Svar

Remote Config Management på et Fast Sagemcom 3890 v2

Jeg er så "heldig" at få tilsendt et nyt modem "Sagemcom 3890 v2" (Burj Khalifa), jeg følger den vedlagte vejledning på hvordan det sættes op. Det fungere med den vejledning, men men men... på mit forrige modem havde jeg aktiverede ”Remote Management”, men på det nye her hedder det ”Remote Config Management” (Dette er også blevet aktiveret).

Hmmm.. nu er mit spørgsmål så, jeg kan godt finde min yderside / WAN IP, men hvilken port skal man tilgå ens modem på udefra. Jeg har googlede og set det gamle opslag på Yousee’s forum omkring samme problem men dog 1 år gammel. Der står desværre ikke om det er løst eller ej.

Jeg har prøvet at kontakte Yousee’s helpdesk via telefon, men hold da op… Jeg vil slet ikke bruge de ord omkring denne person, men der er godt nok mange ord som kunne bruges. Det virker som om de ikke ved noget som helst omkring deres ting. Jeg blev bedt om at oprette forbindelse mit modem ved at bruge en 192.168.x.x når jeg sidder på et ”remote” netværk, men så rammer jeg bare en server på det netværk jeg sidder på (det er jo ikke mit modem). Så spørg jeg den pågældende fontline mand, om de slet ikke supportere de features som ens modem understøtter (om jeg tager ham på senge eller noget, ved jeg ikke) men han svare ”Nej”…

Hvis en feature ikke fungere eller ikke kan bruges, så FJERN det fra ens modem, Yousee i skubber jo firmware ud på vores modems. Det er godt nok irriterende og skal ringe ind til jer og få en ”dum” person i røret og I må da også være træt af folk ringer og er sure eller sådan til jer.
Og lad nu være med at sige at jeg bare kan sætte mit nye modem i ”bridge-mode”, det skal det engang når jeg har fået bygget mit wifi setup op og køre….

Hvad er status på ”Remote Config Management”???????
icon

Bedste svar af Slangefar 6 november 2018, 11:56

Prøvede at få det til at virke for cirka et år siden, men gav den gang op. Det er meget farligt, at slå det til! Så vidt jeg husker bruger Sagemcom (også) web proxy porten 8080 til remote management.
Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøvede at få det til at virke for cirka et år siden, men gav den gang op. Det er meget farligt, at slå det til! Så vidt jeg husker bruger Sagemcom (også) web proxy porten 8080 til remote management.
Slangefar, det ser ud til at virke med port 8080, det står der bare ikke nogen steder og Yousee fraskriver sig alt support af den feature.
Takker
Omdømme 7
Badge +7
Fint det virkede. Du bør nok skifte til et bedre og længere password og skifte det regelmæssigt.
Omdømme 6
Badge +4
Hej SFNP.

Der bør IKKE være remote adgang til Router fra ydersiden, uanset hvad password er. Det er det samme som at invitere hackere til at prøve lykken! Løsningen kunne, som her hjemme ved mig, være at have en VPN server man logger ind på, og derved er man inde på sit eget net, og kan administrere alt udstyr fra den "rigtige" side af routeren. Det normalt at der bliver scannet porte med jævne mellemrum fra f.eks. Kina. Derved vil din router også identificere sig med hvilken router det er. Hvis der ikke er nogen porte der svarer, eller svarer med ikke router identifikation, plejer hackere at hoppe videre til et nemmere mål.

-Brian

Besvar