Svar

Sagem 3890: Download falder til 1 Mbit

Omdømme 2
Badge
Jeg oplever med et par ugers mellemrum, at downloadhastigheden på min 500/500 linje falder til ca. 1 Mbit, mens min uploadhastighed forbliver næsten uændret. Sådan så min forrige speedtest ud:

Efter en genstart af modemet bliver problemerne altid løst:

Der er intet unormalt at se på modemets Connection-side mens problemet står på - det samme antal kanaler er bonded som efter modemet bliver genstartet, ligesom receive levels og SNR er stort set identiske. Uncorrectable codewords stiger heller ikke mere end normalt mens det står på.

Jeg synes ikke at jeg kan finde andre indlæg om problemet herinde. Er det en kendt fejl, som kan afhjælpes på en eller anden måde? En indstilling som kan ændres et sted, ny strømforsyning til modemet eller lignende.
icon

Bedste svar af Stefan 13 november 2018, 14:32

Hej laksen

Det lyder som et lidt irriterende problem.

Jeg vil foreslå dig at prøve med et reset af routeren, men gør det ingen forskel, så lyder det som en sag for vores support. Hvordan de fanges, kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/ContactUs

Stefan, YouSee Forum Team
Se original

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej laksen

Det lyder som et lidt irriterende problem.

Jeg vil foreslå dig at prøve med et reset af routeren, men gør det ingen forskel, så lyder det som en sag for vores support. Hvordan de fanges, kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/ContactUs

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 2
Badge
Hvis nogen oplever dette, så er det sandsynligvis et tegn på at jeres modem synger på sidste vers og skal udskiftes. Så se at få ringet til kundeservice.

Jeg har haft en tekniker ude, som målte på mit coax-signal og konstaterede at alting så fint ud, og samtidig udskiftede han min vægdåse. Men alligevel skete det igen første gang mit 3890V2 kom online, og som sædvanlig blev det afhjulpet af en genstart.
Teknikeren sagde at han havde set det før, og at det typisk er et tegn på at modemet snart ikke kan klare mere - selv om jeg kun har haft det i et år. Nu er der et V3 på vej som forhåbentlig løser problemet.

Besvar