Tilslut egen router til Sagemcom3890 | YouSee Community

Tilslut egen router til Sagemcom3890

Vis første besked

50 Kommentarer

Jeg har en RT-AC68U med Merlin firmware som jeg prøver at få foran. Det hele går fint, lige op til punktet hvor jeg skal ind på https://aktiver.mitwifi.dk/

Der ender jeg bare i et loop, hvor jeg kan trykke 'Næste' og derved 'Afslut'. Men efter at have trykket 'Afslut', sendes jeg bare tilbage til forrige side. Der stopper bridge eventyret så.

Har også prøvet at udfylde Asus routeren's WAN del, under 'Special Requirement from ISP' med mit Sagem modems Mac, prøvet både WAN, CM og LAN MAC, men den æder det ikke rigtig. LAN ender jeg i samme suppedas, med de to andre virker det som om der går helt ged i den og jeg kan hverken tilgå aktiveringsportal el. Sagem modem på 192.168.100.1 længere.

Gætter på jeg også er endt i noget Mac adresse finurlighed der ikke vil registeres hos YouSee, så den ikke må komme på?
Omdømme 3
Badge +1
Hej @Sethos
@Kasper @Nikolaj @YouSee
Jeg for samme fejl som dig, hvor jeg ikke kan få lov til at aktivere min egen router.
Aktiveringsportalen back end virker ikke korrekt.
Nu må yousee stramme op og gennemteste aktiveringsprocessen.
Omdømme 5
Badge +6
Tag gerne fat i vores support, så vi kan hjælpe jer med at få aktiveret det. :)

De kan fanges her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team
Tag gerne fat i vores support, så vi kan hjælpe jer med at få aktiveret det. :)

De kan fanges her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team

Har netop lige været i kontakt med jeres tekniske support, som lød klar til at hjælpe, lige indtil han skulle snakke med en kollega. Der vender han tilbage og giver en standard besked der lyder "Det er ikke noget de yder support på". Det eneste han kunne sige var, at jeg skulle gå ind på mit modem og aktivere bridge mode, som selvfølgelig er gjort og ikke er sagens problem.

Jeg nævnte endda dit navn og at du netop havde skrevet denne besked på jeres eget forum men der var ingen hjælp at hente.
Fidusen er at få fat i den rigtige supporter. Andre indlæg på forummet viser, at de har glemt at skrive det ind i manualen.
Ja jeg er også rendt ind i et aktiverings problem. Jeg havde en router i forvejen der var koblet til Netgear modemet fra yousee og modemmet var Sat til bridge mode/ Routing OFF.
Og dengang virkede aktiveringsdelen fint. Men nu har jeg lige købt en ny router = Asus RT88U Og kommer til aktiveringsdelen men den looper bare og kommer ikke videre. Har snakket med support i går aftes og hun ville aktivere den for mig inde på centralen og der ville gå 45 min ca. Efter 1 time prøvede jeg igen. Men nej det virker ikke den looper bare og Aktivere ikke nye router. Så prøvede jeg at resette modemmet og så prøve at få modemmet aktiveret igen. Men nej den kan heller ikke på Netgear Modemmet nu. Så kan hverken aktivere Modemmet eller den nye router. Men ja der må være sket en fejl inde på centralen. For nu virker det da slet ikke mere 😞 Håber jeg kan få det rettet i dag når jeg igen ringer til support og håber det er en erfaren tekniker der kan løse mit problem.
Har fundet ud af fejlen , det er simpelthen aktiveringsdelen der ikke registrere din nye router. Jeg ringede selv til support og snakkede med en sød kvinde der spurgte hvad min Mac adresse var på min nye router, og den fik hun og sagde at det var en anden mac adresse der stod inde ved hende. Så hun ændrede bare mac adressen manuelt til min nye router. Håber nogle kan bruge den hjælp 🙂
Prøvede også mit held med support endnu en gang og endelig var der bid. Mener dog jeg fik fat i den samme person som sidst, der afviste support, hvilket er lidt spøjst. Kan være de er obs på problemet? Men han sagde at Mac adressen på min Asus router faktisk var registeret i deres system men at den ikke var godkendt. Så han godkendte den og så gik det hele fint igennem.

Så det var rart.
Hej Yousee !

Jeg er ny kunde ifht fiberbredbånd fra Yousee.
Jeg har mit eget Ubiquiti USG ( firewall+router ) som heller ikke kan få en IP adresse fra jeres modem :-(
Jeg har mac clonet adressen fra Homeboxen som I har leveret som virker, men dette hjælper desværre ingenting, har dobbelttjekket at jeg har indtastet korrekt.
Jeg har testet Ubiquiti her på min arbejdsplads ifht at få tildelt en ipadresse på WAN interfacet, og det kører snorelige igennem, uden problemer.

