Port Forwarding af C6250EM - VIKER IKKE! | YouSee Community

Port Forwarding af C6250EM - VIKER IKKE!

Hejsa alle sammen derude på nettet.

Jeg har rodet med port forwarding i mange år og alt det geil. - Men LIGE PRÆCIS denne router kan jeg ikke få lov til at åbne den eneste port. - og alle porterne er lukket ! - Da jeg har kørt en test fra 1 til 99999

Og alle får "port is closed" - Og jeg troede at yousee ville sige, at portene er lukket indtil du åbner dem..

For jeg har sat port forwarding til Always - Og sat TCP/UDP (Port - Port) og external IP (ANY) - Internal port (samme som external port) - også Internal IP 192.168.0.*

Og jeg kan stadigvæk ikke se "serveren" - fordi porten er blockeret!

hvad skal jeg gøre ?

//Morten aka Futz0r

43 Kommentarer

Jeg fik det til at virke på min.... det skal slås til...

Check lige over listen af port forwards, om den står til never eller always ;-)

Omdømme 2
Det er ikke samme problem.

Hvis du har din yousee netgear router til at stå i bridge mode, så er NAT delen slået fra i netgear routeren og alt port-forwarding forgår i din Asus router.

Tjek din asus router at den har en WAN IP der faktisk også er en WAN IP og ikke en 192.168.x.x adresse. Hvis den har en rigtig WAN IP, så fungerer bridge mode fint og dit problem ligger mere sandsynligt i Asus routeren.

Omdømme 7
Badge +7
PW fortæl detaljeret, hvad du har gjort. Jeg har også flere portforwards på 6250. De problemer jeg har haft, har alle været fejl 40 ;-)

1. indtastet forkert IP

2. Glemt at starte server

3. Glemt at gøre server aktiv

I nogen routere siger min erfaring mig, at der kan gå kludder i registreringen. Løsningen er at slette den og starte forfra. Om det også gælder 6250, skal jeg dog ikke sige (endnu).

Omdømme 7
Badge +7
Port forwarding  skal sættes til Always.

Omdømme 7
Badge +7
Det ser korrekt ud. FTP bruger mig bekendt ikke UDP pakker, men det skulle ikke gøre noget, at du har valgt det. Kan du markere FTP,  trykke "Edit service" og tage et billlede?

Omdømme 7
Badge +7
Det ser korrekt ud. Kan du bruge FTP serveren på dit eget net? (flere har været i denne tråd, og du er måske spurgt om det før). Har du bare din Mac. Kan du måske prøve med en smartphone.

Omdømme 7
Badge +7
Ok, du har en seedbox ude i byen. Jeg tror ikke, at du har brug for en portforward. Din FTP klient behøver den ikke. Dit problem er nok vejen fra dig til din seedbox. Andre udbydere kører andre veje, og du vil opleve andre hastigheder og svartider . Har du prøvet en traceroute til din seedbox? (https://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute).

Omdømme 7
Badge +7
Det har før i dette forum været oppe at vende, at Yousee udfører TC (Trafic Control). Så vidt jeg husker var det nogen, som sagde de var udsat for lavere hastiged på nogen protokoller. Jeg har ikke selv oplevet noget i den korte tid, jeg har været her, men det er et uvæsen, som desværre vokser i takt med, at vi får højere hastigheder. Man kunne frygte, at Yousee har voldsomt nedsat hastigheden til en række seedboks leverandører. Lukkede de adgangen helt, ville det ryge i medierne og koste kunder massivt :-(

Omdømme 7
Badge +7
Jeg er ikke videre god til  traceroutes (jeg er kun chef til daglig ;-)). Umiddelbart ser det fornuftigt ud. Håber nogen andre kan kommentere den.

Omdømme 7
Badge +7
TC kan selvfølgelig også udføres fra din seedbox leverandør. Nogle af dem er så billige, at de er nødt til at "straffe" de kunder, som benytter deres billige tilbud mere end leverandøren forventer.

