Sagemcom gateway mister tit forbindelse! | YouSee Community
Spørgsmål

Sagemcom gateway mister tit forbindelse!

Hej Yousee

Efter der blev lavet vedligeholdelse af coax nettet i mit lokalområde for ca en måned siden, har min gateway ofte mistet forbindelsen.

Nogle gange er det så galt at jeg slet ikke kan komme ind på webinterfacet, andre gange kan jeg godt, men alt ser ud til at være fint, selvom jeg ingen forbindelse har til WAN.

Løsningen er altid at jeg tager strømmen fra modemmet, og lader det starte op igen, så kører det problemfrit i et par dage mere.

Er det muligt at det trænger til en opdatering, eller er det andet I, eller jeg, kan gøre for at forbedre stabiliteten?

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +6
Hej Xentinel

Kunne se, du manglede et svar.

Umiddelbart er der sket et eller andet med forbindelsen, eller også er det modemmet, der ikke er helt på toppen. Jeg vil foreslå dig at give det et reset ved at holde reset-knappen inden på det i et halvt minuts tid. Derefter gendanner det sig til fabriksindstillingerne, og så håber jeg, det kører derefter.

Hvis ikke, sidder vores support klar til at hjælpe - hvordan de fanges, kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team
Tak for svaret Stefan.

Jeg har prøvet at resette det. Men efter en måned, kan jeg sige at det ikke har hjulpet. Ca hver 3. dag skal jeg manuelt hen og hive stikket, og sætte det i igen.

Jeg er pt i sommerhus, og kan ikke få fat i maskinen derhjemme, så jeg tænker det er nede igen 😞, men jeg må prøve at have fat i jeres support.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Xentinel

Der er ikke andet for og jeg håber I har fået sat en fejlretning igang!
Tak for svaret Stefan.

Jeg har prøvet at resette det. Men efter en måned, kan jeg sige at det ikke har hjulpet. Ca hver 3. dag skal jeg manuelt hen og hive stikket, og sætte det i igen.

Jeg er pt i sommerhus, og kan ikke få fat i maskinen derhjemme, så jeg tænker det er nede igen 😞, men jeg må prøve at have fat i jeres support.

Hi Xentinel,

Hvor ligger dit installation?. Jeg har præcis samme problem i Farum. Har haft tekniker besøg to gange. Den første gang de skiftet det hele på min bopæl. Den anden gange efter 1,5 døgn nedtiden, de kom og gjort intet fordi de fortalte at de har masser af problemer med støj i mit område (som det skulle gør mig glæde at vide det). Det var for et uge siden, og nu er det galt igen ud hos mig. Desværre derfor ikke en løsning til dit problem men en opfordring at tage fat af deres support igen :-(
Mvh.

Besvar