Spørgsmål

Homebox har ikke 5 GHz.

Jeg har en homebox fra yousee (der står Sagemcom bagpå, og den er sort). Der er ikke nogen steder jeg kan vælge 5GHz, når jeg logger ind på routeren. Kan det passe at der kun er 2.4 GHz på den? Jeg kan ikke huske hvor gammel den er, men det er nogle år siden jeg har fået den.

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den kan kun være af ældre dato når den ikke har 5 ghz.

Den kan kun være af ældre dato når den ikke har 5 ghz.

Det er også det jeg kom frem til. Mon ikke jeg kan få den byttet til en nyere model?

Omdømme 7
Badge +7

Som udgangspunkt hvis den ellers virker som den skal, så byttes der normalt ikke.

Omdømme 7
Badge +7

Du kan opgradere mod et gebyr. Gebyret er mig bekendt 395 kr. 

Badge +2

Stå der intet bagpå den Homebox om der er 5 GHz da må da være muligt at se 

Jeg ville nu kigge under internet adgang når. den har fanget din homebox om der stå 5 GHz. Som mulighed. :relaxed:  Ellers som Radiomanden skriver må den være gammel 

Stå der intet bagpå den Homebox om der er 5 GHz da må da være muligt at se 

Jeg ville nu kigge under internet adgang når. den har fanget din homebox om der stå 5 GHz. Som mulighed. :relaxed:  Ellers som Radiomanden skriver må den være gammel 

Der står intet om 5 GHz nogen steder.

Som udgangspunkt hvis den ellers virker som den skal, så byttes der normalt ikke.

Synes heller ikke wifi virker ordenligt. Signalet er så svagt. Det er lige meget hvilken udstyr jeg tilslutter wifi, så mister den forbindelsen  helle tiden. Jeg har prøvet at skifte kanal på routeren, men intet hjælper. Derimod er der meget udstyr fra naboerne kan jeg se i routeren., derfor tænkte jeg det måske vil blive bedre med 5 GHz.

Omdømme 7
Badge +7

Der er færre bruger på 5 Ghz, det har kortere rækkevidde, men højere hastighed. På min 110/20 får jeg 112/28 på 5 Ghz, og på 2,4 får jeg 60/15.

Der er færre bruger på 5 Ghz, det har kortere rækkevidde, men højere hastighed. På min 110/20 får jeg 112/28 på 5 Ghz, og på 2,4 får jeg 60/15.

På min 20/2 får jeg 0,5/0,84  det er når jeg står lige ved siden af routeren.

Omdømme 7
Badge +7

Det er alt for lidt, er der prøvet at skifte kanal og foretage en optimering, se om der er en kanal hvor der ikke er mange på, eller om der er en der ikke er nogen på. Jeg har f.eks ingen andre på kanal 13.

Det er alt for lidt, er der prøvet at skifte kanal og foretage en optimering, se om der er en kanal hvor der ikke er mange på, eller om der er en der ikke er nogen på. Jeg har f.eks ingen andre på kanal 13.

Jeg har prøvet at skifte kanal. Når jeg finder en kanal hvor der ikke er nogen på, så går der ikke lang tid, så er den brugt. Det ser ud til at en af naboerne har noget huawei udstyr der skifter kanal hele tiden.

Besvar