Skift til kabelmodel resulterer i, at nogle trådløse enheder kan ikke ses på netværket. | YouSee Community
Svar

Skift til kabelmodel resulterer i, at nogle trådløse enheder kan ikke ses på netværket.

Jeg har skiftet fra modem via telefonstikket til modem via kabelstikket. Nu kan mit smart TV ikke "se" det nye modem. Der er også andre trådløse enheder som ikke kan finde netværket. PC'er og telefoner er der ingen problemer med. Er der nogen der har oplevet noget lignende og fundet en løsning?
icon

Bedste svar af Slangefar 29 april 2019, 18:26

Hvis der kun står 5GHz under Wireless og du har nulstillet uden virkning, skal du have en ny gratis router fra YouSee. 2,4 GHz er stået af, som er det sket her.
Se original

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router har du? Hvilke frekvenser bruger du?
Sagemcom fast 2890V3
80 Hz hvis du spørger til den interne, har også prøvet 40 Hz - det hjalp ikke.

Hvis du mener 2.4 vs 5GHz, så har
modem automatisk konfigureret en 5GHz løsning - Ved ikke lige hvor jeg kan ændre til 2.4, hvis det er en mulighed?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis 40 MHz ikke hjælper må du prøve med 20 MHz. Som standard hedder begge frekvenser det samme på WiFi. Kan du se om der er liv i 2,4 GHz med en enhed? 3890 har det med at ødelægge 2,4 GHz.
Omdømme 7
Badge +7
Vi kører selv med 40 MHz får alle kan komme på 5 GHz. Vi bruger kun 5GHz. Vores 2,4 GHz er stået af, og vi mangler at få byttet vores 3890v2.
Jeg prøver 20Hz...

Jeg kan ikke se 2.4 i menuen i modemmet - kun 5. I konfigurationsoversigten stå 2.4 som værende off - men kan ikke se hvor jeg kan sætte den on.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du ikke kan se 2,4 GHz under Wireless kan du ikke gøre noget i router. I starten kan man få liv i 2,4 GHz med en genstart. Senere skal man nulstille. Til sidst står 2,4 GHz helt af.
Omdømme 7
Badge +7
Kan alle dine enheder både 2,4 og 5 GHz WiFi?
Efter en reset af routeren er 2.4 on iflg LAN discover.. Men jeg får ikke mulighed for at logge på _2.4 i nætværksoversigten... og modem kan fortsat ikke ses af mit smart TV - hvilket det kunne med min TDC-homebox.
Omdømme 7
Badge +7
Ind i router og se om kanalbredde også her er sat til minimum. 5 GHz kører med 80 MHz som standard, men jeg kan ikke huske med 2,4 GHz. Ud over kanalbredde er der meget lidt at skrue på i router. Er dine enheder opdateret?
Alle øvrige enheder er logget på 5G.. Jeg får ikke i netværksoversigten mulighed for at forbinde dem til 2.4G... Der står kun navnet på mit modem uden 2.4 vs 5 extension.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal se under Wireless om 2,4 GHz optræder. LAN Discover siger her 2,4 GHz virker og det gør det ikke.
2.4 står default med 20Hz..

Jeg har prøvet at ændre 5G til 20Hz uden resultat..

Mit smart Tv er opdateret med seneste firmware.
Her står kun wifi 5G under wireless.
Omdømme 7
Badge +7
Den enheder som ikke vil på, bruger de både 2,4 og 5 GHz?
Så er det måske det som er problemet, 2,4G virker ikke?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der kun står 5GHz under Wireless og du har nulstillet uden virkning, skal du have en ny gratis router fra YouSee. 2,4 GHz er stået af, som er det sket her.
Ved ikke om de både bruger 2.4 og 5..
Jeg havde dem som sagt wireless til en TDC-homebox før (via telefon stikket) og her virkede det perfekt.
Ok.. jeg må kontakte yousee... Tak for indsatsen.
Omdømme 7
Badge +7
Hej clas45

Jeg har markeret Slangefars svar som bedste svar, da det tyder på, at der er noget galt her, hvilket vi må se på via vores tekniske support. Måske en ombytning af modemmet ja.

Besvar