Sagemcom 3890 LAN ip adresse | YouSee Community
Svar

Sagemcom 3890 LAN ip adresse

Jeg ønsker at skifte min adresse på min nye modem, men får fejlen "192.168.1.1/24 ~ 192.168.7.1/24, 192.168.21.1/24 ~ 192.168.27.1/24 is reserved."

Hvorfor har man reserveret 14 netværk og hvordan får jeg skiftet min ip adresse så mit lokale netværk er på 192.168.1.1/24

Hvis nogen skulle ligge inde med en manual til modemet ville det også være super da Sagemcoms egen hjemmeside ikke umiddelbart indeholder en sådan.
icon

Bedste svar af Kasper 26 april 2017, 12:03

Hej Takulzar

Velkommen på Forum! 🙂

Der er ikke rigtig kommet gang i tråden her, så jeg vil lige give et input herfra.

Det er en fejl som er meldt videre og du kan derfor ikke bruge dette IP Scope pt.. Du kan eventuelt se om du kan bruge et andet ellers er det fejlmeldt 🙂
Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Takulzar

Velkommen på Forum! 🙂

Der er ikke rigtig kommet gang i tråden her, så jeg vil lige give et input herfra.

Det er en fejl som er meldt videre og du kan derfor ikke bruge dette IP Scope pt.. Du kan eventuelt se om du kan bruge et andet ellers er det fejlmeldt 🙂
Omdømme 3
Badge +1
Hej Takulzar

Velkommen på Forum! 🙂

Det er en fejl som er meldt videre og du kan derfor ikke bruge dette IP Scope pt.. Du kan eventuelt se om du kan bruge et andet ellers er det fejlmeldt :)

Hej Kasper fra Yousee

Har også samme problem som @Takulzar
Jeg har også selv et Sagemcom F@ST 3890 modem som jeg vil skifte IP adressen til 192.168.1.1/24 indtil nu er mit IP scope 192.168.0.1/24.
Giv gerne besked når fejlen er rettet. 🆒
Omdømme 7
Badge +7
Hej erikit

Det skal jeg nok! 🙂
Hej Casper og i andre
Jeg har måske samme problem ved det ikke, men!
Jeg kan ikke få 2,4 GHz frem, på mit wifi, har ringet til yousee flere gange, men de ringer ikke tilbage som lovet. Har skrevet med Slangefar her i forumet, han skrev om 2,4 GHz var slået fra og ja den var slået fra, fik den slået til men der sker ikke rigtigt noget og har trykket apply efterfølgende 😞
Omdømme 3
Badge +1
Hej erikit

Det skal jeg nok! :)

Hej @Kasper fra YouSee

Har i fået løst problemet med ændring af IP adressen på Sagemcom F@ST 3890?
-
Bliver det snart muligt at bruge følgende IP adresse og subnet:
IP: 192.168.1.1 - Subnet 255.255.252.0 ?
Omdømme 7
Badge +7
Hej erikit

Desværre ikke 😞 Jeg har desværre ikke en konkret tidshorisont på en rettelse til dette.
Omdømme 3
Badge +1
Hej erikit

Desværre ikke 😞 Jeg har desværre ikke en konkret tidshorisont på en rettelse til dette.

Hej @Kasper fra Yousee

Hvornår forventes at problemet bliver løst ?
Omdømme 3
Badge +1
Hej Kasper

Der er nu gået rigtigt mange måneder og nu har jeg også fået et Sagemcom 3890 og render nu ind i dette problem. Det er jo pænt irriterende når der har et netværksopsætning der kører i 192.168.1.x og får byttet til et 3890!

Hvornår bliver det fixet?
Omdømme 3
Badge +1
Hej Kasper

Der er nu gået rigtigt mange måneder og nu har jeg også fået et Sagemcom 3890 og render nu ind i dette problem. Det er jo pænt irriterende når der har et netværksopsætning der kører i 192.168.1.x og får byttet til et 3890!

Hvornår bliver det fixet?

Hej @Dammeren

Jeg har også vildt irriteret over at jeg ikke kan bruge denne ip adresse 192.168.1.1 og denne subnetmaske 255.255.252.0 på mit Sagemcom f@st 3890 modem. :@
Til @Kasper @YouSee
Hvornår forventer i få det fikset, har ventet i flere måneder og der er ikke sket noget som helst. Jeg forventer et svar fra jeres teknikere.
Omdømme 6
Badge +2
Til alle,

Bedste mulighed er forsat at købe egen router og sætte Sagemcom i bridge mode. Så har man fuld råderet over eget netværk.
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Jeg har en mistanke til hvad der kan være årsagen. Det kan skyldes muligheden for at oprette op til 14 gæste-SSID'er (7 på 2.4G og 7 på 5G). Tilslutter man hertil med wi-fi bliver man forbundet med adgang til internet, men ikke til det lokale LAN. Det kan være til denne brug, at de 14 IP-intervaller er reserveret. Den nyeste firmware (som ikke alle har fået endnu) reducerer antallet til 6.

Det var om årsagen. Desværre hjælper det næppe på problemet hvis ikke man giver brugerne adgang til at ændre på disse IP-intervaller.

Besvar