Problemer med at tilgå website (routing/peering issue?) | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med at tilgå website (routing/peering issue?)


Jeg har problemer med at tilgå basecamp.com fra min computer herhjemme.
Mine kollegaer som sidder på min arbejdsgivers forbindelse på kontoret kan sagtens tilgå siden.
Hvis jeg bruger en VPN kan jeg også sagtens tilgå siden.

Jeg har ringet til Yousee support og de kunne bekræfte at de heller ikke kunne tilgå siden,
men supporteren prøvede også via sin mobiltelefon og der kunne han godt tilgå siden.

Hvis jeg laver en traceroute får jeg følgende resultat:

➜ ~ traceroute basecamp.com
traceroute to basecamp.com (204.62.115.78), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 2.413 ms 1.653 ms 1.628 ms
2 10.116.54.1 (10.116.54.1) 19.679 ms 14.826 ms 16.491 ms
3 ae11-100.slnqe10.dk.ip.tdc.net (176.22.62.216) 14.941 ms 11.438 ms 11.719 ms
4 ae1-0.alb2nqp8.dk.ip.tdc.net (83.88.19.119) 18.034 ms 35.208 ms 19.233 ms
5 * * *

Hvis jeg pinger basecamp.com giver det følgende resultat:

➜ ~ ping basecamp.com
PING basecamp.com (204.62.115.78): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4

Hvis jeg forbinder via min mobiltelefon via mobiloperatøren 3, får jeg følgende resultat:

➜ ~ traceroute basecamp.com
traceroute to basecamp.com (204.62.115.78), 64 hops max, 52 byte packets
1 172.20.10.1 (172.20.10.1) 1.151 ms 0.803 ms 0.551 ms
2 * * *
3 10.66.37.1 (10.66.37.1) 46.451 ms 29.675 ms 40.992 ms
4 172.18.44.156 (172.18.44.156) 39.932 ms
172.18.44.166 (172.18.44.166) 39.607 ms
172.18.44.164 (172.18.44.164) 44.213 ms
5 172.18.102.6 (172.18.102.6) 31.810 ms
172.18.102.10 (172.18.102.10) 39.166 ms
172.18.102.6 (172.18.102.6) 29.696 ms
6 172.18.46.65 (172.18.46.65) 40.041 ms
172.18.46.69 (172.18.46.69) 44.279 ms
172.18.46.71 (172.18.46.71) 40.655 ms
7 10.66.239.1 (10.66.239.1) 42.720 ms 32.074 ms 41.888 ms
8 10.66.190.5 (10.66.190.5) 38.920 ms 37.996 ms 37.199 ms
9 10.66.201.162 (10.66.201.162) 39.911 ms 55.717 ms 41.781 ms
10 80.251.193.34 (80.251.193.34) 41.980 ms 52.260 ms 39.838 ms
11 10.66.190.6 (10.66.190.6) 41.086 ms
10.66.190.9 (10.66.190.9) 41.535 ms
10.66.190.6 (10.66.190.6) 44.025 ms
12 10.66.190.1 (10.66.190.1) 50.928 ms
80.251.201.33 (80.251.201.33) 42.631 ms
10.66.190.1 (10.66.190.1) 52.360 ms
13 te0-7-0-5.ccr21.sto01.atlas.cogentco.com (149.6.168.9) 57.164 ms 44.690 ms 62.961 ms
14 gtt-tinet.sto01.atlas.cogentco.com (130.117.15.138) 57.924 ms 54.571 ms 52.941 ms
15 xe-1-2-1.cr0-was1.ip4.gtt.net (213.254.214.122) 191.509 ms 155.735 ms 160.054 ms
16 servercentral-gw.ip4.gtt.net (69.31.30.21) 159.822 ms 160.016 ms 159.979 ms
17 as25657.xe-0-2-1.cr3.iad1.us.scnet.net (50.31.213.182) 159.945 ms 169.764 ms 159.944 ms
18 basecamp.com (204.62.115.78) 159.994 ms 160.462 ms 167.920 ms

Hvis jeg benytter en VPN med en dansk server giver det følgende resultat:

➜ ~ traceroute basecamp.com
traceroute to basecamp.com (204.62.115.78), 64 hops max, 52 byte packets
1 95.174.65.5 (95.174.65.5) 18.055 ms 17.125 ms 17.935 ms
2 vlan120.as04.cph1.dk.m247.com (95.174.65.1) 16.640 ms 15.875 ms 17.788 ms
3 vlan2915.as04.cph1.dk.m247.com (83.97.21.166) 32.854 ms 33.548 ms 24.087 ms
4 xe-2-2-0-0.bb1.cph1.dk.m247.com (83.97.21.232) 16.882 ms 18.784 ms 18.853 ms
5 te0-2-1-14.nr51.b015758-1.cph01.atlas.cogentco.com (149.6.137.41) 16.318 ms 23.633 ms 17.595 ms
6 be3634.rcr21.cph01.atlas.cogentco.com (154.25.2.221) 24.596 ms 27.445 ms 18.116 ms
7 gtt-tinet.cph01.atlas.cogentco.com (130.117.15.210) 17.564 ms 17.744 ms 25.471 ms
8 xe-1-0-5.cr0-was1.ip4.gtt.net (213.254.214.150) 117.400 ms 118.905 ms
xe-3-2-4.cr0-was1.ip4.gtt.net (213.254.214.102) 116.396 ms
9 servercentral-gw.ip4.gtt.net (69.31.30.21) 118.937 ms 116.569 ms 121.976 ms
10 as25657.xe-0-2-1.cr3.iad1.us.scnet.net (50.31.213.182) 117.345 ms 117.407 ms 119.885 ms
11 basecamp.com (204.62.115.78) 115.311 ms 115.192 ms 113.690 ms

For mig ligner det at der er et peering problem imellem TDC og Cogentco, hvilket jeg også forsøgte at forklare
den ellers hjælpsomme supporter hos Yousee, men han kunne oplyse at de desværre ingen mulighed havde for at fejlmelde
den slags.

Så hvad er mine muligheder herfra. Er jeg bare nødt til at leve med at være nødt til at benytte en VPN eller mobil
internet forbindelse for at kunne tilgå dette website, eller har jeg mulighed for på anden vis at fejlmelde
problemet uden om Yousee support?


7 Kommentarer

Jeg har i mellemtiden også snakket med Basecamps support team som har haft en mand på sagen. De bekræfter ligeledes at der er et routing issue et eller andet sted uden for deres netværk og derfor heller ikke kan gøre noget.

Hvad gør man i sådan her sag? Yousee kan ikke fejlmelde problemet og dem som driver websitet kan ikke fejlmelde problemet.

Omdømme 7
Badge +7

Ja, basecamp.com er ikke tilgængelig. 

Omdømme 7
Badge +3

For mig virker det godt nok, men jeg bruger en VPN...

Omdømme 7
Badge +7

Har også prøvet, den side kan ikke tilgås.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg kan sagtens åbne for siden via en DSL forbindelse, så det ser ud til at være et rent coax problem.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg slukkede lige VPN, det virker godt nok, men jeg er ikke på Yousee Coax men min Fibernet.

Jeg kan berette at der nu er hul igennem igen.

Det slår mig at hvis man søger lidt her på forummet, lader det ikke til at det er første gang at Yousee/TDC har problemer med forbindelsen til *.atlas.cogentco.com

Besvar