Min private mobil hos CBB "speeddropper" fra 4G til 256Kbit, hvis jeg bruger mere end den aftalte data mængde per måned. 

Omdømme 7
Badge +7
Der er en masse, hvis du googler "feralhosting slow ftp".

Mange hævder Feral bruger "throttling" (et andet ord for TC) på  FTP, når "peak hour" indtræder. Hvis det er korrekt, kunne du prøve at hente på andre tider.

En anden siger, at man bare skal bruge CuteFTP og sætte "threads" til 8. Så kan man få 8 samtidige forbindelser til Feral, og dermed 8 gange båndbredde.

Har du prøvet følgende: https://www.feralhosting.com/faq/view?question=28

Omdømme 7
Badge +7
Mange sites har slået fra at svare på "ping" :-(

Omdømme 3
Badge +1
Hej Futz0r

Velkommen til vores forum.

VI har desværre ikke en guide til hvordan det gøres på denne router, men vi har guides til hvordan det gøres på nogle af vores andre routere, det kan være det kan hjælpe dig.

Du kan se guiden her.

/Kevin.

Jeg har prøvet alt.. men hvergang jeg åben en port, så er den lukket alligevel :/

Det er som om, at man IKKE har tilladelse til at åbne porte!

Omdømme 3
Badge +1
Hej Futz0r

Prøv eventuelt at se denne tråd, hvor de snakker om det samme og har fundet en løsning.

Se tråden her

/Kevin

Omdømme 2
Det er desværre en piv ringe router :8

Jeg valgte at give den en chance, pga. den havde 802.11ac, men min Asus RT-N66U ryger på igen meget snart.

Der er ingen VPN funktionalitet i den, jeg har massive problemer med dens UpNP del, dens DMZ del og port forwards virker ikke ordenligt. Værst af alt, så oplever jeg random reboots med den.

Hejsa Kevin.

tror ikke at du forstår mig, når jeg siger at jeg har prøvet alt, dvs at jeg har læst alle forums igennem med port-forward and yousee banane og oldies guides igennem..

I N T E T VIRKER!

//Futz0r

Erroneus

Det er banan belastene ! For jeg kan ingengang komme på min server, fordi YOUSEE har blockeret min port til den server,

Og det er bl.a. derfor jeg vil have åben min port, selvom jeg gør som alle guides sigers. 

//Futz0r

Omdømme 3
Badge +1
Hej igen

Så er mit bedste bud at tage kontakt til os, så vi kan lave en ombytning af din router, hvis der skulle være en fejl på den.

Du kan tage kontakt til os her

/Kevin

Jeg har haft denne router i 5dage - og kan intet i den.. jeg kunne med den gode gamle cg 3200 mener jeg at den hed (den sorte)

men den nye som jeg har nu... C6250EM virker da af helved til inden for port-forwarding

Omdømme 3
Badge +1
Hej igen

Mit bedste bud er stadig at lave en ombytning af dit modem, så vi kan se om fejlen ligger der, da andre godt kan få det til at virke med det modem.

/Kevin

Har du tjekket og dobbelttjekket din firewall-opsætning? En firewall er kendt for at lave unoder.

Til din test: En port bliver ikke "åben" bare fordi du forwarder den. Der skal også være en tjeneste på din computer, som svarer på den pågældende port.

Hvad er det for en port? :-)

Hejsa :)

Jeg har port-forwarde den, og jeg har rodet med det i 1000 år 😛 - og det er ligemeget hvilken port jeg prøver og åbne.. så er den blockeret.. :/

selv med en expert har siddet her og prøvet også.. og han kunne heller ikke :/

Det ved jeg.. - OG mit er slået til, og har haft genstartet routeren og alt det geil der... - men alligevel er portene lukket..

jeg kan heller ikke åbne en port til mit kamera

Besvar