Sagemcom 3890v2 - alias den uendelige historie | YouSee Community
Spørgsmål

Sagemcom 3890v2 - alias den uendelige historie

Er der nogen sinde fundet en løsning på problemet med dette modem ??

Hermed tænker jeg specifikt på problemet med at modemet smider internet forbindelsen
i korte tidsrum

Jeg har enheder koblet til på både 2.4 GHz og 5GHz og på begge frekvenser siger de tilkoblede enheder at der intet internet forbindelse er.

Når jeg så kontrollerer wi-fi signalets styrke via eksternt måleudstyr så viser det at jeg har fint
signal på både 2.4 & 5 GHz signalet.

SÅ problemet ligger et sted enten i Routeren - eller i den boks yousee's tekniker installerede i stedet for det gamle coax-filter - eller et sted uden for hjemmets vægge i Yousee's øvrige udstyr.

Og til YOUSEE - supporter her på forum vil jeg lige sige at alt er afprøvet:

Genstart af Router - Nulstilling af Router - Total adskillelse af kabelføring+samling igen -
ja genstart af alle tilkoblede enheder er afprøvet og alle øvrige "gode forslag" som i plejer at komme med.

Genstart af modemmet løser kun problemet for en kort tid før modemmet atter smider
internet forbindelsen.

Udfaldene af modemmet er ikke begrænset til et bestemt tidrum men forekommer over
hele døgnet.

Så jeres "Standard" svar hjælper intet - hvilket andre brugere af 3890v2 kan nikke genkendende
til

/lars

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også en 3890 v2 router.

Har du prøvet med faste kanaler på begge frekvenser og 5 GHz under kanal 52?

Har du prøvet at slå UPnP fra? Åbner dine enheder porte via UPnP, skal de manuelt åbnes i routeren. Automatisk åbnede porte kan ses under Advanced og Forwarding i routeren.

Jeg kører selv med fremmed DNS, da jeg oplevede flow stop med TDCs DNS.
Hej Slangefar

Jeps da jeg selv tilpassede routeren målte jeg signalerne fra de omkringliggende netværk både
2.4 og 5GHz - og derefter satte jeg mit 2.4GHZ til kanal 7 og mit 5GHz til 48/80 da det gav den
bedste signalstyrke for mig i forhold til øvrige netværk.

UPnP er konsekvent slået fra på mine routere og alle enheder er tilsluttet med deres individuelle MAC adresser

Så praktisk set er routeren tvangsstyret efter mine ønsker - men alligevel ryger forbindelsen.

Det som pusler mig er at mit eksterne måleudstyr viser at jeg har næsten fuld signalstyrke
på mit WI-FI både på 2.4 og 5 GHZ men alligevel ryger internet forbindelsen til mine
tilsluttede enheder og Modemet viser samtidigt fuldt lys i upstream/downstream/internet og wifi.

Så i mine tanker er der ikke noget galt med den del af routeren som står for mit wi-fi - problemet
må ligge enten i den del af routeren som kobler ud mod internettet eller i skillefilteret - eller i noget af Yousee's udstyr uden for mine 4 vægge

Besvar