Sagem Fast 3890 2.4 ghz wifi | YouSee Community
Svar

Sagem Fast 3890 2.4 ghz wifi

Vis første besked

66 Kommentarer

@torsaxtorff1 hvilke sagem 3890 router version har du ? Er det V2 ?
Jeg melder mig ind i klubben her. Har Sagem Fast 3890 v2. Og 2.4 GHz er stået fuldstændigt fra.
2.4 GHz forbindelsen kan ikke findes og det har ikke hjulpet med hverken genstart af routeren eller factory reset. Den er bare væk.

Det er da ved at være en farce.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg melder mig ind i klubben her. Har Sagem Fast 3890 v2. Og 2.4 GHz er stået fuldstændigt fra.
2.4 GHz forbindelsen kan ikke findes og det har ikke hjulpet med hverken genstart af routeren eller factory reset. Den er bare væk.

Det er da ved at være en farce.

Hej Geisler

Så skal du kontakte support på tlf. 70704040 og få ombyttet modemmet hurtigst muligt.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også problemer på 2,4 GHz. Wifi virker, men der gives ikke altid nogen IP adresse via DHCP. Sætter man manuelt en IP adresse kører computeren fint på internet. Software version FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13.
Omdømme 7
Badge +3
Har opdaget at wi-fi på Sagemcom 3890 opfører sig noget underligt. På 2,4 GHz varierer signalstyrken. Nogen gange er styrken svag, så bliver den pludselig kraftig igen, lidt senere bliver den svag igen, og sådan fortsætter det. Det ses både på enhedens indikator og i mobilappen "WiFiAnalyzer". Det er dog ikke hele tiden at den opfører sig sådan. Problemet er dog ikke værre end at de enheder, der kun kan anvende 2,4 GHz fungerer både ved det stærke og det svage signal.

5 GHz er også underlig. Ved manuelt at vælge kanal 100 blev både signalstyrken og hastigheden betydeligt forøget, og dækker nu hele boligen uden problemer. Det gjorde den ikke da kanalvalget var sat til automatisk valg.

Software version FAST3890_TDC_SIP_50.10.9.T1
Omdømme 2
Badge
Jeg har også lignende problemer med det modem, som jeg fik for under 2 uger siden. Meget svingende signal selvom jeg nu kører med fast kanal på både 2,4 GHz og 5GHz. Har senest idag og ialt nu 3 gange oplevet at wifi signalet helt forsvinder, selvom lamperne på modem lyser korrekt. Det eneste som kan afhjælpe er at sluk/tænde modem. Der må være noget galt enten med modem eller firmware.
God påske 🙂
Omdømme 1
Hej. Fik en Sagem Fast 3890 for nogle måneder siden, og har siden den tid haft bøvl med de trådløse enheder i huset. Det være sig printer, højtaler og Chromecast. Printeren er tilsluttet ip adresse men det er stort set aldrig muligt at udskrive uden at skulle bruge tid på fejlfinding eller genopsætningn af printeren. Min højtaler har før virket upåklageligt, men nu skal man stort set hver gang genopsætte netværksforbindelsen. Da jeg brugte det gamle modem Netgear 3700 var der aldrig problemer ud over at rækkevidden var lousy ( det er i øvrigt ikke bedre med Sagem). Jeg har kørt med fast kanal og frq. , men lige nu kører jeg med auto da det var det netværksoptimeringen fra Yousee hjemmesiden anbefalede. Ingen forskel! Da jeg kun er helt almindelig bruger af it med basal viden om det så er det svært at gennemskue, hvad der skal til for at løse problemet. Det eneste jeg kan konkludere er, at problemerne er kommet efter det nye modem er sat til. Jeg bruger mest 5ghz og kender ikke til problemer med 2.4 GHz.
Er der nogen som kan relatere til nogle af disse problemer?
Min erfaring er at Sagemcom F@ST3890 version 1 har en indbygget defekt - En forbindelse til 2.4GHz bliver overloaded og noget silicium svitser, hvilket betyder at 2.4GHz netværket ikke længere virker.

Hvis det virker efter man genstarter kabelmodemmet, kan en software opdatering løse det, men det burde dog være sket for længst, så hvis problemet består, bør man kontakte YouSee og anmode om Sagemcom F@ST3890 version 2 istedet.
Oplevet præcis de samme problemer med f@st3890 version3 og har tumlet med dette problem hele 3 dage og nu kan den ikke fange 5ghz eller 2,4 ghz .modem er kun en uge gammelt og nu her til aften kan den slet ikke udsende wifi
Håber jeg kan få en ny imorgen og det vil hjælpe på problemet
Omdømme 1
Der er noget som tyder på at der er problemer med Sagem modemmet. Jeg har talt med udvidet kundeservice et par gange og de siger mere eller mindre direkte at der er problemer. Jeg har fået anbefalet at gå tilbage til det gamle modem eller købe en anden router og koble den til Sagem sat i bridgefunktion. Synes faktisk det er ret sørgeligt.
Omdømme 7
Badge +7
Nu er 2,4 GHz permanent røget på vores 3890 V2 router. Vi bruger selv kun 5 GHz, men af og til er der gæster med mobile enheder, som kun kan 2,4 GHz.
Sagem routeren er ubrugelig. Den af- og tilkobler konstant, kan ikke tilkoble Chromecast, Sonos eller lignende pga. manglende kompatibilitet og firmwareudvikling.
Omdømme 7
Badge +3
Hej, jeg må have været heldig og få en Router der virker 7-9-13 og håber den bliver ved med det!

Jeg har ikke sat mig ind i teknikken, men bruger den til TV for streaming, telefon og iPaden, det virker OK at Caste det til TVet, men Chrome Cast fra telefon og iPad.

Kun min computer er den ikke ret meget for også at kunne bruges til på samme tid...
Omdømme 7
Badge +7
Du skaber bedre kompabilitet ved f.eks. at sætte hastigheden ned mellem router og de trådløse enheder. For at alle trådløse enheder kunne komme på her, måtte jeg halvere hastigheden på 5 GHz.
Omdømme 7
Badge +3
Mon min virker til iPad og telefon fordi hastigheden er nede på 50 mbps selv om jeg har 300/60?
Badge
Samme problem. Wifi går i stykker næsten dagligt, og den siger forkert password (det er selvfølgelig det rigtige password, jeg bruger).

Jeg er så rasende, at jeg går til teleankenævnet hvis ikke yousee får det fixet.

Besvar