Sagemcom 3686 mister wifi settings når den slukkes? | YouSee Community
Svar

Sagemcom 3686 mister wifi settings når den slukkes?

Vis første besked

31 Kommentarer

På minwifi.dk , har jeg sat nogle fiktive WiFI oplysninger. Og disse fiktive WIFI oplysninger downloades når routeren slukkes / tændes. Så jeg antager, at det med den åbne profil stadig ikke virker.

Nej, der mangler stadig et flueben et sted i deres system. Når man har åben konfiguration, er der ingen wifi-oplysninger på aktiveringsportalen.
Omdømme 5
Badge +1
Tak Logan,

Jeg snakkede med kundeservice i dag, som igen sagde til mig at det så helt rigtigt ud i deres systemer, altså at jeg har en åben profil hvor intet downloades ved router genstart.

Jeg måtte igen sige til dem, at det ikke virkede, og at jeg stadig kan se WiFI settings under min Yousee account, samt når jeg kikker i aktiveringspotalen.

I dag vil Yousee så prøve at re-loade en ny firmware update til routeren, som måske på en eller anden måde har været korrupt. Jeg krydser fingre for, at det løser problemet.
Omdømme 5
Badge +1
Update:

Yousee har lavet en FW update på min router, samt fikset nogle ting i min Yousee profil. Så nu er WiFI indstillinger nulstillet i min Yousee profil, samt at jeg på mitwifi.dk ikke kan finde nogle WiFI indstillinger. Så det er da positivt og et plus i den rigtige retning.

Desværre får jeg stadig downloadet / måske sat, nogle default indstillinger i routeren, hver gange den re-startes. Jeg skulle have en åben profil, men der er stadig noget som ikke virker korrekt.

Yousee support vil nu prøve at sende mig en ny Sagemcom router, men denne gang en version1 model. Måske det er routeren som er defekt?

Er der nogen af jer, som ved hvad forskellen mellem v1 og v2 er, ud over nogle design, knap, LED ændringer på den ældre v1?
Omdømme 5
Badge +1
UPDATE:

Fik tilsendt en ny Sagencom router, som skulle ha' været en version1. Men de sendste mig en version2. Blot for at få konstateret som det var routeren som var defekt.

Jeg prøvede den af, og problemet var der stadig. I dag har jeg så snakket med en ny supporter igen hos Yousee. Hun ville bestille en form for nulstilling af min Yousee account (WiFI indstillingerne, tror jeg), som måske kunne fikse problemet.

Da hun ikke kunne komme videre med problemet, blev jeg sendt videre til 2. level support. Men der kom jeg ikke igennem. Har skrevet til Yousee support igen, og håber 2. levels supp. vil ringe tilbage til mig.
Omdømme 5
Badge +1
UPDATE:

Det er nok et par måneder siden efterhånden, at jeg stillede denne opgave til yousee's kunderservice. Desværre har Yousee ikke været i stand til, at løfte opgave op på et niveau, hvor man kan forvente at få noget eksperthjælp. Få fat i folk som ved hvordan deres server backbone fungere, og kan gennemskue hvor problemet ligger.

I stedet for har Yousee sendt problemet videre til DKTV, som ikke kunne forstå de havde fået problemet, eftersom WAN linjen så helt fint ud, alle mine signaler var ok.

Så opgaven blev sendt tilbage til Yousee, som stadig sætter 1. level supportere til at kikke på den, hvilke resultere i gentagende spørgsmål og besvarelser i det uendelige, eftersom 1. level support enten ikke gider, el. har tid til at kikke sages status igennem. Så det er totalt op af bakke, hver gang man skal uddybe sagen for en Yousee supporter, som i øvrigt ikke kan komme med nogen hints el. løsningsforslag overhoved til, hvor vi kommer videre med problemet og får fikset det.

Pt. tror jeg simpelthen, at Yousee prøve at drukne sagen, forstået på den måde, at hvis jeg ikke selv henvender mig, så gør Yousee ingenting. Det har jeg oplevet flere gange nu, at der absolut ingenting sker, medmindre jeg selv henvender mig. Og når jeg så får fat i en medarbejder, så starter vi forfra med forklaring osv. i henhold til problemerne.

Så alt i alt, så føler jeg selv Yousee's mere el. mindre support kompetencer. Jeg syntes det halter en hel del på 1. level siden, hvor jeg syntes der er mange ting 1. level burde vide, el. kunne finde ud af ret hurtigt. Det er ikke godt nok, at opgaver strander og så sker der ikke mere. Kunden får ingenting at vide, før man selv rykker for en løsning. Det har jeg set gentagende gange i denne sag.

Jeg er gået fra at være en glad Yousee kunde, til en sur mand... sådan da 🙂 Men jeg syntes service mål, kompetencer og mangel på indsigt i opgaver, er en mangelvare hos Yousee 1. L support. Det er sikkert outsourcet (1. level mener jeg), som en del af problemerne. Der mangler noget langt bedre kommunikation og integration mellem enheder, samt et servicemål overfor kunderne der er til at regne med. Det kan gøres langt bedre.
Omdømme 5
Badge +1
Den her sag blev aldrig løst 100% . Yousee kunne ikke fikse alle WiFi indstilling i Sagemcom'en, så jeg selv havde fuld kontrol over alle WiFI indstillinger via en åben WiFI profil. Der var stadig mine egne 5ghz -> bandwidth, channel selection indstillinger... som blev ændret efter router genstart.

Men nu har jeg fået en Asus ac87u router, som jeg bruger i stedet for. Og den virker super godt, i konbination med Sagemcom'en som modem.

Sagen her er blevet lukket.

Besvar