WIFI og kablet 5Ghz | YouSee Community
Svar

WIFI og kablet 5Ghz

Vis første besked

32 Kommentarer

Jeg skal stille min home box 4 på auto (matisk?) både på 2.4 og 5Ghz. Altså fabriksindstillingen! ellers går "routeren ned" dvs. så lyser powerlampen statisk-- der var ingen vejledning i hvad lysstyring slået fra betyder, for der er ikke noget der er gået ned når powerlampen lyser statisk.Og ingen andre lamper lyser. Og selv om jeg trækker powerstikket i 10-15 sek. og har stillet kanaludvælgelsen fri for andre routere på f.eks. 4 (2.4Ghz) og (5Ghz) fast på 104 og fri, så starter routeren godt nok op igen, selvfølgelig. . Jeg har enkelt telefonstik (kobberledningsforbindelse) og ingen fastnet telefon men selvfølgelig en kablet internet forbindelse og intet tv-apparat. På "auto" stiller routeren sig selv på kanal 1(2.4 Ghz) og på kanal 100 og fri for andre wi-fi'er (5Ghz) på kanal 1 er der 4 andre involveret. Men min hastighedstest er over max.min. 39.1 i download og over max.min. i upload, alt så stabilt og solidt og mit modem går altså slet ikke "ned" F.eks. hhv. 39.48 og 5.78 i hastighedtest - Så i "virkeligheden" er der slet ikke noget problem - det er blot mig der ikke har forstået routerens indstillinger.!!? - Jo, det er et problem at skulle forholde sig til manuelt til routerens kanaler da der mange på kanalerne i den teknologi jeg har - kobbernet og enkelt telefonstiks tilslutning - Det må jeg gøre engang om ugen lyder ved spørgsmål til kundeservice og teknisk support! - OK, start optimeringen - og det er et nyt in put fra yousee - og det er til den automatiske optimering til kanalerne. Og det virker og 2.4Ghz og 5Ghz stiller sig på auto. I min teknologi viser det sig at min.max. holder sig over minimums grænsen i både download og upload, som lovet i bredbånds teknologien. Jeg har heller ikke TV, da jeg ikke har HDMI på min computer og grafikkort. Men internethastigheden er på automatisk hhv. over 39.1Mbitps og 5.47 Mbitps. Der er noget der tyder på at wi-fi'ernes styrede elektromagnetisme er fleksibelt determineret (dvs. bestemt) til på et statisk scanningskema ikke er statisk men fleksibelt og ikke kan bindes og ved valg af fri for mange kanaler og på engang kan styres manuelt ved OK, start optimering igen ved ændring af kanal til auto efter en frigørelse for mange kanaler. (Prøv at scanne flere gange hvor der stadig er mange på samme kanal) efter optimeringen så går du fri af de mange på den samme kanal. Jeg udleder deraf at elektromagnetisme er fleksibelt determineret. Det er det statiske skema der kan ændres efter optimering ved flere scanninger. Elektromagnetismen er så at sige et gudeligt forhold der ikke kan gøres statisk som europærere har været tilbøjelige i deres syn på universet og deres målen og vejen.
Jeg skal stille min home box 4 på auto (matisk?) både på 2.4 og 5Ghz. Altså fabriksindstillingen! ellers går "routeren ned" dvs. så lyser powerlampen statisk-- der var ingen vejledning i hvad lysstyring slået fra betyder, for der er ikke noget der er gået ned når powerlampen lyser statisk.Og ingen andre lamper lyser. Og selv om jeg trækker powerstikket i 10-15 sek. og har stillet kanaludvælgelsen fri for andre routere på f.eks. 4 (2.4Ghz) og (5Ghz) fast på 104 og fri, så starter routeren godt nok op igen, selvfølgelig. . Jeg har enkelt telefonstik (kobberledningsforbindelse) og ingen fastnet telefon men selvfølgelig en kablet internet forbindelse og intet tv-apparat. På "auto" stiller routeren sig selv på kanal 1(2.4 Ghz) og på kanal 100 og fri for andre wi-fi'er (5Ghz) på kanal 1 er der 4 andre involveret. Men min hastighedstest er over max.min. 39.1 i download og over max.min. i upload, alt så stabilt og solidt og mit modem går altså slet ikke "ned" F.eks. hhv. 39.48 og 5.78 i hastighedtest - Så i "virkeligheden" er der slet ikke noget problem - det er blot mig der ikke har forstået routerens indstillinger.!!? - Jo, det er et problem at skulle forholde sig til manuelt til routerens kanaler da der mange på kanalerne i den teknologi jeg har - kobbernet og enkelt telefonstiks tilslutning - Det må jeg gøre engang om ugen lyder ved spørgsmål til kundeservice og teknisk support! - OK, start optimeringen - og det er et nyt in put fra yousee - og det er til den automatiske optimering til kanalerne. Og det virker og 2.4Ghz og 5Ghz stiller sig på auto. I min teknologi viser det sig at min.max. holder sig over minimums grænsen i både download og upload, som lovet i bredbånds teknologien. Jeg har heller ikke TV, da jeg ikke har HDMI på min computer og grafikkort. Men internethastigheden er på automatisk hhv. over 39.1Mbitps og 5.47 Mbitps. Der er noget der tyder på at wi-fi'ernes styrede elektromagnetisme er fleksibelt determineret (dvs. bestemt) til på et statisk scanningskema ikke er statisk men fleksibelt og ikke kan bindes og ved valg af fri for mange kanaler og på engang kan styres manuelt ved OK, start optimering igen ved ændring af kanal til auto efter en frigørelse af for mange kanaler. (Prøv at scanne flere gange hvor der stadig er mange på samme kanal) efter optimeringen så går du fri af de mange på den samme kanal. Jeg udleder deraf at elektromagnetisme er fleksibelt determineret. Det er det statiske skema der kan ændres efter optimering ved flere scanninger. Elektromagnetismen er så at sige et gudeligt forhold der ikke kan gøres statisk som europærere har været tilbøjelige i deres syn på universet og deres målen og vejen.
Det har været vanskeligt at finde den gennemgående fejl i det ovenstående. Min router der er trådet kobbernetsteknologi A/DSL viser sig for begyndelsen at have været skadet i strømforsyningen. - Det er post nord der kaster "pakkerne" op i burene alt efter hvor de skal hen. - Jeg havde i dag en teknikker på besøg og han kunne måle forholdet i forbindelse med de mange internetsforbindelsesudfald på routeren og der var ikke noget i vejen med microcentralen - men han sagde osse at han havde været ude for det problem utallige gange. Så routeren blev skiftet ud - fejlen har kørt siden september med flere teknikkerbesøg (3). Så routeren blev skiftet ud. Når opsætningen er trådet skal man ikke gøre noget som at lave login på homebox. Og det hele kører på AUTO. Er der mange på den samme kanal bliver det værre hvis jeg skifter til en "frikanal". Homebox proceduren advarer også at fortsæt ved et sådan valg går ud over de andre brugere med tilsvarende teknologi. Så jeg må i en vis forstand have været irriterende for de andre brugere. Min hastighed er nu som den skal være 53/11 Mbitps.
Det har været vanskeligt at finde den gennemgående fejl i det ovenstående. Min router der er trådet kobbernetsteknologi A/DSL viser sig for begyndelsen at have været skadet i strømforsyningen. - Det er post nord der kaster "pakkerne" op i burene alt efter hvor de skal hen. - Jeg havde i dag en teknikker på besøg og han kunne måle forholdet i forbindelse med de mange internetsforbindelsesudfald på routeren og der var ikke noget i vejen med microcentralen - men han sagde osse at han havde været ude for det problem utallige gange. Så routeren blev skiftet ud - fejlen har kørt siden september med flere teknikkerbesøg (3).