Kan det virkelig passe at det skal være helt umuligt at få sin egen router til at køre på Yousees netværk ???

Jeg kører seneste firmware på routeren.

Hvad kan I foreslå af løsninger ?

mvh Thomas
Omdømme 6
Badge +4
Hej Thomas.

Vær opmærksom på at du har skrevet dit spørgsmål omkring fiber, i området for Coax, og ikke i fiber. desuden har du skrevet i en tråd der er 3 måneder gammel. Og du skriver ikke direkte med Yousee, men med Yousee kunder. Men med det sagt, så har jeg også fiber, men ikke fra Yousee. Jeg undersøgte det før det blev en anden ISP der kom til at levere min internet, og jeg fik af Yousee at vide at homeboks SKAL bruges, egen router kan IKKE Tilsluttes direkte til fiber, men efter homeboks.
Det var en af de grundene til at jeg ikke bruger Yousee som leverandør mere. (Og så selvfølgelig det andet med hastighed, IPv6, og pris). Min nuværende ISP's enenste krav er at det er deres fiber til RJ45 konverter der skal sidder på. (Og det er kun en medie konverter, ikke en router) Ellers er der frit valg af router( Jeg har en Edgerouter Lite, og efter den en Edgeswitch 24 250w + en Edgeswitch 8 150w i stuen, koblet sammen med 2 stk. gigabit fiber links i LAG, og bruger 5 forskellige VLANS på mit netværk, og har en Asus RT-87u som accesspoint) Desuden var hastigheden MEGET højere samtidig med at prisen var lavere, end ved Yousee.

-Brian
Jeg har idag fået sat min router i brigde mode så jeg kunne bruge min egen gode router...efter lidt tid og et par forsøg har jeg været heldig at den blev aktiveret og jeg kan har nu adgang til nettet igen på alle enheder.

Men hvordan logger jeg på Sagem modem igen via 192.168.100.1?
Jeg får log in (Godkendelse påkrævet) feltet frem som er blankt både i brugernavn og password...prøver med admin - admin men kan ikke komme på??
Der står med småt "Din forbindelse til dette website er ikke privat".

Jeg synes heller ikke at min forbindelse har ligeså stabil hastighed i bridge mode som da Sagem kørte trådløst?!
Har brugt min egen router på denne måde på mit tidligere net hvor den bare kørte perfekt og med stabil hastighed.
Omdømme 3
Badge +1
@Baileys1983
Hvis du vil logge ind på dit modem efter at du har fået sat sat den bridge mode skal du gøre følgende:

1. Skriv 192.168.100.1 i adressefeltet i din foretrukne browser.
2. Fortsæt alligevel selvom din forbindelse ikke er privat.
3. En loginpromt kommer frem og her skal du indtaste loginoplysningerne til dit modem, som du finder i bunden af Sagemcom f@st 3890 og på det vedlagte papir som fulgte med dit modem.
Mange tak.
Det vil jeg prøve. Så kan jeg altid ændre tilbage fra bridge mode hvis det når nødvendigt.

Der er ikke andet jeg skal ændre eller lignende vel på modemet af indstillinger nu det står i bridge mode vel?
Og heller ikke andet på min egen Asus?
[2]

Vejledning til tilslutning af router til Sagemcom 3890 router fra YouSee:[/2]

1. Start med at finde MAC adressen på din egen router (Står til på siden eller i bunden af routeren) og skriv den ned.

2. Åben din webbrowser og gå ind på Sagemcom 3890’s IP adr. 192.168.0.1

3. Slå ”WiFi” fra på routeren (Tryk på kontakten oven på Sagemcom 3890 ud mod fronten til lyset i WiFi slukkes).

4. Klik på ”Status” og vælg ”Bridge Mode”.

5. Sæt flueben i ” Activate Bridge Mode” og klik på ”Apply/Save”.

6. Sluk nu for strømmen til Sagemcom 3890.

7. Tilslut din egen router til en af LAN portene i Sagemcom 3890 med et netværkskabel og tilslut kablet til din WAN (internetindgang) i din egen router og tænd for strømmen til din router.

8. Tænd igen for strømmen til Sagemcom 3890 og vent til de 5 nederste lamper lyser.

9. Ring nu til YouSee Support på 70704040 og bed supporteren om at ændre MAC adressen i Sagemcom 3890 til den MAC adresse din router har (den du har noteret under pkt.1).

