problemer med netværk | YouSee Community
Svar

problemer med netværk

Omdømme 1

Jeg har lige købt en ny HP printer da min gamle printer i lang tid ikke kunne holde forbindelsen til mit netværk. Jeg har en Sagem V3 modem. Desværre er det nøjagtigt det samme problem med den nye printer. Printeren viser at den har fin forbindelse til netværket, men ingen af mine enheder kan finde den (pc, iPhone og iPad). Det kan dog lykkes hvis jeg genopsætter printeren, men efter en dags tid så fungerer det ikke igen. Jeg har talt med HP support og de siger det må være et problem med netværket/modem og der er ikke megen hjælp at hente hold Yousee support. I det store hele mister alle enheder jeg har på netværket forbindelsen jævnligt ( chromecast, Google Home og trådløs højtaler). Er det nogen som har et godt tip i den forbindelse?

icon

Bedste svar af Slangefar 13 november 2019, 14:47

Jeg mistede også jævnligt forbindelse til vores trådløse enheder og måtte genstarte router. Det hjalp her at slå Hardware Acceleration fra i router under Advanced Options. 

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7

Hej Falkengren

Hvis du jævnligt mister forbindelsen på tværs af dine enheder, så kan det være værd at skifte den trådløse kanal, som dit netværk kører på.

Det kan du finde hjælp til her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/skift-kanal

Stefan, YouSee Forum Team

Omdømme 7
Badge +7

Jeg mistede også jævnligt forbindelse til vores trådløse enheder og måtte genstarte router. Det hjalp her at slå Hardware Acceleration fra i router under Advanced Options. 

Omdømme 1

Hej Slangefar. Jeg har ikke prøvet din løsning endnu, men jeg ville egentlig have markeret den som bedste svar, da det lyder som om det du foreslår kan være en mulighed. Jeg har lige prøvet at skulle skrive noget ud til min printer, men endnu engang måtte jeg til at konfigurere netværksopsætningen igen. Ændre den til 2.4 GHz og tage min kabelforbindelse fra mellem pc og router så pc’en kører trådløs. Inden da var der heller ikke trådløs forbindelse til hverken min tlf eller tablet. Ret omstændigt for bare at skulle skrive lidt ud. Når jeg har nu har fået skrevet de ting ud jeg skal så vil jeg prøve dit forslag :-). 

Besvar