Når opsætningen er trådet skal man ikke gøre noget som at lave login på homebox. Og det hele kører på AUTO. Er der mange på den samme kanal bliver det værre hvis jeg skifter til en "frikanal". Homebox proceduren advarer også at fortsæt ved et sådan valg går ud over de andre brugere med tilsvarende teknologi. Så jeg må i en vis forstand have været irriterende for de andre brugere. Min hastighed er nu som den skal være 53/11 Mbitps.
Wi-Fi og kablet internet hastighedsmåling har ikke noget med hinanden at gøre. Men det er rigtigt nok at jo flere der er på internettet med kablet kobbernetteknologi og brugen af den tilhørende båndbredde desto langsommere bliver hastighedsmålingen i download/upload i boxen for internettet - den er for tiden 40/6 og 39/5.
Yousee kundeservice har gennem en længere argumentation gået til at man skal søge den bedste kanal hvor ikke mange er på, altså ignorere auto indstillingen. det er en ny yousee konsekvens. Selv er jeg kommet i tvivl om ikke wi-fi kanalerne ikke alligevel har noget med kablet internet hastighedsmåling at gøre. Endvidere har kundeservice rådet til at placere min iPhone 6 på 2.4Ghz og ikke på 5Ghz.
YouSee kundeservice har misforstået det jeg har spurgt dem om. Jeg må gi' den sidste tekniker ret i at jeg slet ikke skal bruge login til mit modem og homebox med den kobbernetsteknologi jeg har. Så ofte jeg taget hastighedstesten er det stabilt for hvad yousee har forholdt mig Max. og min. i download og upload. Det helt min egen fejl at jeg for begyndelsen af ikke har forstået at WAN og LAN ikke har noget med trådløs router at gøre, men kun min mobiltelefon iPhone 6 og vist nok også min printer. Som den sidste tekniker sagde jeg kan med sindsro lade min Homebox og DSL modem stå på auto. Det har ingen indflydelse på mine hastighedsmålinger om der er mange eller få på wi-fi kanalerne.

Besvar