Wifi og PC Internet hastighed? | YouSee Community
Spørgsmål

Wifi og PC Internet hastighed?

Omdømme 7
Badge +3
Hej,

Jeg har 300/100 Internet fra Yousee med kabel fra antenne net, men lavede lige en test af hastighederne,

Nu er Wifi på iPaden og telefonen nede på ca. 33 Mbps, var ellers ca. 58 Mbps, men efter at have læst i andet indlæg det kunne hjælpe at genstarte modemmet, men efter en ret lang tid for at genstarte og virke, har det ikke givet en højre Wifi hastighed, og på PCen har jeg ca. 100 Mbps.

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Jeg glemte at tilføje, er der andet man kan gøre selv? for at få en højere hastighed på nettet?
Omdømme 7
Badge +7
Har din router 5GHz finder du de store wifi hastigheder der. Hvilken router bruger du?
Omdømme 7
Badge +7
Forbindelse til en YouSee 3890 V2 router på 5 GHz: 866 Mbps på både min og fruens bærbare, min telefon har 433 Mbps og fruens tablet har også 433 Mbps.
Omdømme 7
Badge +3
Routeren er en YouSee 3890 V? et par år siden jeg fik den...
Omdømme 7
Badge +3
Kan se det er 300/60 jeg har... Men igår aftes gik min Yousee Internet ned, har ellers kørt godt i ret lang tid... ved ikke om det kan være en grund...
Omdømme 7
Badge +7
Med 3890 hedder de 2 trådløse net som standard (2,4 og 5 GHz) det samme. Skal du være sikker på, at du kommer på det hurtigere 5GHz, skal du ændre navnet på det. Som standard kommer du sikkert på det langsomme 2,4 GHz. Jeg har mistet 2,4 GHz i vores 3890 og mangler at beder om en ny 3890. Så vidt jeg husker er den maksimale (kan ikke se det mere) hastighed 300Mbps på 2,4 GHz, men omkring 50% går tabt. Du kan derfor maksimalt forvente at kunne måle 150 Mbps på 2,4 GHz. Dette forklarer måske dine tal. Dine enheder vil på 2,4 GHz og kun din computer kan brug den hurtige N standard på 2.4 GHz. Her kører alle enheder på 5 GHz, men vi har del gæster som gerne vil bruge et gæstenet på 2,4 GHz.
Omdømme 7
Badge +3
Hvordan ændrer jeg navnet på de 5 GHz?

De 2 kanaler var på Auto, nu har jeg valgt kanal 12 og 112 uden det gav højre hastighed...
Omdømme 7
Badge +3
Btw, Nu har jeg stadig Fiber inet som jeg bruger normalt til PCen, går Yousee Internet ned, slår telefon og iPaden over til Fiber.

Men ulempen ved at de forbliver på Fiber, er jeg ikke kan caste det til Tvet...
Omdømme 7
Badge +7
Kan du ikke ændre navnet på netværket (SSID) på Mit YouSee? Jeg kan ikke rette på Mit YouSee, men kan til gengæld kan jeg frit rette alt i routeren, da jeg har bedt YouSee om "åben konfiguration". Du bør vælge 5 GHz kanal under 52. Der er som regel ledige kanaler, da 5 GHz ikke rækker så langt, selv om man bor i lejlighed.
Omdømme 7
Badge +3
Tak for hjælp Slangefar, men jeg kan ikke se hvordan jeg ændrer navnet...

Men da iPad og telefon virker med omkring de 45 Mbps og jeg har se div. apps på TV'et lader jeg der bare være som nu. 🙂

Besvar