Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.
Bedste svar af Kasper
Se originalBedste svar af Kasper
Se original
Hej
Jeg beklager, at dine taggs er fløjet under radaren.
Jeg er ærgerlig over at læse, at du og andre i tråden her, oplever gener med bredbåndsforbindelsen. Det er naturligvis ikke optimalt, og klart et irritationsmoment for jer der oplever dette.
Det er svært for mig at udpege eller konstatere en konkret årsag til de udfordringer der opleves hos den enkelte, og langt hen af vejen, vil jeg også mene, at for at kunne det, så er der behov for direkte support/kig i systemerne, hvilket vi ikke tilbyder på YouSee Forum. På baggrund heraf, vil jeg henstille til at kontakte vores øvrige kundeindgange (find kontaktoplysninger her), for direkte og akut hjælp og support, i forhold til de problemer der opleves (også til andre der måtte komme forbi tråden her).Jeg kan dog godt se i tråden her, at du har haft en sag kørende med os tidligere.
Når det så er sagt og afslutningsvis, så er det naturligvis også i min interesse, at byde ind med noget her på forum, der kan hjælpe jer, og andre der kigger med. Så jeg vil for nu sige, at jeg melder tilbage i tråden her, såfremt jeg kan komme tilbage med noget konstruktivt, der kan bidrage til hjælp til at få løst problemet, eller skabe en form for afklaring.
God dag og weekend til alle.
Hej
Jeg beklager, at dine taggs er fløjet under radaren.
Jeg er ærgerlig over at læse, at du og andre i tråden her, oplever gener med bredbåndsforbindelsen. Det er naturligvis ikke optimalt, og klart et irritationsmoment for jer der oplever dette.
Det er svært for mig at udpege eller konstatere en konkret årsag til de udfordringer der opleves hos den enkelte, og langt hen af vejen, vil jeg også mene, at for at kunne det, så er der behov for direkte support/kig i systemerne, hvilket vi ikke tilbyder på YouSee Forum. På baggrund heraf, vil jeg henstille til at kontakte vores øvrige kundeindgange (find kontaktoplysninger her), for direkte og akut hjælp og support, i forhold til de problemer der opleves (også til andre der måtte komme forbi tråden her).Jeg kan dog godt se i tråden her, at du har haft en sag kørende med os tidligere.
Når det så er sagt og afslutningsvis, så er det naturligvis også i min interesse, at byde ind med noget her på forum, der kan hjælpe jer, og andre der kigger med. Så jeg vil for nu sige, at jeg melder tilbage i tråden her, såfremt jeg kan komme tilbage med noget konstruktivt, der kan bidrage til hjælp til at få løst problemet, eller skabe en form for afklaring.
God dag og weekend til alle.
udvidet support kender godt til sagen og kan intet pt stille op .. er jo næsten det meste sørgelig ved det … virker til det sagem modem bare ikke kan klare mosten for de krævende bruger som os :)
UPDATE 2019-10-31 11.08:
Fik byttet om på de 2 grafer - posten er nu opdateret så det står korrekt !!!
Hurtig opdatering..
Hardware accelerator deaktiveret:
Hardware accelerator aktiveret:
Det script, er det et du vil dele? :)
syntes det er tilbage til lort igen med modem .. havde ellers slået HW acce fra og kørte godt i en uge … dvs med ikke så mange frysninger men er nu tilbage til lort .. og flere gange i rap … Satans til lort gRrrRRr
syntes det er tilbage til lort igen med modem .. havde ellers slået HW acce fra og kørte godt i en uge … dvs med ikke så mange frysninger men er nu tilbage til lort .. og flere gange i rap … Satans til lort gRrrRRr
Dine signal-tal for OFDM-kanalerne er også direkte elendige.
virker bare somom det er modem som ikke kan klare presset når man prygler det igennem med data .. men iflg YS er modem godt nok ...hmmm ja virker til det kommer til af flere år denne her dialog
kunne jo være sjovt hvis der var nogle beta Fw ude som man evt kunne prøve .. må sgu da være nogle der har nogle flere guldkorn ...
Kom lige hjem til “ingen internet forbindelse”… Det er mindst anden gang i dag (den var også gal i morges).
Monday 11 November 2019 13:42:56 | Critical (3) | "No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities receive... |
Monday 11 November 2019 14:55:52 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 16:35:46 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea... |
Time Not Established | Critical (3) | "SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM... |
Time Not Established | Notice (6) | "Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4" |
Time Not Established | Warning (5) | "DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-M... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:11 | Notice (6) | "TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=28:9e:fc:08:d6:f2;CMTS-MAC... |
Monday 11 November 2019 21:20:12 | Notice (6) | "DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Prof... |
Monday 11 November 2019 21:20:12 | Notice (6) | "DS profile assignment change. DS Chan ID: 33; Previous Prof... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
UPDATE 2019-10-31 11.08:
Fik byttet om på de 2 grafer - posten er nu opdateret så det står korrekt !!!
Hurtig opdatering..
Hardware accelerator deaktiveret:
Hardware accelerator aktiveret:
Kom lige hjem til “ingen internet forbindelse”… Det er mindst anden gang i dag (den var også gal i morges).
