Problemer med at logge på NemID via Sagemcom 3686 (Virker fint via Mobilt hotspot) | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med at logge på NemID via Sagemcom 3686 (Virker fint via Mobilt hotspot)



Vis første besked

96 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Og 3890 skulle være på lager. Se så at få åbnet for sluserne Yousee 😃
Omdømme 7
Badge +7
Yousee udleverer 3686 i 2 udgaver (V1 og V2). Hvilken version har I med problemer?
Min router er model Sagemcom F@st 3686 V2

/Susanne
Hej
Har helt ny Sagemcom F@st 3686 V2 (Yousee via COAX) - og jeg bruger MAC. Bruger også Safari. Har testet logon til Skat.dk med Nemid.
Køre trådløs på 5gHz. Virker uden problemer og får adgang med det samme.
Jeg har min FW sat til low og tændt til de 3 andre settings på FW siden i RT. - ellers har jeg ikke pillet ved standard settings (endnu..).
/Henrik
Omdømme 2
Hej

Findes Internet Explorer også til MAC (kan ikke huske det), og kører kun selv Windows)?
Hvis ja vil det være interessant at teste om login til offentlige hjemmesider via NemID fungerer.

Har i øvrigt fået svar fra YouSee i dag.

Problemet var blot, at medarbejderen hos supporten helt havde misforstået mine spørgsmål. Således troede han, at jeg ikke kunne logge på med mit login til YouSee. Derfor nulstillede vedkommende min adgangskode til mit YouSee Login, og gjorde mig opmærksom på, at YouSee kun benyttede NemID i forbindelse med login til tv-universet eller noget lignende.

Har derfor skrevet til YouSee igen, og præciseret mine spørgsmål endnu mere.

Melder tilbage, når der er noget nyt fra YouSee.

/Anders.
IE har jeg ikke på MAC - men jeg har en Windows under VMWARE på maskinen. Her virker Nemid også i IE. Har også testet Firefox - virker også.
Jeg bruger Java Version 8 Update 111 - men den bruger I andre vel også.

/Henrik
Bruger også seneste Java version 8 update 111.

Som jeg ser det, så lader det til at være et problem mellem routeren, IE og Windows (jeg bruger kun Windows 10).

Ved juletid skrev Yousee på hjemmesiden, at de havde problemer med Windows 10, men at disse senere var blevet løst sammen med Microsoft. Hvad problemerne nærmere bestod i, har jeg ikke lige styr på, men måske vi oplever noget tilsvarende her ifm. NemID taget kombinationen router, IE og Windows i betragtning. Jeg kan i øvrigt ikke længere finde nyheden på hjemmesiden.

/Susanne
Vi bøvler stadig med problemet, det er i Holmparken Herning.
Hej Alle
Jeg har desværre ikke noget nyt og vi har heller ikke kunne genskabe fejlen herfra.
Såfremt der sker et gennembrud skal jeg nok opdatere denne tråd.
Vh.

Hvis i ikke kan genskabe fejlen, så er i meget velkomne til at sende en teknikker ud til min kunde og prøve derfra 🙂
En sidste opdatering herfra, havde en lang samtale med Yousee igen igen, og måtte af mange omgange holde fast på at problemet skulle løses og ikke bare omgås på den ene eller anden vis (Der blev henvist til at man måske kunne logge på netbank og så gå til e-boks derfra).
Det kan desværre ikke lade sig gøre at få tilsendt en anden model af deres modem, så den mulighed for at teste kunne vi ikke nå til.

Så efter megen snak igen og igen, endte vi med at booke et teknikkerbesøg, hvor vi så kunne prøve at overbevise teknikeren til den tid, eller håbe på at han havde mere teknisk kunnen, eller adgang til nogen med det :)
Men det er ikke gået værre eller bedre end at vi har aflyst den booking igen, til fordel for at min kunde har meldt sig ud af det digitale samfund - Så nu får han ikke post på e-boks længere.
En lidt trist "løsning" da jeg helst så at man fandt årsagen, men jeg forstår godt at kunden ikke gider at betale yderligere timer til mig, for at vi kan løse Yousee's problem.

Jeg håber fortsat på at der kommer en opdatering og løsning herinde, hvis det kunne være pg.a. central opgradering til gigabit eller lignende, så må Yousee jo i stor grad løbe i problemet når resten af centralerne bliver opgraderet 🙂 Men det kan jo også være noget helt andet..

