Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt


Omdømme 5
Badge
Jeg har for nyligt fået det nye sagem 3890 V3 sat op i hjemmet. Det var i forbindelse med et tidligere Indlæg "En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion" for første gang i tja næsten flere år har jeg så haft en hel stabil internet forbindelse siden 22/3 Jeg var faktisk tæt på at skrive et positivt indlæg.... Men så i går døde modemmet igen, og i dag døde det i løbet af eftermiddagen ikke mindre end 7 gange. Slukke og tænde modem som sædvanligt.
Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.

icon

Bedste svar af Kasper 16 September 2020, 15:28

Se original

294 Kommentarer

Så er jeg nedgraderet til Docsis 3.0.

Jeg har heller ikke haft nogen udfald i siden nedgraderingen, og jeg har uploaded en masse siden da. 

Jeg skriver tilbage på dette forum, når det bryder sammen…. jeg håber ikke det kommer til at ske!

Badge +1

Vi arbejder meget hjemme fra, og er - særligt i disse tiden! - voldsomt afhængig af en stabil forbindelse, så Citrix VPN ikke hopper af hele tiden. Er der nogen begavede her på linjen, der kan tyde om nogen af nedenstående fejl er kritiske, ud over vi altså bliver kastet af, da Citrix klienten tror det er et hackingforsøg …. 

Vi splitter på loftet med Yousee inst. skillefiler og har HF tætte omløbere og god kabel kvalitet ned til Netgear FAST 3890V3 modem i “normal mode” (fraset Wifi, som håndteres på anden vis).

 

Jeg forsøgte at nedgradere til 300/300 for at se om det hjalp, men det var ikke meget, den gik stadig ned næsten dagligt hvis jeg brugte upload.

Nu har jeg fået slået docsis 3.1 fra, og min hastighed er nu 150/150 og indtil videre køre den fint.

Jeg håber virkelig de kan få løst problemerne snarest, fordi ellers må de jo lade være med at sælge produktet.
Der er helt sikkert mange udvidene folk derude, som bestiller høj upload, men som ikke nødvendigvis presser linien til sit fulde, og de vil jo betale for stabilitet de i virkeligheden ikke får.
Det er rigtig ærgeligt, og endnu mere ærgeligt at Yousee gerne vil tjene de sidste penge på sit Coax i stedet for at gå all-in på fiber. Alle ville være bedre tjent med det (måske lige bortset fra yousee’s pengepung) :)

Vi flytter heldigvis snart til et sted hvor det ser ud til at man kan få fiber.. Så kan jeg vinke Coax farvel med et smil..

Badge +1

Jeg syntes det er et tvivlsomt setup, hvis brugerne (herunder jeg), flere gange dagligt er nødsaget til at genstarte. Enten, fordi der ikke ER noget ned, eller også fordi hastigheden er faldet dramatisk hen over de seneste timer. I udgangspunktet har jeg 500/60, og det kan jeg fint måle de leverer - fra tid til anden. Det er og forbliver dog problemet med udfald, der absolut er det mest belastende. Særligt i disse tider, hvor vi begge arbejder hjemmefra. 

Har været TDC/Yousee bredbåndskunde i mere end 12 år her på adressen, og det har gennemgående været een lang fejlsøgning, ift. stabilitet, udfald, mv. I perioder oorrrker jeg ikke kæmpe med det, og genstarter bare 2-3 gange i døgnet. På andre tidspunkter tager jeg livtag med dem, og de møder trofast op men teknikere og udmåler det hele. Dog, finder de ingen fejl på linjeføring, lokal kabling, skillefilter, eller lign. Udskiftning af modem (for ca. 25’ende gang, gennem årene), løser det ej heller. 

Har gode venner og bekendte med bl.a. Waoo fiber, hvor det bare kører dag efter dag, og hvor de aldrig eller yderst sjældent, må genstarte eller hvor der har været en fejl i området. Sååå, det er den vej jeg HÅBER det går, på sigt. Altså, at der kommer reel konkurrence i området og ikke bare at fastspeed eller andre, ridder på samme infrastruktur til en lavere pris.

