Svar

Sagem 3890 - hvad er gode værdier for SNR/MER, Receive Level, Transmit Level

Hejsa

Hvad er gode og hvad er ‘rimelige’ værdier på Sagem 3890 for 

• SNR/MER Tresholde Value
  • Receive Level
  • Transmit Level

Bemærk - jeg spørge ikke hvad ‘Jeres er’ eller lignende - vil bare gerne vide hvad man skal forsøge at stile efter :-)

icon

Bedste svar af Forummanden 5 januar 2020, 05:57

Downstream... Anbefalet minimum for SNR er 33 dB. 36+ er fint. 40+ er flot. 43+ er smukt. SNR behøver ikke være smuk, for at det hele fungerer som det skal.

Signalstyrken, når SNR >= 33 dB, er defineret til at skulle ligge mellem -15 dBmV og +15 dBmV. Jo længere ned man kommer, jo mere sårbart bliver signalet. -10 til +10 er okay. -5 til +7 er flot. -3 til +7 er smukt. Styrken behøver ikke være smuk, for at det hele fungerer som det skal. Du kan godt ligge på -12 uden at have problemer.

Upstream... Typisk ligger sendestyrken i området slut 30 til slut 40. Det afhænger af nettet udenfor og hvad du selv har af signalfordelere. Den må gerne holdes under 50. Dit modem, med seks upstreamkanaler, kan dog godt klare at gå nogle dB over.

DOCSIS 3.1 er ikke aktiveret i dit modem (du har ingen OFDM-kanaler). Det kan der skrives en masse andet om.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

SNR skal mindst være 31.

Må vi se dem? Jeg skal nok lade være med at vise dig mine :slight_smile:

Hej Forummanden

Vedlagt mine data :slight_smile: - men som sagt er det jeg er ude efter er at forstå hvornår værdierne er acceptable og hvornår de er gode… Jeg tror ikke pt jeg har et problem med connection.

Downstream... Anbefalet minimum for SNR er 33 dB. 36+ er fint. 40+ er flot. 43+ er smukt. SNR behøver ikke være smuk, for at det hele fungerer som det skal.

Signalstyrken, når SNR >= 33 dB, er defineret til at skulle ligge mellem -15 dBmV og +15 dBmV. Jo længere ned man kommer, jo mere sårbart bliver signalet. -10 til +10 er okay. -5 til +7 er flot. -3 til +7 er smukt. Styrken behøver ikke være smuk, for at det hele fungerer som det skal. Du kan godt ligge på -12 uden at have problemer.

Upstream... Typisk ligger sendestyrken i området slut 30 til slut 40. Det afhænger af nettet udenfor og hvad du selv har af signalfordelere. Den må gerne holdes under 50. Dit modem, med seks upstreamkanaler, kan dog godt klare at gå nogle dB over.

DOCSIS 3.1 er ikke aktiveret i dit modem (du har ingen OFDM-kanaler). Det kan der skrives en masse andet om.

Super svar Forummanden!

Jeg kan se i status at mit modem har DOCSIS 3.1 som “Standard Specification Compliant”

Hvordan slår man det til hvis man vil prøve det?

Det kan kun Yousee gøre, og de gør det kun ved bestilling af en af de hastigheder som kræver 3.1. Der følger et teknikerbesøg med for at sikre, at din antenneinstallation kan håndtere det, da der bliver brugt helt nye frekvenser til 3.1.

Besvar