Udendørs Coax modem/router | YouSee Community
Spørgsmål

Udendørs Coax modem/router

Hej

Jeg vil høre om der er nogle der ved om man kan få et ekstra yousee coax modem udeover den router/modem der bliver leveret?

Grunden til det er at jeg tænker på at sætte en kabel splitter på ydersiden af huset lige før der hvor yousee kabellet går ind og trækker et ekstra coax kabel til en anden bygning for at få internet der (ikke brug for TV signal) da jeg ikke har mulighed for at borer huller fra hvor den oprindelig router/modem står.

Eller kan man få et yousee coax router/modem der er IP54 eller IP67 der kan hænge ude på vægen af huset?

Mvh
Morten

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der kan kun anvendes et Modem, skal der forbindelse til andre steder hvor Wi-Fi ikke rækker ud til, så kan det ske med en kablet forbindelse og et AP, eller der kan opsættes en Wi-Fi extender.
Omdømme 6
Badge +4
Hej Morten.

Hvis du har frit udsyn (ingen træer el.lign.) til den anden bygning så prøv at se på dette: https://www.ui.com/airmax/nanostationm/ Der findes også et monteringskit til vindue, og det kan sidde på indersiden af vinduet, men der kan være problemer med placeringen på indersiden hvis det er meget energieffektive vinduer.

-Brian
Omdømme 7
Badge +7
Hej

Du kan også bruge vores MESH extendere, som har 2 LAN Porte 🙂

Her kan du blive klogere på WiFi Booster
Hej

WIFI extender er en meget dårlig løsning da der skal kunne trækkes 1gbit forbindelse, bore i husets ydervægge er ikke muligt da det er pudset mursten og for at undgår at der bliver lavet bombekratter I dem så er det ikke noget jeg har lyst til.

Har brug for 1Gbit forbindelse, hvis der er nogle som har kendskab til en løsning uden at lave bombekratter på husets ydervæg så er jeg meget interesseret

Morten
Omdømme 6
Badge +4
Hej Morten.
Der findes ikke noget jeg kender der ikke skal sættes fast på vægen/loftet/tag der kan holde 1 Gbit på nuværende tidspunkt. Selv hvis du vil trække et kabel eller fiber skal der jo laves huller. Men se på dette (kan f.eks sættes på en stang på taget, tagudhæng el.lign.) https://www.ui.com/airfiber/airfiber24/ (det holder over 1 Gbit i forbindelse)

-Brian
Omdømme 7
Badge +7
Hej Morten

Jeg er spændt på at høre om du fandt et svar på dit spørgsmål?

Besvar