Monday 11 November 2019 13:42:56 | Critical (3) | "No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities receive... |
Monday 11 November 2019 14:55:52 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 16:35:46 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retri... |
Monday 11 November 2019 17:17:26 | Critical (3) | "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstrea... |
Time Not Established | Critical (3) | "SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM... |
Time Not Established | Notice (6) | "Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4" |
Time Not Established | Warning (5) | "DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-M... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:6 | Error (4) | "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=28:9... |
Monday 11 November 2019 21:20:11 | Notice (6) | "TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=28:9e:fc:08:d6:f2;CMTS-MAC... |
Monday 11 November 2019 21:20:12 | Notice (6) | "DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Prof... |
Monday 11 November 2019 21:20:12 | Notice (6) | "DS profile assignment change. DS Chan ID: 33; Previous Prof... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:23 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "Dynamic Range Window violation" |
Monday 11 November 2019 21:20:24 | Warning (5) | "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Va... |
Ditto
Kan du ikke sende link til mig i Pm …
for satan mit modem er helt væk for tiden booter op til 10 gange om dagen for tiden … lige siden i weekenden så er den helt gal ...
Kan du ikke sende link til mig i Pm …
Det fik du for en uges eller 2 siden.. :-)
Hej Alle
Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.
Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.
Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre, at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.
4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.
Nu er jeg så en af dem der gerne vil have deaktiveret Docsis 3.1 bonding på modemmet, så hurtigt som muligt, da det hos mig går ned næsten hver dag og sommetider flere gange om dagen.
Hvordan får jeg det lavet i praksis. Undskyld men jeg er næsten sikker på at et opkald til jeres help-desk ikke betyder at det kommer til at ske. Den stakkels medarbejder jeg får fat i ved sikkert ikke hvad “bonding” betyder og vil sikkert efter bogen bestille et nyt tekniker besøg. Det har jeg ikke brug for. I har allerede været hos mig flere gange (Alle målinger er OK). Jeg orker ganske simpelt ikke at skulle igennem hele møllen igen med forklaringer, tekniker besøg med mere. ?????????
Og sidst men ikke mindst, hvordan sikrer i så at jeg får Bonding slået til igen når problemet er løst ?
Hvilken upload hastighed forventer I at kunne levere med bonding deaktiveret?
--
MrFlopp
En enkelt 3.0-kanal kan flytte ~27 Mbit/s. Der er 6 af dem, så teoretisk maximum er ~162 Mbit/s. Naboernes trafik skal trækkes fra.
Vil det i praksis betyde at jeg kun kan opnå ~27 Mbit/s (Upload )hvis Docsis 3.1 bonding på modemmet bliver deaktiveret ?
Nej, du beholder de seks 3.0-kanaler. De slukker kun for de to 3.1-kanaler, men de udgør så også størstedelen af kapaciteten - cirka en gigabit/s.
Nu er jeg så en af dem der gerne vil have deaktiveret Docsis 3.1 bonding på modemmet, så hurtigt som muligt, da det hos mig går ned næsten hver dag og sommetider flere gange om dagen.
Hvordan får jeg det lavet i praksis. Undskyld men jeg er næsten sikker på at et opkald til jeres help-desk ikke betyder at det kommer til at ske. Den stakkels medarbejder jeg får fat i ved sikkert ikke hvad “bonding” betyder og vil sikkert efter bogen bestille et nyt tekniker besøg. Det har jeg ikke brug for. I har allerede været hos mig flere gange (Alle målinger er OK). Jeg orker ganske simpelt ikke at skulle igennem hele møllen igen med forklaringer, tekniker besøg med mere. ?????????
Og sidst men ikke mindst, hvordan sikrer i så at jeg får Bonding slået til igen når problemet er løst ?
Hej Claus
Jeg vil umiddebart sige, at du er nødt til at prøve at tage fat i vores tekniske support, og den vej igennem få oprettet en sag på det.
Hvilken upload hastighed forventer I at kunne levere med bonding deaktiveret?
--
MrFlopp
Hej
Det vil jeg gerne lige undersøge og vende tilbage omkring :)
Vil gerne skrive mig på listen med et modem der “fryser”.. har i en længere periode været mine pfSense indstillinger igennem! hvorfor er det at hver eneste gang vi som faktisk har det gode udstyr skal spises af med et modem der ikke kan klare presset? måske yousee skulle få styr på deres kina modeler af modems?.. totalt frustrerende at man sidder med 1000/100 og modem ikke kan klare det… og at man bliver smidt af ja ikke bare en men flere gange på en dag og ind imellem med ugers mellemrum.. nyt modem der ikke er kina model 2.0 ville være dejligt.
Jeg melder mig også som frustreret kunde. Mit 3890 V3 model (på DOCSIS 3.1) skal genstartes flere gange om dagen for at opretholde forbindelsen. Deaktivering af Hardware Accelerator har desværre ikke hjulpet
Kan vi forvente en opdatering eller skal man blive bedt om nedgradering til DOCSIS 3.0?
Jeg har også problemer med det, mister forbindelse hver anden dag, og skal så genstarte den for at nettet kommer tilbage
Jeg oplever præcis de samme problemer som alle andre her på tråden. Jeg har et sagem 3890 V2, på en 100/100.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.