Brug af yousee Homebox uden yousee abonnement? | YouSee Community
Spørgsmål

Brug af yousee Homebox uden yousee abonnement?

Jeg er lige flyttet på kollegie og der er der sørget for internet, så jeg opsagde mit yousee abonnement og fik at vide at jeg bare kunne beholde routeren eller skaffe mig af med dem som jeg ville. Her på kollegiet skulle man bare kunne sætte en router i telefonstikket (ved brug af de ledninger der fulgte med routeren) og så skulle det fungerer, men det gør det ikke. Jeg kan finde netværksnavnet under netværk på min computer og taste koden ind, men den siger bare "forbindelse sikret, ingen internetforbindelse". Så vil homebox have at jeg logger ind i en browser, det gør jeg så med de admin koder der står bag på routeren, men jeg kan kun se info om routeren intet om hvordan jeg får forbindelsen til at virke (udover at genstarte den, hvilket jeg har gjort).
Jeg har prøvet at finde frem til om det simpelt hen er fordi det ikke er yousee internet at den ikke virker eller hvordan, men jeg har ikke kunnet finde et svar.
Nogen der ved om der er noget jeg mangler at prøve eller om jeg bare skal købe mig en billig router (nogle forslag?)?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der skal bruges et Modem fra den pågældende udbyder af DSL forbindelsen.
Okay så må jeg kontakte dem der udbyder internet til kollegiet.
Tak for hjælpen
Omdømme 7
Badge +7
Kollegiet har sikkert et bolignet med LAN forbindelse. En DSL router f. eks. Homebox kan ikke virke på en LAN forbindelse. Har du også et DSL stik (telefonstik), der er normalt forbundet til omverdenen, kan du fortsætte med DSL internet. Er der kun LAN stik, skal du typisk ud og købe en router selv med LAN udgang. Kig i din lejekontrakt, kollegiets hjemmeside, eller snak med administrationen om hvad du skal gøre.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router du evt. skal købe afhænger af hvad du skal bruge den til. Skal du bruge wifi er det godt med AC standarden, som de fleste routere har i dag. Jeg anbefaler normalt Asus, men skal du bruge noget billigt og absolut ok er der f. eks TP-Link.
Omdømme 7
Badge +7
Din Homebox er nu din ejendom, og du bør derfor at sælge sælge den på f.eks. Den Blå Avis. Sidst jeg kiggede var 4 6240 til salg (jeg kiggede ikke efter Homebox) . Men hvorfor skulle YouSee kunder have 2 routere? Dør en YouSee router er det rart med en reserve router, som kan sættes på med samme. Der går så vidt jeg husker en lille uge inden ny router kommer frem. Jeg har selv en reserve router af typen 3890, og da vores 6240 døde, skiftede jeg hurtigt ud og ringede til YouSee med en død 6240.
Okay, tak for hjælpen. Kigger på hvad pricerunner har af pricer på TP-link routerer

Besvar