Problemer med aktivering af udstyr | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med aktivering af udstyr

Telefon supporten har kastet håndklædet i ringen og blot henvist mig til forumet, så "here goes"
Frem til nu har jeg haft alm. bredbånd via kabelmodem (coax) og har været godt tilfreds med performance.

Nu er jeg så overgået til "medarbejder bredbånd m. fast IP" og så starter problemerne...

Jeg har en ASA bag mit kabelmodem, og det har virket uden problemer ved blot at opsætte DMZ og pege al trafik ind på den.

Nu har sker der så det at jeg skal aktivere den nye løsning - hvilket åbenbart er komplet umuligt hvis man sidder bag en ASA. Uanset hvad jeg skriver i browseren bliver jeg ikke redirected til siden hvor jeg skal registrere.

Kontakter supporten via telefon, og det eneste de kan sige er at jeg skal aktivere ved at slutte en PC direkte til kabelmodemet. Jeg prøver - forgæves - at forklare at så binder DHCP serveren min ene IP op på MAC adressen på den tilfældige PC jeg tilslutter. Allerede da jeg snakker om MAC og DHCP går hjælpen i hårknude, og jeg ender med at blive henvist til forumet, fordi de ikke kan svarer på "så avancerede spørgsmål"....

Så nu håber jeg at der herinde findes en yousee medarbejder der kan hjælpe med enten at få frigivet min lease så jeg kan få det rigtige udstyr på, eller kan aktivere mit udstyr manuelt.

Mvh. Brian

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Tag MAC adressen fra din ASAs WAN port. Så ringer du igen og beder dem manuelt aktivere MAC adressen for dig. Aktiverings portalen driller af og til, og normalt er YouSee flinke til at manuelt aktivere.
Omdømme 5
Badge +1
Uanset hvad jeg skriver i browseren bliver jeg ikke redirected til siden hvor jeg skal registrere

Og det gælder også ip-adressen til aktiveringssiden?

Besvar