Slutteligt, så synes jeg at det er skræmmende så lidt hjælp og forståelse der er at få, jeg har haft fat i Yousee et utal af gange, og hvis det ikke var fordi at jeg ved lidt om tingene, så ville jeg jo hver gang være spist af med at jeg skulle genstarte min computer eller lignende dumme ting - Men fortsat har vi ikke fået lov til at snakke med nogen der kan eller vil tage sagen op som et reelt problem - Så hvis det er en it-analfabet der står med problemet alene, så tror jeg da på at de føler sig fortabt :(
Jeg er klar over at fejlsøgning kan være en pain in the ass, men det kan gøres bedre Yousee.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Kameli

Tak for din opdatering.

Jeg er ked af at læse at du ikke føler, at have oplevet forståelse i denne sag og naturligvis også, at løsningen endnu ikke er fundet.

Det er fuldt forståeligt at dette er en frustrerende fejl, da e-boks mv. jo er vigtige services at kunne tilgå.

Sagen har været forbi vores tekniske afdeling, udover at du også har været i kontakt med teknisk telefonisk support og de har som bekendt ikke kunne genskabe fejlen. Vi har også rigtig mange af disse modems ude og skulle der være tale om en generel fejl, så burde vi have fået flere henvendelser på det.

På trods af relativt få henvendelser her på forummet omkring dette problem, så har vi som skrevet testet og prøvet, at finde ud af om der var en fejl. Det er ikke lykkedes, hvorfor det er svært at komme op med en løsning. YouSee teknikere er specialiseret i at rette signalfejl og lave antenneinstallation og umiddelbart ikke opgaver som disse, og som tidligere nævnt , så har denne problemstilling været sendt forbi en teknisk afdeling i forhold til test af modem mv.

Mit personlige gæt er, at der er et eller andet på den enkelte maskine, som hindrer eller konflikter i forhold til adgang til disse services.

Afslutningsvis, så skal jeg skal jeg nok sørge for at opdatere denne tråd, hvis der pludselig kommer en kendt løsning frem på dette problem.

Jeg ønsker trods manglende løsning på problemet en god dag og tak for god debat i tråden, og jeg håber at en løsning dukker op snarest til glæde for jer som er berørte.
Som skrevet i første omgang, laver jeg et hotspot fra min telefon, så kan hans maskine gå på e-boks problemfrit 🙂 Og logger jeg min bærbar på hans net, kan jeg tilsvarende ikke logge på e-boks. Så det ville have været nemt og oplagt at lave fejlsøgning af den ene eller anden slags lokalt hos ham mens tålmodigheden var der :)

Der er selvfølgelig altid mulighed for nogen mærkelige sammentræf, men jeg vil med 99,9% sikkehed sige at fejlen ligger fra modem og bagud. Og vi har fået resat og skiftet modemet, prøvet 2,4ghz, 5ghz og kabel.

Jeg har i 12 år drevet IT virksomhed i stor grad med "speciale" i at fejlsøge og rette de mærkelige problemer hvor alle andre vælger at formatere maskinen/sætte nyt udstyr op. Jeg synes at vi har serveret information og samarbejdsvilje på et lille sølvfad og ikke fået mulighed for at få fat i kompetent support fra Yousee så vi i fællesskab kunne finde en løsning (Ikke at det skal forstås som en kritik af 1. level support, men der må jo sidde nogen der kan tage fat længere inde) - Potentielt hænger der jo bare en fejl på netværket nu som bliver overset indtil nogen sparker den rette person i gang.

Jeg vil kigge ind i tråden med jævne mellemrum og se om der kommer nyt, god aften 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Er de forskellige forslag i dette tråd afprøvet?
Er Windows fuldt opdateret med opdateringer fra Windows Update?
Er driverne til netkortet de nyeste?

Et forslag kunne være at installere Firefox-browseren og prøve om NemID virker med Firefox. Noget kan tyde på at det er en kombination af Sagemcom 3686, Internet Explorer 11 og måske også Edge-browseren samt et eller andet ukendt, der giver en konflikt et eller andet sted.

Men der er utallige mulige årsager. Det kan måske være et browsertilføjelsesprogram, der er årsagen. Prøv at deaktivere browsertilføjelsesprogrammerne. En mulig anden årsag kan være en forkert indstilling i Internet Explorer eller et andet sted, som bevirker at et JavaScript, som NemID anvender, bliver forhindret i at køre. Er der installeret et eller andet spilprogram eller lignende, som måske anvender JavaScript på en underlig måde, og som måske kører i baggrunden? Men der er også en mængde indstillinger af konfiguration til selve netkortet. Måske er der noget her, der ikke står rigtigt i forhold til Sagemcom 3686. Desværre er disse indstillinger afhængige af fabrikatet af det enkelte netkort, så der kan ikke gives en enkelt opskrift på hvordan indstillingerne skal være.