Hej 

 

Har det samme problem… men har haft 3890 V1 til V3 virke ikke, før jeg fik den rigtige Firmware i den…

Er lige gået fra 400mbit til 1G, nu har jeg det samme problem igen… da jeg kørt 400mbit + den nye firmware kørte jeg fint et helt 1år ude problemer…. 

Jeg kører bridge mode. Jeg vil sige det størte problem vi har er Yousee ikke vil teste deres bridge mode… på jeres modem, jeg har prøvet flere gang sige til dem der er noget galt med deres modem, men nej….får bare at vide “ vi supporter ikke bridge mode”, jeg har ikke sagt noget om at de skal se på mit udstyr… de skal bare være  sikker på deres modem virke som det skal..

Det er sjov vide hele dette, jeg har ingen problemer med at snakke med deres modem (event log), men har ingen internet,,,

event log fra mit modem

Time    Priority    Description
Friday 13 March 2020 20:15:59    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=ac:3...
Friday 13 March 2020 20:15:59    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=ac:3...
Friday 13 March 2020 20:15:59    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=ac:3...
Friday 13 March 2020 20:16:4    Notice (6)    "TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:3b:77:99:1e:50;CMTS-MAC...
Friday 13 March 2020 20:16:11    Notice (6)    "DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Prof...
Friday 13 March 2020 20:16:12    Notice (6)    "DS profile assignment change. DS Chan ID: 33; Previous Prof...
Saturday 14 March 2020 20:38:49    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Saturday 14 March 2020 21:26:29    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Monday 16 March 2020 3:21:9    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 16 March 2020 4:36:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Monday 16 March 2020 14:26:55    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 16 March 2020 14:30:38    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Monday 16 March 2020 14:30:48    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 98 ; ...
Tuesday 17 March 2020 14:53:0    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 17 March 2020 16:36:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Thursday 19 March 2020 3:6:17    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 19 March 2020 4:36:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Thursday 19 March 2020 17:6:13    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 19 March 2020 17:46:17    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 19 March 2020 17:46:25    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 19 March 2020 23:48:21    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Friday 20 March 2020 2:22:57    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Friday 20 March 2020 2:23:5    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 98 ; ...
Friday 20 March 2020 8:16:0    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Friday 20 March 2020 9:26:29    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...
Friday 20 March 2020 9:26:29    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Friday 20 March 2020 9:26:29    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Friday 20 March 2020 12:6:13    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Friday 20 March 2020 16:36:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Reserved 22 March 2020 4:11:57    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Reserved 22 March 2020 4:36:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Monday 23 March 2020 7:47:51    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received …
 

Thursday 12 March 2020 14:1:34    Critical (3)    "No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities receive...
Thursday 12 March 2020 14:1:41    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Thursday 12 March 2020 15:0:38    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 12 March 2020 15:0:47    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 12 March 2020 15:13:41    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 12 March 2020 15:13:41    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Thursday 12 March 2020 15:13:41    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Thursday 12 March 2020 15:13:42    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 18 ; D...
Thursday 12 March 2020 15:13:48    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Thursday 12 March 2020 15:24:42    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 12 March 2020 15:24:42    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Thursday 12 March 2020 15:24:42    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Thursday 12 March 2020 15:24:42    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 18 ; D...
Thursday 12 March 2020 15:24:43    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Thursday 12 March 2020 18:0:38    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 12 March 2020 18:0:38    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Thursday 12 March 2020 18:0:38    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Thursday 12 March 2020 18:0:40    Critical (3)    "No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:3b:77:...
Thursday 12 March 2020 18:0:40    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 18 ; D...
Thursday 12 March 2020 18:0:47    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Thursday 12 March 2020 20:36:46    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 12 March 2020 20:36:46    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Thursday 12 March 2020 20:36:46    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Thursday 12 March 2020 20:36:47    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Thursday 12 March 2020 21:48:47    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 12 March 2020 22:45:45    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Friday 13 March 2020 14:45:9    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Friday 13 March 2020 14:45:9    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Friday 13 March 2020 14:45:9    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Friday 13 March 2020 14:45:10    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 18 ; D...
Friday 13 March 2020 14:45:19    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 18 ...
Friday 13 March 2020 16:6:30    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Reserved 29 March 2020 14:20:48    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:49    Error (4)    "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=ac:3...
Reserved 29 March 2020 14:20:54    Notice (6)    "TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:3b:77:99:1e:50;CMTS-MAC...
Reserved 29 March 2020 14:21:1    Notice (6)    "DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Prof...
Reserved 29 March 2020 14:21:2    Notice (6)    "DS profile assignment change. DS Chan ID: 33; Previous Prof...
Monday 30 March 2020 10:43:10    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 30 March 2020 13:10:7    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Tuesday 31 March 2020 16:10:36    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 31 March 2020 16:52:23    Critical (3)    "No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:3b:77:...
Tuesday 31 March 2020 19:4:48    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Wednesday 1 April 2020 23:56:14    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 2 April 2020 4:36:25    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 2 April 2020 4:36:34    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 98 ; ...
Thursday 2 April 2020 6:5:27    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 2 April 2020 7:4:47    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Thursday 2 April 2020 10:50:40    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Thursday 2 April 2020 11:31:40    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Thursday 2 April 2020 11:31:40    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 97 ; ...
Thursday 2 April 2020 11:31:40    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97 ; ...
Thursday 2 April 2020 11:31:42    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...
Thursday 2 April 2020 11:31:42    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Thursday 2 April 2020 11:31:44    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...
Friday 3 April 2020 12:14:53    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Friday 3 April 2020 13:37:53    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 98 ; ...
Friday 3 April 2020 13:38:2    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...
Friday 3 April 2020 17:24:2    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received …
 