10. Vent et øjeblik og du skulle nu have internetforbindelse via din egen router.

11. Husk at koble din mobil, tablet, TV og andre trådløse enheder op på din nye router med den adgangskode du har givet den.

NB!
Vil du igen anvende Sagemcom 3890 som router eller skifte din egen router til en anden router, skal du igen ringe til YouSee Support og bede dem skifte MAC adressen i Sagemcom 3890 til routerens egen MAC adresse eller til MAC adressen i din nye router.
Når man sætter den i Bridge mode, disables alle ethernet porte så på routeren?
Omdømme 7
Badge +7
Kun en ethernet port kan bruges til at slutte egen router til.
Skod!
Ved sku ikke om det alt det bøvl kan betale sig så
Hvilken port virker så? Bare så jeg ikke skal prøve mig frem.
Omdømme 7
Badge +7
Den port du benytter vil virke. De andre 3 mister forbindelsen.
Badge
Mit ny-erhvervede SAGEMCOM 3890v3, vil desværre ej heller lade sig betvinge til Brigdemode. Det har tidligere virket med forgængeren (Rumskibet! :)), men ved seneste omlægning (skift af debitor på adressen), har jeg fået nyt udstyr udleveret. Har forsøgt med div. aktiverings-foreslag, men kommer ikke ud på nettet, efter BM aktivering. Det eneste, jeg IKKE har prøvet (noget, jeg en gang fik oplyst af en TDC tekniker) er, at lade den stå i et par timer og vente. Han fortalte mig, at TDC/Yousee kant-routere, opdaterer mac-adresser på til-sluttede husstande, ca. en gang i timer. Men, om det hører sig fortinden til, ved jeg ikke.
Omdømme 5
Badge +1
Mit ny-erhvervede SAGEMCOM 3890v3, vil desværre ej heller lade sig betvinge til Brigdemode. Det har tidligere virket med forgængeren (Rumskibet! :)), men ved seneste omlægning (skift af debitor på adressen), har jeg fået nyt udstyr udleveret. Har forsøgt med div. aktiverings-foreslag, men kommer ikke ud på nettet, efter BM aktivering. Det eneste, jeg IKKE har prøvet (noget, jeg en gang fik oplyst af en TDC tekniker) er, at lade den stå i et par timer og vente. Han fortalte mig, at TDC/Yousee kant-routere, opdaterer mac-adresser på til-sluttede husstande, ca. en gang i timer. Men, om det hører sig fortinden til, ved jeg ikke.

Hvilke DNS-servere benytter du? Jeg går ud fra, at du ikke kommer til aktiver.mitwifi.dk
Badge
Korrekt, jeg kommer ikke videre, efter den er startet op i BM. I udgangspunktet bruger jeg 8.8.8.8/8.8.4.4, men har også prøvet med Yousee DNS (mener jeg at huske).
Omdømme 5
Badge +1
Jeg vil foreslå, at du får aktiver.mitwifi.dk til at pege på 80.62.121.114 i hostfilen. Førhen kunne man komme til aktiveringssiden ved at indtaste ip adressen direkte, men det virker tilsyneladende ikke længere.
Badge
Takker. Det bliver et "no can do" igen, her fra. Og, jeg tror snart jeg giver op på det her. Ingen tvivl om, man kan bygge en langt mere sikker infrastruktur op, vha. andre typer af Routere/Firewalls, end de std. produkter Yousee leverer. Og, som udgangspunkt, burde de også være langt mere imødekommende over for brugernes ønsker om dette (læs: gør det enkelt og veldokumenteret, at bruge eget udstyr på indersiden, frem for at så mange skal forsøge sig med alle mulige kunstner og trix, for at få en relativ simpel tilretning til at fungere). Jeg kan SAGTENS forholde mig til, Yousee ikke kan påtage sig, at supportere en masse producenters udstyr og funktionalitet, men som et absolut minimum, burde der være helt styr på, at lukke op for en MAC-adresse, når den banker på og efterflg. foretage den påkrævede aktivering. Havde, for så vidt, også sluppet kampen, men har et afgørende port-trigger problem (15000-20000 UDP åbnes ift. Flexfone IP telefoni), som pt. ikke kan opsættes i SAGEMCOM 3890v3 !?
Omdømme 5
Badge +1
Desværre er Yousees tekniske support temmelig håbløs , og deres fremmeste opgave er åbenbart at sælge flere produkter, og ikke løse tekniske problemer. Nogle gange har man desværre det indtryk, at de nærmest modarbejder en, hvis problemet ikke er et standardproblem (hvilket aktivering af egen router burde være).

Besvar