Hvis det drejer sig om en maskine med Windows 10, hvor Windows 10 er en opgradering fra Windows 8 eller 7 ligger der en del efterladte rester fra gammel Windows, som måske kan være årsagen. Og flere af de opdateringer til Windows 10, som Microsoft har udsendt via Windows Update, har hos flere brugere voldt alvorlige problemer af forskellig art.

Jeg har faktisk selv et problem, der ikke har med NemID at gøre, men måske er årsagen beslægtet. Det drejer sig om at Log Ud funktionen i YouSee TV & Film (computerversionen) er inaktiv såfremt man har haft åbnet for en TV-kanal. Intet synligt sker ved klik på Log Ud, men det lader til at man bliver logget ud alligevel. Årsagen er ukendt, men da det ikke er noget alvorligt er der ikke gjort noget videre ved det. Slægtskabet til NemID-problemet er at det antages at begge skyldes at et JavaScript ikke virker som det skal.

På Microsofts forum (Microsoft Community) er der også indlæg om NemID-problemer, men de flere er dem er gamle problemer, der ikke er aktuelle længere. En bruger har oplyst at det hjalp at slette netkortet og genstarte computeren. Årsagen til at det hjalp må være at det betød at driverne til netkortet blev geninstalleret og med de rigtige indstillinger. Men pas på: Hvis driverne ikke kan installeres fra Windows bliver man bedt om at udpege det medie, hvorfra driverne kan installeres. Det kan f.eks. være en CD, et drev eller en mappe på computeren. Så skulle man jo gerne have det pågældende medie klar. En anden bruger har foreslået noget mere drastisk, nemlig at slette drev C og derefter geninstallere det hele igen. Så er det yderst vigtigt at have kopier at alt, der ikke må gå tabt, både data, programmer, drivere, licenskoder m.v.

Ellers kan den eneste løsning være at en sagkyndig IT-tekniker må undersøge brugerens udstyr, både brugerens eget og YouSees udstyr. Ude hos brugeren, hvor problemet findes. Måske kan en tekniker måle sig frem til årsagen. Der skal sikkert betales for en sådan ydelse hvis problemet ikke ligger i YouSees udstyr og net, eller den sagkyndige IT-tekniker ikke kommer fra YouSee.
MS-ERIK, alt er prøvet, og igen vil jeg forholde mig til at en PC der virker alle andre steder, laver præcis samme fejl så snart den er på det problemfyldte netværk. Og at hans PC ikke laver fejlen på andre netværk.
I første omgang brugte jeg længe på at finde fejlen på PC'en, da det ingen mening gav at det kunne være en "udefrakommende" fejl, men det er nu engang tilfældet.

.. Og jeg tør godt kalde mig selv kyndig teknikker, hvor slutbrugeren i sidste ende har betalt uhensigtsmæssigt meget for at få mig til at fejlsøge på Yousee's fejl og hjælpe med at fejlmelde. Det er selvfølgelig ikke Yousee's problem, da han jo bare burde kontakte deres support selv, men som vi desværre har erfaret, så har de ikke kunne hjælpe ham, og havde han selv haft kontakten hele vejen igennem havde han været helt lost - Og troet at fejlen var hans.
Jeg ville føle mig træls til mode hvis jeg var kunden, der har betalt en 3. part for at hjælpe, og hverken kan få hjælp eller kompensation (Og det gør han også, derfor reaktionen at han har bedt om fritagelse fra digital post).

Når det er sagt, så er supporten nem at komme frem til 🙂 Så hvis man har "normale" problemer, så går det generelt ret godt.
@Kameli - jeg kan kun tilslutte mig dine kommentarer til MS-ERIK. I mit tilfælde har jeg ikke forsøgt at hjælpe en kunde, men "kun" min far - det er nu engang min rolle som IT-manden i familien :)

Jeg har også forsøgt mig med stort set alt hvad der er blevet foreslået i denne tråd, uden held. Og jeg har også lavet nogle "A/B tests" og kommet frem til at tingene går galt lige præcist i det øjeblik, hvor jeg indsætter Sagemcom routeren istedet for den gamle Netgear router.

