Tilføj router for at undgå aktivering? | YouSee Community
Spørgsmål

Tilføj router for at undgå aktivering?

Er ved at ombygge pc til at boote med tre forskellige os opsætninger og kommer i tanke om, at min pc derved vil ses fra yousee som tre forskellige = ny aktivering!?

Har jeg ikke ret i, at hvis jeg sætter en router mellem modem og pc, kommer jeg udenom aktiverings-mareridtet?

Og hvilken router giver mindst problem? Er koblet op via et gammelt Netgear GC3000 modem. Har et spritnyt aldrig brugt Sagem 3890 liggende, men det lykkedes *aldrig* at aktivere dette... skrot.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er kun routeren som skal aktiveres. Har rodet en del med CG3000, og har aldrig oplevet det du siger. Aktiverings portalen er lige glad med hvad du har bag routeren.
Omdømme 7
Badge +7
CG3000 er en router. Skift du bare operativ system bag din router, så meget du lyster uden at skulle reativere.
Omdømme 7
Badge +7
Der burde ikke være forskel. Har du prøvet at nulstille din CG3000?
Det lyder til at modemmet står/stod i bridge mode (NAT off). Så vil enhver ændring af din computers mac-adresse nemlig sende dig ind på deres aktiveringsportal.
Omdømme 6
Badge +4
Hej Jan..

Din PC har kun én MAC adresse pr. netkort (dit netværks korts Hardware kodet adresse) Hvis du ikke kører med forskellige netkort i de forskellige opsætninger på din PC kan router, eller hvad der nu sidder i "den anden ende", IKKE se at der er sket nogen ændring. Hvis du i router tildeler din PC en fast intern IP vil din PC få denne adresse uanset om den kører Linux, Windows eller noget helt tredje.
VIGTIGT!!!
Dette gælder kun hvis du IKKE selv går ind og skifter MAC adresse (det kan man ved visse operativsystemer, og nogen typer hardware) på dit netkort i en af dine opsætninger!

-Brian
Det er bestemt ikke, hvad jeg oplever?

Wifi delen lader til at være ligeglad med, hvad jeg kører, men kablet pc har krævet aktivering, hver gang den blev skiftet...?
Det er et par år siden jeg opgraderede til nuværende pc og da krævedes der aktivering... før denne pc var jeg igennem en række "test pc'ere" og de krævede hver gang aktivering med tilhørende sletning af en af de andre pc'ere, da der kun var tilladt to (tre?) enheder...

Mener du, at denne politik er ændret hos yousee?
Det vil jeg tage for gode varer indtil ombygningen er færdig! :)

Takker for den hurtige feedback!

Og skulle tingene gå så galt, som jeg frygtede, ved jeg hvor jeg kan finde dig! :P

Ha' en god aften!
Jan
Selvfølgelig! Det er MAC adressen, der bestemmer!

Det forklarer også, hvorfor jeg skulle aktivere igen og igen, dengang jeg skiftede bundkort som en vanvittig! :-D

Denne gang tænder jeg kun for den systemdisk, jeg ønsker at boote på, så som "Slangefar" siger, burde det være ligegyldigt for aktiveringen, da alle tre vil køre bag samme netkort...

Takker for den fine hjælp!

Besvar