PS : har være så glad for yousee…. men vil sige de sidste par år

 

Dr who du er ikke alene.. Og dem med høj upload oplever problemerne dagligt hvis de rent faktisk udnytter den.. 

Deres medarbejdere i telefonen er helt sikkert flinke, men deres tekniske viden er den ringeste jeg har oplevet nogensinde så man føler ikke man kommer nogle vejne hver gang man ringer ind..

Internet er ikke en nem ting at være klog på, men når man ringer til sin udbyder forventer jeg altså at de ved hvad docsis 3.1 er og f.eks hvad det betyder i forhold til channels og lign. Det kan ikke være rigtigt at vi hver gang vi ringer ind skal belære dem om deres eget produkt. 

Sidste gang jeg ringede fik jeg at vide at jeg skulle ringe op igen for at tale med en anden da han ikke kunne hjælpe mig, samtidig skal jeg ofte springe over mine forklaringer så snart de bare bliver en smule tekniske, det er virkeligt hårdt arbejde at ringe til yousee support. 

Har selv arbejdet for 2 tele udbydere, og er da enig i at 1st level support Ikke Skal vide alt, men ikke engang 2nd eller 3rd level Kan oftest svare på de mest normale spørgsmål omkring dns, ip scopes og lign. 

“Dr who du er ikke alene.. Og dem med høj upload oplever problemerne dagligt hvis de rent faktisk udnytter den.". 

“Har selv arbejdet for 2 tele udbydere, og er da enig i at 1st level support Ikke Skal vide alt, men ikke engang 2nd eller 3rd level Kan oftest svare på de mest normale spørgsmål omkring dns, ip scopes og lign. 

 

Det er dejlig at høre… nu vil jeg lige sige at de først som vi får fat i , gør hvad de kan… 1st level

 

Det må jeg næste give dig ret i, arbejder selv inden for en kommunes it med netwærk…. så tro de jeg er helt dum, når man prøve at hjælpe dem med info syslog event log m.m

Så få man den bare hvis du ikke havde kørt bridge mode, kunne vi måske hjælp dig..

 

Det jeg ikke helt forstå hvorfor har de ikke et modem, som man kunne få hos TDC uden alt det andet.

 

Omdømme 7
Badge +9

Support er meget nemmere, og en alt i en enhed er jo tilstrækkelig for de fleste brugere og tager mindre plads.

Support er meget nemmere, og en alt i en enhed er jo tilstrækkelig for de fleste brugere og tager mindre plads.

ja det har du ret i, men når det så ikke virke så godt, derfor havde det været godt med kun et modem.. til dem så vile køre bridge mode

Ja, jeg savner også at få muligheden for at vælge et simpelt modem. Jeg ønsker ikke WI-FI eller andre dikkedarer. Kun en netforbindelse.