Mit største irritationsmoment er helt klart også, at jeg ikke kan komme til at tale med en kvalificeret supporter hos YouSee. De behøver ikke nødvendigvis at komme og besøge mig (min far) fysisk, men det ville være rart om jeg bare kunne komme til at tale med en per telefon og evt. demonstrere problemer i Teamviewer eller et lignende værktøj. (Da jeg var i kontakte med Danske Banks second-level support, havde vi faktisk en lille Teamviewer session, hvor jeg demonstrerede problemet og vi også i fællesskab kiggede på diverse indstillinger. Desværre var deres konklusion jo, at problemet måtte ligge i routeren :)

Men selvom jeg angiveligt har fået "oprettet en sag" hos nogle YouSee teknikere, har jeg intet hørt fra dem her 2 uger senere, og jeg kan ikke komme videre i systemet eller få en status når jeg ringer ind for at rykke. DET er s'gu frustrerende!

/Lars
Så har jeg også talt med Yousee, og mine frustrationer er ikke mindre end hidtil - dels fordi min fejlmelding på mystisk vis var forsvundet i Yousees system, og jeg derfor ikke blev ringet op af en remote tekniker som aftalt - i stedet sad jeg stand by en hel dag og ventede forgæves :-(((

Når det er sagt, har jeg her til aften talt med en hjælpsom supporter i kundeservice, som kunne oplyse, at Yousee har noteret andre kunder med samme problem som os, og at man indtil videre relaterer problemet til Gigaspeed og Sagemcom 3686 routeren. Dvs. Yousee erkender der er et problem! Der er dog ikke tale om et generelt problem (men det ved vi allerede), men det opleves lokalt i områder med Gigaspeed. Yousee arbejder på at finde en løsning - som Kasper også skriver længere oppe. Den pågældende medarbejder har lovet at holde mig orienteret, hvis der sker et gennembrud i sagen, ligesom jeg har fået hans e-mail og kan spørge til forløbet med jævne mellemrum (og det gør jeg!). Jeg har allerede sendt linket til denne tråd.

Så lige nu er vi ikke tættere på en løsning, og alle er hamrende frustreret over problemet og vores individuelle kontakt til Yousee. Med lidt tålmodighed håber jeg at løsningen kommer. Men lad os holde Yousee til ilden med jævne mellemrum. Og skulle en af os finde "de vise sten" i mellemtiden, så skriv det endelig herinde.

/Susanne
Vil bare lige tilføje, at i mit (min fars) tilfælde, er der ikke blandet Gigaspeed ind i problemet. Det bliver så vidt jeg ved slet ikke tilbudt i det område...

/Lars
Omdømme 7
Badge +3
Brugere, der har fået problemet efter at have udskiftet et gammelt modem med et nyt:

Der kan være mange årsager, og forskellige løsninger. Er kommet i tanke om en mulig årsag, som kan undersøges af brugeren. Der sker det, at når computeren forbindes til et andet modem kan den opfatte det som et offentligt netværk eller et ukendt netværk, og blokere for visse netværksfunktioner. Hvad der blokeres for kan afhænge af andre indstillinger, bl.a. i Windows Firewall men også flere andre steder. Så check lige om netværkstypen er registreret som "Privat netværk" eller "Arbejdsnetværk", og om netværksregistrering er slået til.

Åbn "Netværks- og delingscenter" i kontrolpanelet. Her står netværkstypen.

Er den forkert er den nemmeste måde at rette det på nok via Stifinder. Åbn Stifinder, og klik på hovedpunktet "Netværk" i spalten i venstre side. Hvis der kommer en fejlmelding om at netværksregistrering ikke er slået til, så får man mulighed for at slå den til, samt at vælge om det netværk, man lige nu er tilsluttet, er et "Privat Netværk", eller om netværksregistrering skal slås til også på offentlige netværk (anbefales ikke !!). Dette gælder for Windows 10, kan være anderledes for andre Windowsversioner.
@MS-ERIK - tak for tanken. Den havde jeg også, og det er også afprøvet, men gjorde desværre ikke nogen forskel.

/Lars
Jeg skiftede fra gammel Netgear modem til Segam 3686 v2 for 3 uger siden. Det kører godt men har en stor fejl, det har problemer med NemID. Jeg kørte 2.4 gHz med det gammel modem og det gik som smurt med NemID, men med det nye modem går der laaaaaaaang tid inden jeg kommer på.
Jeg vil forsøge med 5 gHz i den kommende uge når ny AC wifi dongle ankommer. Begge mine HP G7 har ikke ac men kun bgn.
Min forbindelse er 150/30.
En ting undrer jeg mig over. Hvorfor sender yousee et produkt på markedet der ikke virker og slet ikke vil eller kan hjælpe deres kunder?

