordan overvåger jeg netværktrafikken? | YouSee Community
Spørgsmål

Hvordan overvåger jeg netværktrafikken?

Jeg vil gerne overvåge trafikken på routeren, og jeg ved ikke hvordan jeg gør det

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Man overvåger normalt netværks trafik med Syslogs. Jeg er ikke klar over om din router kan lave Syslogs. Det fungerer ved at man i routeren angiver en Syslog server på sit net. Alle hvad der sendes og modtages i router, sendes der en lille besked om til Syslog serveren. Server softwaren er som regel gratis, hvis der bare er tale om en enkelt router, og den findes til noget så småt, som en Raspberry Pie. Fra Syslog serveren trækkes så de informationer man ønsker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Syslog
Omdømme 7
Badge +7
Noget software laver også statistikker for deres eget forbrug. Jeg deler en del open source, og her kan jeg gå ind i min bit torrent client og få et samlet billeder af, hvor meget der sendt og modtaget. Har du bare en enkelt computer på nettet kan operativ systemet ofte afsløre, hvor meget som er sendt og modtaget.
Omdømme 7
Badge +7
Hej ametysten

Hvis du kunne bruge svarene fra Slangefar, så markér gerne bedste svar via knappen med samme navn 🙂

Når bedste svar er markeret er det nemmere for andre brugere med samme spørgsmål at finde svaret.

Besvar