Siden jeg blev tvunget over på Sagecom, har der været bøvl med jævne mellemrum.

Jeg er ikke super teknisk, og jeg har troet, at Yousee havde solgt mere forbindelse end deres backbone kunne levere. Så det jeg oplevede var simpel overbelastning. (hvilken det jo så ER, på en måde. Flaskehalsen ligger bare her i lokalet.)

Hvad jeg derfor har ment om Yousee, giver sig selv. Jeg klagede ikke, jeg gik bare ud fra de kun leverer junk.

De 40 minutter nævnt tidligere i denne tråd kender jeg godt. I dag har jeg så fået en forklaring på, hvad det formentlig er. Jeg troede det var teknikere, der rodede ude i netværket. Selv om det lød ekstremt amatøragtigt.

Denne tråd har været oplysende.

Så, enten kommer Yousee med et modem, eller også må jeg se, om der er en mulighed for fiber, også her.

Lidt som dengang, for mange år siden, da KTAS endelig fik konkurrence på telefonmarkedet. Jeg var endda indstillet på at betale samme pris, bare jeg kunne fjerne mine penge fra KTAS. Deres service bar præg af, at de var et monopol.

Konsekvensen af bitfejl på OFDM download kanalerne for mit vedkommende blev en opsigelse af min 1000/500 sidste fredag, kan ikke vente på en ny firmware som skal i test og som ingen ved hvornår kommer. Herfra er det fiber. Først røg Yousee mobil, så TV, og nu Internet. desværre…….

Jaaa efter noget betænkningstid er jeg nok kommet frem til det resultat at YouSee må vige for noget andet!

Det er et år og 3 dage siden denne forum tråd blev oprettet men har vi set noget til en firmware version der kan klare docsis 3.1? jeg har ihvertfald ikke! og at i ikke engang kan levere fuld hastighed på en port.. .det jo til grin! giv os nu bare et modem uden alt jeres hr og fru jensen setup! vi vil have et modem der kan klare fuld hastighed! og max belastning! uden og dø! er det virkelig for meget at forlange fra et firma som Yousee? 

Så nu er vi her igen

 

havde ikke noget internet igen…… og de vil ikke gøre noget når den står i  bridge mode.. 

Hvorfor har de  bridge mode på modemet hvis de ikke support på det.. så tage det væk og giv os et modem, hvor der ikke er wifi og andet i..

 

har prøvet lidt … når jeg ikke har noget internet, kan jeg godt snakke med deres modem, men ikke pinge deres gatway…. så jeg tro de har et større problem..når vi snakker om bridge mode.

 

Kan ikke helt forstå man ikke vil rette dette problem ?..

Men det er måske bare for det er TDC igen, for jeg vil sige efter TDC privat, gik samme med yousee, er det kun gået en vej… (Ned ad)

 

Tuesday 14 April 2020 4:10:41    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 98...
Tuesday 14 April 2020 4:10:43    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...
Tuesday 14 April 2020 7:18:14    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 14 April 2020 7:18:14    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Tuesday 14 April 2020 7:18:14    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Tuesday 14 April 2020 7:18:14    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 7:18:29    Critical (3)    "No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities receive...
Tuesday 14 April 2020 7:18:31    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 11:51:5    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 14 April 2020 12:7:33    Error (4)    "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM...
Tuesday 14 April 2020 15:18:24    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 14 April 2020 15:18:24    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Tuesday 14 April 2020 15:18:24    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Tuesday 14 April 2020 15:18:25    Critical (3)    "No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:3b:77:...
Tuesday 14 April 2020 15:18:25    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 15:18:28    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 17:3:58    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 14 April 2020 17:3:58    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Tuesday 14 April 2020 17:3:58    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Tuesday 14 April 2020 17:3:59    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 17:4:8    Critical (3)    "No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities receive...
Tuesday 14 April 2020 17:4:14    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 22:8:46    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Tuesday 14 April 2020 22:8:46    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Tuesday 14 April 2020 22:8:46    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Tuesday 14 April 2020 22:8:46    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 17 ; D...
Tuesday 14 April 2020 22:8:49    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 ; D...
Wednesday 15 April 2020 11:20:57    Critical (3)    "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Wednesday 15 April 2020 11:20:57    Critical (3)    "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri...
Wednesday 15 April 2020 11:20:57    Critical (3)    "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea...
Wednesday 15 April 2020 11:20:58    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 17 ; D...
Wednesday 15 April 2020 11:21:37    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 17 ; D...
 