Mvh
HC
Har netop fået etableret en netværks adgang via coax, men kan ikke logge på netbank, e-boks mm via NemID. Har fået en Sagemcom 3686 router. Kundeservice afviste i første omgang i dag, at det var et Yousee-problem, men ændrede senere holdning til, at der var tale om et generelt problem, men uden en bagkant for hvornår problemet er løst. Uholdbart. Ingen problemer med at logge på via NemID fra husets PC'er via tidligere leverandørs linje. Hvad skal man forvente med hensyn til en tidshorisont?
Har netop fået etableret en netværks adgang via coax, men kan ikke logge på netbank, e-boks mm via NemID. Har fået en Sagemcom 3686 router. Kundeservice afviste i første omgang i dag, at det var et Yousee-problem, men ændrede senere holdning til, at der var tale om et generelt problem, men uden en bagkant for hvornår problemet er løst. Uholdbart. Ingen problemer med at logge på via NemID fra husets PC'er via tidligere leverandørs linje. Hvad skal man forvente med hensyn til en tidshorisont?

I dette Forum har snakken stået på en måned og yousee kan ikke hjælpe.
Prøv et andet modem (Netgear) eller anden udbyder.
Mvh
HC
Hej, jeg kan stemme i med dette problem.
Har et NetGear C6250MR, og den vil slet ikke kommunikere med https://login.nemlog-in.dk.

På YouSee net:
$ curl -v https://login.nemlog-in.dk
* Rebuilt URL to: https://login.nemlog-in.dk/
* Trying 217.16.110.148...
* Connected to login.nemlog-in.dk (217.16.110.148) port 443 (#0)
* found 173 certificates in /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt
* found 724 certificates in /etc/ssl/certs
* ALPN, offering http/1.1
* SSL connection using TLS1.2 / RSA_AES_256_CBC_SHA1
* server certificate verification OK
* server certificate status verification SKIPPED
* common name: Nemlog-in.dk (matched)
* server certificate expiration date OK
* server certificate activation date OK
* certificate public key: RSA
* certificate version: #3
* subject: businessCategory=Government Entity,serialNumber=34051178,jurisdictionOfIncorporationCountryName=DK,C=DK,ST=København,L=København K,street=Landgreven 4,OU=Digitaliseringsstyrelsen,O=Digitaliseringsstyrelsen,CN=Nemlog-in.dk
* start date: Mon, 23 Jan 2017 16:32:04 GMT
* expire date: Fri, 08 Mar 2019 14:47:41 GMT
* issuer: C=BE,O=GlobalSign nv-sa,CN=GlobalSign Extended Validation CA - SHA256 - G3
* compression: NULL
* ALPN, server did not agree to a protocol
> GET / HTTP/1.1
> Host: login.nemlog-in.dk
> User-Agent: curl/7.47.0
> Accept: */*
>
* Empty reply from server

Samme computer på andet net (kablet):

$ curl -v https://login.nemlog-in.dk
* Rebuilt URL to: https://login.nemlog-in.dk/
* Trying 217.16.110.148...
* Connected to login.nemlog-in.dk (217.16.110.148) port 443 (#0)
* found 173 certificates in /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt
* found 724 certificates in /etc/ssl/certs
* ALPN, offering http/1.1
* SSL connection using TLS1.2 / RSA_AES_256_CBC_SHA1
* server certificate verification OK
* server certificate status verification SKIPPED
* common name: Nemlog-in.dk (matched)
* server certificate expiration date OK
* server certificate activation date OK
* certificate public key: RSA
* certificate version: #3
* subject: businessCategory=Government Entity,serialNumber=34051178,jurisdictionOfIncorporationCountryName=DK,C=DK,ST=København,L=København K,street=Landgreven 4,OU=Digitaliseringsstyrelsen,O=Digitaliseringsstyrelsen,CN=Nemlog-in.dk
* start date: Mon, 23 Jan 2017 16:32:04 GMT
* expire date: Fri, 08 Mar 2019 14:47:41 GMT
* issuer: C=BE,O=GlobalSign nv-sa,CN=GlobalSign Extended Validation CA - SHA256 - G3
* compression: NULL
* ALPN, server did not agree to a protocol
> GET / HTTP/1.1
> Host: login.nemlog-in.dk
> User-Agent: curl/7.47.0
> Accept: */*
>
< HTTP/1.1 302 Redirect
< Content-Type: text/html; charset=UTF-8
< Location: https://nemlog-in.dk/error.aspx
< P3P: CP="CAO DSP COR CURa ADMa DEVa OUR IND PHY ONL UNI COM NAV INT DEM PRE"
< Date: Sun, 05 Feb 2017 22:08:40 GMT
< Content-Length: 154
<
Document Moved
* Connection #0 to host login.nemlog-in.dk left intact
Object MovedThis document may be found here

