Spørgsmål

Yousee Booster, hastighed ?

Omdømme 2
Badge
  • Udforsker
  • 90 kommentarer

Hej..

Overvejer at købe et sæt booster, mit spørgsmål er så:

Ville de kunne lever samme eller beder wifi forbindelse (hastighed) Jeg med på de dækker beder da der er 2. Jeg vil bare gerne være sikker på jeg ikke får en dårlige hastighed over wifi. 

Mit modem, 3890 V3 kan lever ca. 450Mbit på 5ghz. Og ja vil helst ikke ned i forbindelse.

Tænker om det beder antenner/indmad eller samme som mit modem..

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @PW 

Jeg kan se, at der ikke er nogen der har været inde med et svar her, så jeg byder lige ind. 

Wi-Fi Booster kan fint med, da de også kører på 5 Ghz. Så altså, så længe de ikke står alt for langt fra hinanden, så burde du ikke opleve nedsat hastighed. 

Omdømme 2
Badge

Nå sprang ud i det og lejede dem da det koster 39kr om måneden og et køb ville sætte mig 1200kr tilbage. Der ingen binding så kunne aflever dem tilbage dagen efter :) 

Nu de sat op. Mit modem står på loftet, 3 sal. Har trukket et 10meter netkabel (kun cat5e) ned til stuen og sat den første Booster til, sat den anden på 1sal. 

Mit modem 3890 v3 kunne give mig max 450Mbit over Wifi 5ghz. 

Nu får jeg 520Mbit på 5Ghz, så jeg glad… Der ud over så der FULD Wifi i hele hytten :)

Hvis jeg kabler direkte til min Mac så kan jeg få ca. 850Mbit. (underligt man ikke kan få det på Wifi)

Eneste øv er man ikke selv kan vælge 2,4 eller 5Ghz netvært, eller har i hvert fald ikke fundet muligheden.. Men lader til den vælger 5Ghz hvis din enhed kan trække det ? Mine enheder er i hvert fald på (kan ses i appen)

Omdømme 2
Badge

Nå nok som jeg skrev kom der en opdatering til Booster, nu trækker den 545Mbit :)

Hvis jeg sætter netværkkabel fra Booster til min Mac får jeg 943Mbit, det jo helt vildt….

Omdømme 7
Badge +7

Hej @PW 

Dejligt at der kom gang i det! :) 

Markér gerne mit svar som bedste svar, hvis du føler det hjalp eller besvarede dit spørgsmål. 

God fornøjelse med det.

Badge +2

Prøve næste gang du køber netværks kabel  7 serien. bruger selv  Cat 7U/FTP  standarden kan håndtere en båndbredde på op til 600 MHz og hastigheder på op til 10 Gbit/s. blot et tip :slight_smile:  

Omdømme 6
Badge +4

@PW

Vær opmærksom på at selvom din WiFi på din booster er hurtig, er den ikke hurtigere end den wifi du har på dine enheder. Det betyder for at kunne køre det maksimale som din booster kan levere, skal din enheder der er tilsluttet (PC, Mac, Telefon osv.) understøtte samme standard (din booster kører 4x4 MIMO som maks.). Hvis dine enheder ikke gør det, vil hastigheden være lavere.  Desuden er det meget afhængig af omgivelserne, støj, og afstand. (F.eks. kan noget så simpelt som et spejl imellem booster og enhed reducere hastigheden betydeligt)

Og hvis du kører via den anden booster, der har forbindelse via WiFi, så vil det altså også nedsætte hastigheden. Det skal jo “rejse” gennem luften 2 gange.

Til sammenligning har jeg et accesspoint, der understøtter 4x4 MU-MIMO, Beamforming, og div. andet (dette her: https://unifi-hd.ui.com/ ) og det giver mig lidt over 800mbit på min PC. :) Man kan jo også gå all in, og tage dette her Accesspoint: https://store.ui.com/collections/wireless/products/unifi-xg-access-point men det er måske at skyde gråspurve med kanoner :)…

@lordfynbo 

Man kan sagtens klare sig med CAT5e til Gigabit netværk. Det kører fint ved mig :) Alle mine forbindelser er gigabit. Men jeg bruger kun Cat5e som dropkabler. Mine 2 switche er bundet sammen med en dobbelt LAG’et fiber forbindelse (2x1Gb).

-Brian

Omdømme 2
Badge

Hej @PW 

Dejligt at der kom gang i det! :) 

Markér gerne mit svar som bedste svar, hvis du føler det hjalp eller besvarede dit spørgsmål. 

God fornøjelse med det.

Helt ærligt så et svar som “Burde ikke” det samme som det aner jeg ikke en fis om men håber da… Ikke særlig brugbart, men takker alligevel for svaret ;) 

Lader til der ikke er ret mange der ved noget om de Boost ? 

@PW

Vær opmærksom på at selvom din WiFi på din booster er hurtig, er den ikke hurtigere end den wifi du har på dine enheder. Det betyder for at kunne køre det maksimale som din booster kan levere, skal din enheder der er tilsluttet (PC, Mac, Telefon osv.) understøtte samme standard (din booster kører 4x4 MIMO som maks.). Hvis dine enheder ikke gør det, vil hastigheden være lavere.  Desuden er det meget afhængig af omgivelserne, støj, og afstand. (F.eks. kan noget så simpelt som et spejl imellem booster og enhed reducere hastigheden betydeligt)

Og hvis du kører via den anden booster, der har forbindelse via WiFi, så vil det altså også nedsætte hastigheden. Det skal jo “rejse” gennem luften 2 gange.

Til sammenligning har jeg et accesspoint, der understøtter 4x4 MU-MIMO, Beamforming, og div. andet (dette her: https://unifi-hd.ui.com/ ) og det giver mig lidt over 800mbit på min PC. :) Man kan jo også gå all in, og tage dette her Accesspoint: https://store.ui.com/collections/wireless/products/unifi-xg-access-point men det er måske at skyde gråspurve med kanoner :)…

@lordfynbo

Man kan sagtens klare sig med CAT5e til Gigabit netværk. Det kører fint ved mig :) Alle mine forbindelser er gigabit. Men jeg bruger kun Cat5e som dropkabler. Mine 2 switche er bundet sammen med en dobbelt LAG’et fiber forbindelse (2x1Gb).

-Brian

Ingen tvivl om du ved hvad du snakker om Brian ;) Tænker min Mac Air 2018 burde kunne klare mosten. Måske det nogle software/firmware ting, måske indstillinger eller hvad ved jeg :) 

Mangler dog stadigvæk en mulighed for at “rode med indstillinger” på min Boost lige som man kan man ens router. Min  3890 v3 indstillinger er jo ikke så brugbar mere da den kun er et “link” til mine Boost.

Besvar