Omdømme 5
Badge

Lige en opdatering her fra.

Jeg har stadig, og løbende problemet. Genstart af modem i en uendelighed.

Kan se at en af brugerne i denne korrespondance har fået nedgraderet til Docsis 3.0
Som tilsyneladende har løst problemet. Jeg må dog indrømme at jeg ikke orker, atter en gang at kontakte YouSee. 

Jeg tænker at det er ganske urimeligt og alt for dårligt, at problemet ikke er løst for længe siden.
ifølge mine målinger har problemet stået på i mere end 2 år. Hvis jeg kigger tilbage i mine korrespondancer med Yousee  passer dette også med at problemet er opstået i takt med at Docsis 3.1 er blevet idriftsat. 

Jeg har stadigvæk dette problem, har i andre fået løst det?

 

Jeg har stadigvæk dette problem, og det er ca 1 gang om dagen..

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Jeg er meget træt af denne sag. Jeg har i dag skevet til REC.dk og bedt om at belyse sagen. Måske kan de få hul igennem til YouSee. Lidt journalist øjne hjælper måske? 

How know? 

Omdømme 2
Badge +4

Jeg kæmpede med samme problem, som begyndte i starten af sidste sommer. Deaktivering af Hardware Accelerator gjorde situationen bedre for en stund, men kort tid efter var alt ved det gamle. Omkring jul fik jeg slået DOCSIS 3.1 fra, og siden da har det kørt upåklageligt.
Mindre end 30 minutters uannonceret nedetid ifølge min overvågning, så det er faktisk noget der ligner 99,98% oppetid. I den sidste tid med DOCSIS 3.1 lå jeg omkring 80%.
Den første supporter vidste ikke hvad jeg talte om, men efter at have været deres standard-tjekliste igennem (“prøv med kabel i stedet for trådløst” etc.), blev jeg stillet om til deres udvidede support som hurtigt fik slået DOCSIS 3.1 bonding fra.

Min upload er ganske vist faldet fra 550 til 130 Mbit, men det er en pris jeg er villig til at betale.
Hvis det havde været en "rigtig" internetudbyder som leverede på et konkurrencepræget marked og ikke levede op til det aftalte, havde jeg naturligvis ikke været tilfreds og nok krævet en løsning eller nedslag i prisen. Men når man tænker på at man som YouSee-kunde ikke har nogle alternativer, synes jeg faktisk at det er okay.

I virkeligheden kunne de jo slippe afsted med at fordele 30 kunder på en 100 Mbit forbindelse med carrier-grade NAT og trafikbegrænsning. Så længe hr. og fru Danmark kan bruge forbindelsen til at tjekke mail+netbank og se lidt Netflix, og TDC's aktionærer stadig får penge i kassen, har de jo sådan set løst opgaven til fulde. Det er nok de færreste normale mennesker som kan finde på at flytte pga. internetmulighederne.
Så at de tilbyder 500+ Mbit download, 100+ Mbit upload, dedikeret IPv4-adresse og mulighed for at åbne port 25, synes jeg faktisk er en rigtig fin service til dem der endnu ikke har adgang til en fiberlinje. :relaxed:

Hvis man er utilfreds og bor i en etageejendom hvor man ikke selv har mulighed for at få indlagt fiber, kan man jo fremlægge det som et forslag på boligforeningens generalforsamling. Så kan foreningen lave en kontrakt med en internetudbyder med specifikke krav til hastighed mv., som de er forpligtet til at leve op til.

Jeg kæmpede med samme problem, som begyndte i starten af sidste sommer. Deaktivering af Hardware Accelerator gjorde situationen bedre for en stund, men kort tid efter var alt ved det gamle. Omkring jul fik jeg slået DOCSIS 3.1 fra, og siden da har det kørt upåklageligt.
Mindre end 30 minutters uannonceret nedetid ifølge min overvågning, så det er faktisk noget der ligner 99,98% oppetid. I den sidste tid med DOCSIS 3.1 lå jeg omkring 80%.
Den første supporter vidste ikke hvad jeg talte om, men efter at have været deres standard-tjekliste igennem (“prøv med kabel i stedet for trådløst” etc.), blev jeg stillet om til deres udvidede support som hurtigt fik slået DOCSIS 3.1 bonding fra.