På YouSee net kan se at SSL handshake faktisk bliver accepteret men derefter bliver data stoppet.
Kigger man på pmtu for de forskellige net via tracepath er de også meget forskellige.

På YouSee net
$ tracepath 217.16.110.148
1?: [localhost] pmtu 576
1: no reply
2: ae21-100.kh2ttv1nqe10.dk.ip.tdc.net 7.427ms
3: ae1-0.boanqp7.dk.ip.tdc.net 6.590ms asymm 5
4: peer-as31027.boanqp7.dk.ip.tdc.net 8.735ms asymm 5
5: 93.176.95.21 8.512ms
6: 152.115.128.78 13.892ms

På andet net
$ tracepath 217.16.110.148
1?: [localhost] pmtu 1500
1: 172.20.10.1 0.848ms
1: 172.20.10.1 0.925ms

Så YouSee, i har et problem. Jeg ved ikke hvad det er, men vi (kunderne) kan ikke løse det.
Omdømme 7
Badge +3
For en ordens skyld vil jeg lige nævne, at i går, d.v.s. 05-02-2017, var der et problem med NemID fra nemlog-in.dk men ikke fra andre indgange til NemID. Derfor kunne man ikke logge på SKAT men godt på e-Boks, netbank og NemIDs egen hjemmeside. Derfor er det muligt at det, der ikke virkede i går, nu virker i dag.

Det ændrer ikke på problemet med at nogle (eller er det alle?) brugere med et Sagemcom 3686 ikke kan bruge NemID. Ingen af de foreslåede forsøg til udbedring, der var baseret på gætterier om årsagen, har resulteret i tilbagemelding om at det har virket. Det er muligvis et problem, der opstår ved kombination af Sagemcom 3686 og en eller flere andre ting. YouSee bliver nok nødt til enten at udskifte Sagemcom 3686 med en anden modemtype (f.eks. Sagemcom 3890) eller udskifte softwaren i modemmet hvis den er årsagen. Der må være noget i datastrømmen fra NemID, der konflikter med noget i modemmet eller med noget i computeren, som er afhængig af noget i modemmet.
@MS-ERIK: Enig mit problem så ud til at kun omhandle den MTU som routeren/YouSee DHCP giver mig, hvilket var 576. Problemet er der derfor også i dag.
Hvis jeg manuelt ændre denne til 1500, på mit netkort, så kan jeg kommunikere med https://login.nemlog-in.dk.
Er et kendt problem med DSL/Kabel modems "https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=108589" og måske kan du bruge denne infomation ?
På windows kan du via cmd bruge "netsh interface ipv4 show subinterfaces". Hvis MTU er lav, ligesom 576 er, kan det være at du har samme problem.

Den kan tilsvarende ændres med "netsh interface ipv4 set subinterface “Local Area Connection” mtu=1500 store=persistent"
Omdømme 7
Badge +3
Mit problem med NemID i går forsvandt af sig selv. Årsagen var ikke YouSees router, da samme fejl opstod ved brug af en 4G mobildataforbindelse. Fejlen opstod kun hvor det var nemlog-in.dk der blev benyttet, ikke de øvrige. Derfor kunne man ikke logge på SKAT, men godt på e-Boks, netbank og NemIDs egen hjemmeside.

I øvrigt er min router indstillet til at give en MTU = 1500 via DHCP, som dog kun bruges ved wi-fi forbindelser. Ved kabelforbindelse bruges DHCP ikke, da alle oplysninger er tastet manuelt på netkortet. Computeren ser ud til at anvende en MTU = 1500. Jeg har internet via coax-kabelnettet, ikke telefonnettet.

Hvis nogen har et modem hvor MTU via DHCP er indstillet til noget andet end 1500, kan man prøve at ændre det til 1500, for at se om det løser nogle problemer. Skriv ned hvad der stod inden ændring, så ændringen kan fortrydes hvis problemerne bliver værre. Man skal sandsynligvis have åben konfiguration, hvis ændringen skal bevares.

Besvar