Sagemcom 3890v3 i bridgemode | YouSee Community
Svar

Sagemcom 3890v3 i bridgemode


Jeg har fået udleveret en sagemcom 3890v3 af en YouSee montør. Det gamle modem havde jeg sat i bridgemode men jeg kan ikke finde den mulighed i opsætningen af den nye. Nogen der kender til 3890v3?
icon

Bedste svar af Slangefar 1 oktober 2018, 20:31

Har ikke prøvet et V3 (har selv et V2):
1. Log på router
2. Vælg Status
3. Vælge Bridge Mode
4. Afkryds "Activate Bridge Mode"
5. Tryk på knappen Apply/Save
Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har ikke prøvet et V3 (har selv et V2):
1. Log på router
2. Vælg Status
3. Vælge Bridge Mode
4. Afkryds "Activate Bridge Mode"
5. Tryk på knappen Apply/Save
Tak for svar. Jeg ved da ikke hvorfor jeg ikke kunne få øje på det. Efter et par genstart af modem ser det ud til at spille. Tak.
Omdømme 7
Badge +7
Glæder mig at høre softwaren er den samme på V3. Vores V2 er halv defekt, og jeg vil bede YouSee om et V3 denne gang. Vi har haft flere forsøg med V2, og det er vist på tide at prøve et V3.
Da jeg ikke kan få port forwarding til at virke, overvejer jeg at købe min egen router. Kan man bare sætte Sagemcom i Bridge Mode og så sætte sin egen på?
Får man så bare sin WAN på en af LAN-portene?
Hilsen Carsten
Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil anbefale dig at vente på næste opdatering af 3890. Den skulle løse problemer med "port forward". Den næste opdatering har været ude, men blev desværre hurtigt rullet tilbage.

Med "bridge mode " reduceres din 3890 fra router til modem. Kun en LAN port vil virke, og den sættes til WAN porten på dine egen router med et LAN kabel.
Hej Slangefar. Ved du, hvornår, der kommer en opdatering?
Jeg skal bruge port forward hurtigst muligt?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg aner det ikke, men vil tro den kommer snart. Når YouSee kommer med en opdatering, regner de med den er i orden efter diverse test, og jeg tror derfor kun meget lidt skal rettes, før den kommer.
Hej

Jeg har fået V3 nu.... men vil sige den virke næste.... der vil lige hos mig køre den KUN 1 uge, og der efter skal jeg reset den, før jeg får internet igen...
Havde det samme problerm på V1 og V2...
Ved ikke hvad jeg skal gøre, da yousee ikke vil vil hjælp med dette, de siger bare at Bridge Mode er ikke noget der er support på.... de skal ikke gøre noget ved den firewall som jeg bruger... men de skal bare se efter om Bridge Mode virke fra mit stik i rounteren.
Men nej
Tekbisk support hos Yousee er nærmest umuligt at få.
Efter lang ventemusik, får man oftest en meget sød og service-minded pige i røret, som absolut intet ved om teknik, men kan få dig på nettet!

Hej

Jeg har fået V3 nu.... men vil sige den virke næste.... der vil lige hos mig køre den KUN 1 uge, og der efter skal jeg reset den, før jeg får internet igen...
Havde det samme problerm på V1 og V2...
Ved ikke hvad jeg skal gøre, da yousee ikke vil vil hjælp med dette, de siger bare at Bridge Mode er ikke noget der er support på.... de skal ikke gøre noget ved den firewall som jeg bruger... men de skal bare se efter om Bridge Mode virke fra mit stik i rounteren.
Men nej
Har lige fået mit modem, er der nogen status på det med portforwarding?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, der er ikke kommet den opdatering vi venter på.
Omdømme 1
Badge
Hvis det er som med resten af UC så tager det 1/2 år minimum før sådan en opdatering kommer ud, bare se på voLTE, og ikke mindst E-Sim, der er hellere ikke sket en bøjet skid endnu.
Jeg har også oplevet at skulle genstarte modemet (FAST3890V2) med jævne mellemrum for at komme på Internettet igen. Det viste sig at være hver gang der blev uploaded store mængder data, som fx billedbackup på Dropbox eller online backup via Backblaze. Jeg har 60Mbps upload, men har sat en 40Mbps shaper på den router jeg har sat bag ved, og der har ikke været problemer siden.
Blot til info - det kan være samme problem du oplever :)

Hej

Jeg har fået V3 nu.... men vil sige den virke næste.... der vil lige hos mig køre den KUN 1 uge, og der efter skal jeg reset den, før jeg får internet igen...
Havde det samme problerm på V1 og V2...
Ved ikke hvad jeg skal gøre, da yousee ikke vil vil hjælp med dette, de siger bare at Bridge Mode er ikke noget der er support på.... de skal ikke gøre noget ved den firewall som jeg bruger... men de skal bare se efter om Bridge Mode virke fra mit stik i rounteren.
Men nej

Besvar