Sagem Fast 3686 "dør" ved ekstern backup | YouSee Community
Spørgsmål

Sagem Fast 3686 "dør" ved ekstern backup

Modem: Sagem Fast 3686 (i bridge mode)
Forbindelse 300/60 mbit

Jeg forsøger at tage ekstern backup af min PC. Problemet er at Internetforbindelsen dør jævnligt og løsningen er at genstarte modemmet (strøm fra, strøm til). Den kommer ikke til live af sig selv, så den kan f.eks. godt være nede en hel weekend.
Backup'en benytter typisk mellem 20 og 30 mbit i upload, så linjen bliver ikke presset.
I dag er det f.eks. sket (i ca. tidspunkter) kl. 03.00, 07.15, 11.00, 16.45.

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Hej

Jeg har samme problem. Presses linien bare lidt over længere tid, dør modemmet

Jeg har forsøgt at få yousee til at gøre noget ved det uden held. Lige så snart yousee finder ud af at at jeg kører med modemmet i bridge mode er der ingen hjælp at hente, trods det faktum at det er modemmet der fejler.
Hej

Jeg har samme problem. Presses linien bare lidt over længere tid, dør modemmet

Jeg har forsøgt at få yousee til at gøre noget ved det uden held. Lige så snart yousee finder ud af at at jeg kører med modemmet i bridge mode er der ingen hjælp at hente, trods det faktum at det er modemmet der fejler.

Det er jo super.
Jeg vil forsøge at få dem til at sende et ny modem, det nuværende har et par år på bagen.
Omdømme 4
Badge
Kan kun anbefale, at i udskifter jeres router/modem til den den seneste og nyeste, som er opdateret. 9838F@fast! ;))
Jeg har samme problem.. Jeg uploader nogen gange 4-6GB filer til youtube, og har lagt mærke til, at forbindelsen bare nogen gang dør ca 2/3 inde i uploaden.. webinterfacet på modemmet siger, at alt er ok (selvom webinterfacet er _markant_ langsommere til at loade forbindelsesstatus-siden), men der kan ikke pinges eller traceroutes nogen steder hen før efter sluk/tænd for strømmet. Intet i event-loggen heller.
Jeg vil også gerne til at streame på et tidspunkt, hvilket forbindelsen fint kan bruges til.. i ca en halv time, hvor samme problem opstår. Suk.

Frustrerende, når man nu gerne vil udnytte den fine hastighed man ellers har ..

(Jeg kontakter supporten i morgen)

Besvar