Svar

Sagemcom 3890V3 - logon afvist

Jeg har lige fået en Sagemcom router, og vil ændre WiFi koder. Imidlertid kunne jeg kun logge på routeren én gang, og kan ikke logge på igen. Får kun denne fejlbesked

Den fås på samtlige Win 10 PC’er her, dog er alle OK wifi forbundne til den nye router. Har indtil nu prøvet, Chrome, IE, Firefox, stoppet Firewall, stoppet ad bloggere. Sikkerhedsindstillinger er Factory Default. Alt ender i ovenstående.

Nogen tips??

icon

Bedste svar af Slangefar 23 december 2019, 18:34

Du skal have rettet i dine PCer, så forbindelse til router er privat. 

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har du været inde på Mit You See eller Mit Wi-Fi.?

Omdømme 7
Badge +7

Omdømme 7
Badge +7

Du skal kun rette koden i router, hvis du i forvejen har bedt YouSee om "åben konfiguration". Ellers retter YouSee automatisk til hvad der står på Mit YouSee. 

Har du været inde på Mit You See eller Mit Wi-Fi.?

Hej Radiomanden

Ja, der har jeg aktiveret min forbindelse.

Hej Slangefar,

Jeg har denne konfiguration:

Men det er måske noget andet du mener?

Du skal kun rette koden i router, hvis du i forvejen har bedt YouSee om "åben konfiguration". Ellers retter YouSee automatisk til hvad der står på Mit YouSee. 

OK tak. Jeg kan stadig ikke logge på routeren, men efter jeg har aktiveret, ser jeg, at jeg har adgang til en del administration af routeren via “mitwifi”. Og det må jeg så nøjes med. Men pyt, jeg har adgang til det væsentligste på den måde. . Tak for svar. 

Omdømme 7
Badge +7

Nej, det ser rigtigt ud. 

Omdømme 2
Badge

Har selv prøvet det samme, pludselig virkede min nye kode til routeren ikke.. 

Efter et par forsøg kom jeg ind med koden på selve routeren, altså den der står i bunden/på siden af routeren… Kan ikke huske om det var Admin eller admin som bruger.

Hej PW. Jeg er godt igennem via ovenstående hjælp. Men det jeg savner  er routerens grafiske billede af mit lokalnetværk. Jeg har brug for at vide, hvilke enheder har fået hvilke IP adresser. Og det kan jeg ikke via mitwifi. 

Tips? 

Omdømme 2
Badge

Hej PW. Jeg er godt igennem via ovenstående hjælp. Men det jeg savner  er routerens grafiske billede af mit lokalnetværk. Jeg har brug for at vide, hvilke enheder har fået hvilke IP adresser. Og det kan jeg ikke via mitwifi. 

Tips? 

Nej det kan kun ses inde i routers indstillinger.. Men ellers kan du jo se på hver enhed hvilken ip den har fået tildelt. 

Hvis du forsat ikke kan komme ind i routerens indstillinger kan du prøve med et reset af routeren, den lille knap bag på skal holdes inde i noget tid· Derefter burde du kunne logge ind med Admin og det password der står på routeren...

Det er nu ikke alle mine enheder som afslører deres IP adresse. F.eks. ikke en Denon radio. Den vil have Statisk IP adresse, og i det tilfælde er det jo rart at se hvad der ellers er på netværket.

Jeg har resat og genstartet, men fejlmeldingen jeg startede tråden med, er alt hvad der vises. Ingen direkte Router administration er mulig.

Med mindre der er noget galt her, vil jeg sige, at min nye Yousee router er et tilbageslag i forhold til den gamle, med hensyn til at kunne se mit eget netværk. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej nidi 

Hvis du ikke kan komme ind på routerens interface, så ville jeg i første gang holde resetknappen inde på modemmet indtil det genstarter, og herefter prøve at logge ind igen med den kode, der står på selve routerens mærkat :) 

Når du er kommet ind på modemmets interface, så skulle du gerne kunne se den information du søger. 

Det er kun Wi-Fi settings der ændres til standard, hvis ikke åben konfigurations haves. 

Besvar