Åbning af porte i TDC HomeBox | YouSee Community

Åbning af porte i TDC HomeBox

Vis første besked

37 Kommentarer

Hej Alex,

Jeg har endnu ikke nået at ha' 50 mbit. Jeg fik 50/5 for kort tid siden (da mit problem med routeren opstod), og har kun haft den oppe på max 21 mbit, mens min upload fint er steget til de ca. 4,5 mbit.

Med hensyn til modemmet, så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg vil ikke betale ekstra for telefoni-delen for at få koble det udenom.

Hej Alex,

Har du fundet ud af noget vedr. min 50 mbit, der mere er end 20 mbit?

/Kristian

Dyb stilhed? Glad humørikon

Omdømme 6
Hej kefdk

- Hvis du betaler for en 50 mb/s forbindelse men trækker omkring 20 mb/s og gerne vil have svar hurtigt, så vil jeg opfordre dig til at ringe ind, idet Alex er på vinterferie

tdc.dk/kontakt

God weekend

Omdømme 4
Badge +1
kefdk skrev:
Hej Alex,

Så fik jeg tid til at kaste et blik på den nye boks.

Desværre kan jeg ikke bruge den. Jeg har som sagt HomeDuo, og det er ikke muligt via dette modem at tilkoble min fastnet telefon. Der er kun en udgang til DSL.

Jeg må desværre nøjes med jeres alm. router!

Så vidt jeg husker så er det samme pris for homeduo om det er med fastnettelefon eller Ip-telefoni. Sådan var det vist da jeg havde det (havde alm fastnet). Måske koster det at skife men alt i alt kan det betyde at dit mål ikke er helt uden for rækkevidde.

Omdømme 3
@kefdk

Den garanterede minimumshastighed på en 50/5 mbit, er 25/2 mbit. Så da du ligger under den, må jeg bede dig prøve at kontakte vores Hotline og få det fejlmeldt. Jeg mistænker at det kunne have noget at gøre med det VDSL modem jeg fik registreret på din linje, men det virker lidt usandsynligt, da problemet også var der før?

Patrick har linket til vores kontaktside.

droid skrev:
Så vidt jeg husker så er det samme pris for homeduo om det er med fastnettelefon eller Ip-telefoni. Sådan var det vist da jeg havde det (havde alm fastnet). Måske koster det at skife men alt i alt kan det betyde at dit mål ikke er helt uden for rækkevidde .
Ikke helt korrekt Droid. HomeDuo med PSTN (Fastnettelefoni), koster som standard 374 kr/md. Med BBT (Bredbåndstelefoni) koster det 314 kr/md. Årsagen er at det med PSTN kører på seperate linjer, og derfor er sværere at supportere og reparere, end med BBT, der kører på en internetlinje.

/Alex

Omdømme 4
Badge +1
Ok, så er det ændret siden jeg havde det. Skrev også "vist" Blinkende humørikon

Jeg har nu talt med jeres tekniske support i dag, hvor de ringede til mig omkring problemet.

Jeg er noget chokeret over jeres medarbejders forklaring på mit problem. For det første lyder det mest af alt til, at han ikke tror, at mine hastighedstest er korrekt udført. Han ville ikke rigtig godkende, at jeg havde haft så dårlige test.

Dernæst så kommer han med en forklaring på, at når jeg bruger halvdelen af min upload, så kan det nemt fjerne 25mbit fra min download hastighed, hvilket efterlader mig tilbage med 25mbit download (som jeg jo så heller ikke har jvf. mine hastighedstest).

Jeg er klar over, at for at kan downloade, så skal der også kunne uploades data, der fortæller hvad man har downloadet m.v., men det vil aldrig påvirke så meget, som jeres medarbejder fortæller her. Jeg har i en periode brugt ca. halvdelen af min upload mens jeg har downloadet.

Det virker ekstrem meget som en søgt forklaring på et problem, der ikke kan forklares fra jeres medarbejder.

Jeg er meget utilfreds med denne besvarelse, der dog endte ud med, at jeg nu igen skal foretage en hastighedstest, for dernæst at ringe til jer IGEN og fortælle, at det ikke er OK nok.

Er det virkelig holdningen fra TDC, at ens download svækkes så meget blot fordi man bruger halvdelen af sin upload?

/Kristian

Omdømme 3
Hvis ens upload er makset ud i en længere periode, kan det godt påvirke ens download hastighed. Men er nu heller ikke helt sikker på det er den korrekte forklaring.

Jeg kigger lige selv på det senere, og får evt. en tekniker til at kontakte dig.

Send mig lige et kontaktnummer i en privat besked Glad humørikon

/Alex

Hej Alex,

Jeg ville også kunne forstå det, hvis min upload er makset ud. Men som din kollega fortalte, så brugte jeg netop kun ca. 50 % af min upload, men sagde stadig, at det nemt kunne være det.

Jeg sender dig lige en privat besked.

Tak!

/Kristian

Kan du fortælle mig hvordan man i dag åbner en port i homebox.

Vejledningen : Sådan åbner du en port ... drejer sig slet ikke om åbning af porte.

mvh

Hej

3 år efter - nu ultimo 2015 - firmware GUI fejl stadig gældende... Her:

Hardware Version: 3DK63-05

Software Version: H7400035QRelease dato: 2014-08-06T21:44:02+0222 Jeg anser det at være fejl, når man ikke i GUI kan indtaste værdier, som udenom GUI er valide. Andre vil sikkert kalde det en "begrænsning" eller "beskyttelse af brugeren". En bil, der ikke kan køre, er vel også en slags beskyttelse af chaufføren.... Man kan ikke indtaste 0 i "Omdirgerings port" i GUI (kan ikke gemme - kræver værdi større end 0). Men jeg kan se at der er en disablet "DMZ" regel som faktisk har værdien - så den må være valid nok. DMZ reglen har desuden sat "ALL" i Protokol feltet - selvom GUI kun tillader valg af _enten_ UDP eller TCP. Så der er flere ting... man ikke kan i GUI. Jeg er også mest vant til at bruge NAT command line. Men HomeBoxen har hverken åbent for Telnet eller SSH på nogen porte som standard tilsynladende... Jeg har i alt fald ikke fundet nogen information på det. I stedet fandt jeg det her : https://www.youtube.com/watch?v=xQzltSie-zU Jeg har opsat en del hardware i min tid - og der plejer altid på en "rigtig" trådløs switch i GUI at være et flueben om man vil tillade Telnet/SSH for direkte command line interface konfigurering. Men ikke her. Suk. Dvs. for f.eks. en port range 1000 : at opsætte f.eks. 2000 regler manuelt - en for både UDP og TCP - for _hver_ enkelt port - over 1000 port muligheder - er bare ikke... realistisk. Så med mindre nogen kan kaste nogen teknisk info ind omkring den Homebox - så er mit råd til andre, at ikke spilde tid på større port range omdirigering i den box med den GUI. Venlig hilsen Stig Valentini   

Besvar