Opgradering til 1000/100 - skal jeg have nyt udstyr? | YouSee Community
Spørgsmål

Opgradering til 1000/100 - skal jeg have nyt udstyr?

Jeg fandt lige ud af ved en tilfældighed, at jeg går og betaler for meget for min 300/60 forbindelse, nemlig 399 kr., som er det samme som de tager for en 1000/100 forbindelse i dag. Jeg synes godt nok det er frækt, at Yousee ikke automatisk sænker ens pris eller fortæller man kan blive opgraderet uden at det koster ekstra.

Nå, men nu har jeg bestilt en opgradering til 1000/100. Og i den forbindelse stod der på skærmen at der skal en teknikker ud og skifte router og stik. Min router er en 3890v3 og stikket er et Comega DVU 1-4 GI (5-204Mhz/258-1300MHz), men er det ikke lige præcist det udstyr som netop bruges til gigabit, eller tager jeg fejl, hvad har I andre? Jeg gider nemlig ikke blive hjemme fra arbejde den dag hvis det slet ikke er nødvendigt med et teknikker besøg.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der skal ikke skiftes Modem, da det er et Docis 3.1, om vægudtag skal skiftes det må teknikeren se på, ligeledes om andet skal skiftes.

Tak for dit svar Radiomanden. Mit Comega stik, som er det første stik i min installation, og der hvor min router og TV forstærker er tilsluttet er ikke ret gammelt, og mener bestemt teknikeren sagde det var forberedt til gigabit. Men jeg må nok lige ringe til YouSee og få det tjekket. Mine vægudtag burde vel ikke være nødvendige at udskifte, de bliver kun brugt til TV. 

Omdømme 5
Badge +1

Selv om stikket allerede er forberedt til DOCSIS 3.1, er Yousees workflow åbenbart sat op til, at stikket skal skiftes ved bestilling første gang af de hastigheder, der kræver DOCSIS 3.1. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg tror, at du spilder tiden ved at ringe til Yousee. 

Omdømme 1

Fandt ud af det samme i morges, blev sgu lidt knotten..

Fik bestilt 1000/60 med tekniker den 22/11 og fik så en mail med de kom den 4/12..

De må godt nok være underbemandet siden det skal tag en måned at komme forbi…

Har lige snakket med dem og fået en anden dato, godt nok sener, men den 4/12 kunne jeg ikke være hjemme fra 7:30-16:00 (hvilket også er helt urimeligt lang tid at være hjemme i) 

Efter jeg brokkede mig lidt fik jeg 199kr i “kredit” på min næste regning for jeg ikke var blevet informeret og jeg yderlig skal vente over en måned for at få de 1000/60…

Har ellers altid været glad for Yousee, har både tele, tv og net fra dem og det virker bare…

Men følte mig godt nok lidt dum i dette tilfælde...

Omdømme 2

Filter / splitter burde være fint. Det er nok et “process” besøg :-)

Du må nok desværre servere en kop kaffe og smile til den flinke tekniker, før du kan nyde godt at din kommende hurtigere forbindelse..

Besvar