Port Forwarding/UPnP Port Mapping virker ikke | YouSee Community
Svar

Port Forwarding/UPnP Port Mapping virker ikke

Hej,
Jeg har i disse dage op til julen prøvet at oprette en port forwarding til en Minecraft Server, så jeg kan spille med brormand (External/Internal Port Start/End: 25565, PC lokal IPv4: 192.168.0.10, TCP). Der er bare det problem, at det ikke virker. Det er som om den fuldstændig ignorerer port forwarding, lige meget om det bliver gjort via routerens config eller en port mapper.

Jeg har prøvet at slå WAN Blocking fra, sætte min PCs lokale IPv4 som DMZ Host, og har endda snakket med support, og de sagde jeg kunne prøve at gendanne routeren via knappen nedenunder routeren. Intet virker, og jeg er 100% sikker på at jeg har sat det rigtigt op.

Min spekulation er at det er firmwaren i routeren der ikke opfører sig efter bogen. Hvad tænker i kan være problemet?
På forhånd tak.

EDIT: Det ser ud til at det heller ikke er muligt at forbinde til serveren på host computeren på dens lokale IPv4, via en anden computer på det samme lokale netværk.
icon

Bedste svar af TigerdyretClaus 27 december 2018, 10:12

Det ligner et problem på din server. Er du sikker på, at du ikke har en software firewall på din server, som forhindrer al indgående trafik? Er din server en linux? I så fald skulle du måske checke om IPtables er sat op.
Se original

3 Kommentarer

Badge
Det ligner et problem på din server. Er du sikker på, at du ikke har en software firewall på din server, som forhindrer al indgående trafik? Er din server en linux? I så fald skulle du måske checke om IPtables er sat op.
Hvor er det bare irreterende, det viste sig det var Windows Defender Firewall der blokerede indkommende forbindelser. Det må jeg sige, det har jeg aldrig været ude for før.

Jeg undskylder ulejligheden.
Badge
Godt, at du fandt problemet. God dag!

Besvar