Sagem 3890 bridge til ASUS RT-AC5300 spøjs dobbelt IP adresse | YouSee Community
Svar

Sagem 3890 bridge til ASUS RT-AC5300 spøjs dobbelt IP adresse

Jeg har sat en ASUS 5300 op med Sagem som bridge router. (Det kostede 3 eksemplarer af ASUS routeren inden de fandt en der kunne holde begge 5Ghz kanaler i drift;0) ).
Alt fungerer indtil videre fint men jeg har observeret følgende i forbindelse opsætning af minHP wireless printer hvor routeren nu viser:

Internet status:
Connected
WAN IP: 2.104.71.173 med en IP adresse der hedder 192.168.0.8
DDNS: (sign up)

Det er lidt pudsigt al den stund at min ny IP adresse er 192.168.1.1.

(Der er nye pw hele vejen rundt)

Sp printeren fortæller mig at der eksisterer 2 netværk med samme navn og at på ovennævnte IP 192.168,0.8 er der ingen internet og at jeg skal ændre SSID'en til et unikt navn...

Jeg har snakket med YouSee om de kan se noget fra deres side - det kan de ikke og der er tale om 3. parts produkter,,,,, Vi kender jo rumlen.

Ville blot høre om der er nogen af jer der har oplevet dette inden jeg kaster mig ud på nettet.

Det er pudsigt fordi det vikede ellers perfekt på den sidste maskine jeg havde - bortset fra at den ene 5ghxz kanal aldrig dukkede op . Det var /er et ASUS problem.

På forhånd tak for hjælpen.
icon

Bedste svar af Anna 3 april 2019, 14:02

Hej Schaefer47

Jeg kan se, at du fortsat mangler svar, så jeg stikker lige snuden ind. 🙂

Idet det, som du også selv skriver, godt kunne ligne et ASUS-problem, er det ikke sikkert, vi kan hjælpe her på Forum, men jeg vil da gerne prøve alligevel.

Hvis din printer og router har mulighed for tilslutning vha. WPS, vil jeg først og fremmest anbefale dig at prøve dét, så du slipper for at sidde og rode for meget med dine forbindelser ift. printeren. Dog er det muligt, at det ville være en fordel at først prøve at logge på din routers interface og ændre netværksnavnene - især, hvis navnene lige nu er identiske med tidligere netværk i hjemmet.

Hvor finder du 192.168.1.1-IP'en?
Både dén og 192.168.0.8 ligner nemlig umiddelbart GUI-adresser/netværks-IP'er, og den burde du umiddelbart kun have én af, såfremt vores modem er sat korrekt i bridgemode?

Anna,
YouSee Forum Team
Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Hej Schaefer47

Jeg kan se, at du fortsat mangler svar, så jeg stikker lige snuden ind. 🙂

Idet det, som du også selv skriver, godt kunne ligne et ASUS-problem, er det ikke sikkert, vi kan hjælpe her på Forum, men jeg vil da gerne prøve alligevel.

Hvis din printer og router har mulighed for tilslutning vha. WPS, vil jeg først og fremmest anbefale dig at prøve dét, så du slipper for at sidde og rode for meget med dine forbindelser ift. printeren. Dog er det muligt, at det ville være en fordel at først prøve at logge på din routers interface og ændre netværksnavnene - især, hvis navnene lige nu er identiske med tidligere netværk i hjemmet.

Hvor finder du 192.168.1.1-IP'en?
Både dén og 192.168.0.8 ligner nemlig umiddelbart GUI-adresser/netværks-IP'er, og den burde du umiddelbart kun have én af, såfremt vores modem er sat korrekt i bridgemode?

Anna,
YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Du skal slukke wifi manuelt (begge frekvenser) inden du sætter 3890 i bridge mode. Bridge mode burde slukke wifi, men det er en fejl i softwaren, som jeg ikke tror er rettet endnu.
Til Anna,
Har løst problemet i går takket være en meddelse fra HP der opfordrede mig til at skifte IP addresse på min trådløs printer i manuelle indstillinger på selve printeren.

Dermed var problemet løst .

Så alt er vel i min lille verden - det nye router software på ASUS RT-AC5300 er virkelig nem at arbejde med når man først får styr på IP'erne. Det er også lækkert at man kan skifte navn på alle sine tilsluttede enheder så man ved hvad der konens og hvad der er mine....

Til Slangefar

Tak for inputtet. Det var jeg med på i forvejen, da jeg gennemgik bridge processen med en YouSee tekniker der også har en tilsvarende router.

Ha' det godt derude.

Besvar