Min upload er ganske vist faldet fra 550 til 130 Mbit, men det er en pris jeg er villig til at betale.
Hvis det havde været en "rigtig" internetudbyder som leverede på et konkurrencepræget marked og ikke levede op til det aftalte, havde jeg naturligvis ikke været tilfreds og nok krævet en løsning eller nedslag i prisen. Men når man tænker på at man som YouSee-kunde ikke har nogle alternativer, synes jeg faktisk at det er okay.

I virkeligheden kunne de jo slippe afsted med at fordele 30 kunder på en 100 Mbit forbindelse med carrier-grade NAT og trafikbegrænsning. Så længe hr. og fru Danmark kan bruge forbindelsen til at tjekke mail+netbank og se lidt Netflix, og TDC's aktionærer stadig får penge i kassen, har de jo sådan set løst opgaven til fulde. Det er nok de færreste normale mennesker som kan finde på at flytte pga. internetmulighederne.
Så at de tilbyder 500+ Mbit download, 100+ Mbit upload, dedikeret IPv4-adresse og mulighed for at åbne port 25, synes jeg faktisk er en rigtig fin service til dem der endnu ikke har adgang til en fiberlinje. :relaxed:

Hvis man er utilfreds og bor i en etageejendom hvor man ikke selv har mulighed for at få indlagt fiber, kan man jo fremlægge det som et forslag på boligforeningens generalforsamling. Så kan foreningen lave en kontrakt med en internetudbyder med specifikke krav til hastighed mv., som de er forpligtet til at leve op til.

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Omdømme 2
Badge +4

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Jeg har også kigget lidt på de alternative udbydere på YouSees coax-netværk, men i virkeligheden er det bare ikke et alternativ. De bruger stadig YouSees udstyr og teknikere, så de er underlagt de samme begrænsninger.
Hvis man er heldig, vil man få en lige så god oplevelse som hos YouSee. Men i praksis vil den nok altid blive ringere, da man formentlig vil komme i anden række i forhold til deres egne kunder.
Sidst jeg tjekkede, var der heller ikke nogen af de alternative coax-udbydere som kunne levere mere end 100 Mbit upload.

Hvis de andre udbydere kunne montere deres eget udstyr ved YouSees fordelingspunkter, med direkte forbindelse til slutbrugerens antennestik ville det begynde at blive interessant, da der så bl.a. kunne være mulighed for andre modems end 3890. Men det er nok ikke så realistisk, når man tænker på at signalet typisk først bliver fordelt inde i ejendommene.

Omdømme 1

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

 

der er kommet en beta Fw ud som giver en del bedre forbindelse .. der er ikke så mange flow stop og udfald som tidligere … måske i skal tilbyde den til alle dem som er ramt ...

Omdømme 2

der er kommet en beta Fw ud som giver en del bedre forbindelse .. der er ikke så mange flow stop og udfald som tidligere … måske i skal tilbyde den til alle dem som er ramt ...

 

Spændende - tør man spørge hvor du ved det fra? ;-)

Jeg er fuldstændig klar til ny firmware i v3’eren.. det kan jo ikke blive værre..

Omdømme 1

der er kommet en beta Fw ud som giver en del bedre forbindelse .. der er ikke så mange flow stop og udfald som tidligere … måske i skal tilbyde den til alle dem som er ramt ...

 

Spændende - tør man spørge hvor du ved det fra? ;-)

Jeg er fuldstændig klar til ny firmware i v3’eren.. det kan jo ikke blive værre..


fordi jeg kører med den … og jeg oplevere ikke de fejl mere … har selv haft gøgl med min forbindelse sinden 10/7 sidst år og er ofte i dialog med YS udvidet support … syntes jeg er sluppet af med de flow stop og svingende hastigheds drop .. men kan sagtens blive bedre det er vi enige om ..

Besvar